۱۴۰۳/۲/۱۷

62 نقطه از پایتخت که عابرین از آنها امن عبور می کنند / روی خط کشی جریمه نشوید

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت: وقتی خودرویی در محل تردد هابرین پارک می کند ، اعمال قانون می شود

به گزارش جهانی پرس از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ احسان مومنی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص طرح گذرگاه عابر پیاده توضیح داد . 
سرهنگ مومنی گفت : با توجه به افزایش 10 درصدی تصادفات فوتی عابرین پیاده در شهر تهران ، کارگروهی توسط پلیس راهور تهران بزرگ به همین جهت تشکیل شد . 
وی افزود : در بحث مهندسی ترافیک احیای خط کشی ها ، کانالیزه کردن تردد عابرین پیاده و محل هایی که گذرگاه عابرین پیاده و پلهای عابر پیاده داریم با نصب موانع در کنار پیاده رو ها از تردد عابرین پیاده در سطح سواره جلوگیری گردید و این عابرین را به سمت استفاده از گذرگاه عابر پیاده هدایت نماییم و حتما از پل هوایی استفاده نمایند . 
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : آشکارسازی این گذرگاهها نیز در دستور کار قرار گرفت چرا که در مواقع تاریکی هوا شاید برخی از گذرگاهها روشنایی لازم را نداشته باشند . ایجاد روشنایی لازم در این معابر و در مواقعی که راننده از دور به این محل ها نزدیک می شود بتواند عابر پیاده را به خوبی ببیند و ما نیز بتوانیم این روشنایی را برای تردد امن و ایمن عابر پیاده فراهم نماییم .
سرهنگ مومنی افزود : در بحث آموزشی جهت اطلاع رسانی این طرح و با استفاده از ظرفیت ها رسانه و رادیو همکاران بنده در رسانه حضور پیدا کردند . همچنین با اقدامات دیگری چون تهیه کلیپ ها و تهیه انیمیشن ها و پوستر ها ... به این طرح بیشتر پرداخته شد . با برگزاری کلاس های آموزشی و رفتن بر سر کلاس ها در سرای مدرسه و دیگر مراکز آموزشی در مدارس و دانشگاهها و محل های پرتردد افسران پلیس راهور تهران بزرگ حضور پیدا کرده و آموزش ها لازم را در این خصوص ارایه می دهند .
وی گفت : کار فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از طریق تلویزیون های شهری و فروشگاههای بزرگی که در معابر و کنار بزرگراهها وجود دارد نیز انجام می شود و کلیپ هایی در خصوص عبور ایمن و امن از معابر عابرین پیاده از معابر در حال پخش می باشد که ترددهای امن را به عابرین گوشزد نماییم . این طرح از اول اردیبهشت ماه آغاز شد . 
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت : بحث مهندسی ترافیک طرح گذرگاه عابرین پیاده را از شهرداری تهران ، بحث فرهنگ سازی را هم از طریق افسران پلیس راهور تهران بزرگ در مناطق راهور پیگیری می نماییم . 
وی ادامه داد : در بحث اعمال قانون و اجرای مقررات نیز در 62 نقطه از تقاطع های مهم شهر تهران افسران پلیس راهور تهران بزرگ مستقر هستند و هنگامی که چراغ زرد می شود با حرکت دست و با سوت به رانندگان هشدار قرمز شدن چراغ را می دهند تا انان پشت خط ایست توقف نمایند و این موضوع جنبه آموزشی دارد . اگر خودرویی بر روی خط کشی های عابر پیاده توقف داشته باشد مسلما توسط همکاران بنده اعمال قانون خواهد شد . 
سرهنگ مومنی گفت : در برخی نقاط نیز خودروها در پیاده رو ها و گذرگاههای عابر پیاده توقف و پارک کرده اند که اینجا دیگر بحث آموزش نیست و می بایست اعمال قانون صورت گیرد .