۱۴۰۳/۲/۱۷
دکتر محمد باقر اعلمی، مدیر شبکه تهران:
تلاش رسانه ملی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات دور دوم مجلس دوازدهم شورای اسلامی

مجلس شورای اسلامی، در نظام جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژه و والایی برخوردار است و محور بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها، قانون‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌هاست. مجلس به عنوان خانه ملت، چراغ هدایتِ دولت و ملت را به دست دارد و پایگاه اساسی نظام و مردم است. مجلس قوام حضور و مشارکت واقعی ملت در تصمیم‌گیری‌ها است و مظهر اراده ملی به شمار می‌رود.

به گزارش جهانی پرس، رسانه ملی طی چند ماه بستر سازی و برنامه‌ریزی برای تولید برنامه‌های تبلیغاتی و مناظره‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور اول انتخابات با برنامه ریزی دقیق  و بهره‌گیری از ظرفیت های علمی، فنی و نیروی انسانی با ایجاد ٢٠٠ کانال تلویزیونی(به تعداد حوزه های انتخابیه )که بحق اقدامی بی نظیر در جهت تحقق چهار راهبرد مهم رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت بود .
مردم شریف ایران اسلامی نیز در این آزمون سرنوشت ساز سربلند بیرون آمدند و با تدبیر و اقدام مومنانه نقشه های شوم معاندین را خنثی کردند.
در دور اول انتخابات، 14 نماینده جدید تهران در مجلس شورای اسلامی توسط مردم انتخاب شدند  و 16 کرسی برای رقابت بین نامزدهای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و همچنین یک کرسی در حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا برای انتخاب نماینده مردم شریف این حوزه به دور دوم کشیده شد که طبق قانون انتخابات بر اساس آرای ماخوذه دو برابر کرسی ها در دور دوم باهم رقابت خواهند کرد.
رسانه ملی و بویژه شبکه تهران تلاش می‌کند همانند دور اول انتخابات، برای دور دوم، فضای رقابتیِ عادلانه را ایجاد نماید. بنابراین در راستای عدالت رسانه‌ای در امر تبلیغات تلویزیونی، 34 برنامه تلویزیونی 20 دقیقه ای با عنوان "نماینده مردم" برای نامزدهای دور دوم مجلس شورای اسلامی تهیه و تولید شده است. این برنامه ها کاملا به صورت رایگان ضبط شده و نامزد ها به ١۶ سوال مرتبط با حوزه انتخابیه پاسخ میدهند و در موعد مقرر تبلیغات انتخابات(هفته جاری) از شبکه تهران سیما و شبکه رادیویی تهران روی آنتن می رود. همچنین با توجه به جذابیت‌ برنامه‌های مناظرهای در ادوار مختلف انتخابات در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۸ مناظره برای نامزدهای تهرانی(تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس) و ۳ مناظره برای نامزدهای ورامین، قرچک و پیشوا به صورت تهیه و تولید شده و مطابق جدولی که در قرعه‌کشی ضبط برنامه‌های انتخاباتی طراحی شده است پخش خواهد شد.
همچنین با تمهیدات وزارت کشور و استانداری تهران این دوره از انتخابات در تهران به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود تا زمینه‌ساز برگزاری انتخابات کاملاً الکترونیک در سراسر کشور باشد. برگزاری انتخابات به  این روش از چند بُعد حائز اهمیت است؛ در گام اول هزینه‌های انتخاباتی کاهش و از سوی دیگر دقت و سرعت عمل فرآیند انتخابات و شمارش آرا افزایش می‌یابد. در این خصوص نیز تلاش می شود با دعوت از مسئولان مربوطه و تهیه میان برنامه های کوتاه این شیوه نوین برای مردم تشریح و تبیین شود.
امید است تلاش های بخش های مختلف رسانه ملی از حوزه های تولیدی، فنی، خبری و ... در راستای عدالت رسانه ای و ایجاد بصیرت ملی منجر به انتخاب اصلح توسط مردم عزیز گردد.