صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

در دنیای فناوری چه می گذرد؟

بی شک جهان علم با پیشرفت سریع فناوری، درهای عظیمی از تغییرات را برای بشر به وجود آورده است.

 

به گزارش جهانی پرس؛ مریم اویسی- برای آشنایی بیشتر با دنیای فناوری بد نیست، گزارش زیر را بخوانید:
ایلان ماسک بار دیگر ثروتمندترین فرد جهان شد
‌ ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا بار دیگر عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کرد. پس از کاهش ۲.۶ درصدی ارزش سهام شرکت فرانسوی کالاهای لوکس LVMH متعلق به «برنار آرنو» در معاملات پاریس، ایلان ماسک توانست با ثروت حدود ۱۹۲ میلیارد دلاری‌اش، از برنارد آرنو سبقت بگیرد و در جایگاه ثروتمندترین فرد جهان قرار گیرد.
همچنین در شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ایلان ماسک با مجموع دارایی خالص 192 میلیارد دلار، در جایگاه اول، آرنو با دارایی خالص 187 میلیارد دلار در جایگاه دوم و «جف بزوس»، مؤسس آمازون با دارایی خالص 144 میلیارد دلار در جایگاه سوم ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد
  با حضور هم‌زمان 17 فضانورد در مدار کره زمین، رکوردها شکست
چین سه فضانورد را در مأموریت «شنژو 16» به فضا فرستاد تا جایگزین فضانوردان حاضر در این ایستگاه فضایی این کشور شوند. حالا مجموع تعداد افرادی که در مأموریت‌های گوناگون به فضا رفته‌اند، به 17 نفر رسیده است.
این رکورد آخرین‌بار در ماه سپتامبر 2021 شکسته شده بود، زمانی که پس از پرتاب مأموریت Inspiration4 به‌طور همزمان 14 نفر در مدار زمین حضور داشتند.

 مایکروسافت یک آسیب‌پذیری خطرناک را کشف کرد
نام این آسیب‌پذیری به‌خاطر ارتباطش با ابزار Migration Assistant انتخاب شده است که به کاربران کمک می‌کند تا اطلاعات خود را از یک پی‌سی یا مک به یک مک دیگر منتقل کنند.

هشدار رهبران صنعت هوش مصنوعی: بشر در  خطر انقراض است!
گروهی از شاخص‌ترین چهره‌های صنعت هوش مصنوعی ازجمله مدیرعامل OpenAI و پدرخوانده هوش مصنوعی در بیانیه‌ای کوتاه گفته‌اند: «کاهش ریسک انقراض توسط هوش مصنوعی باید در کنار سایر ریسک‌های بزرگ اجتماعی ازجمله همه‌گیری‌ها و جنگ هسته‌ای، به‌عنوان یک اولویت جهانی در نظر گرفته شود.»

این بیانیه توسط بیش از ٣۵٠ مدیر، محقق و مهندس فعال درزمینه هوش مصنوعی امضا شده است. تفاوت این نامه در اینجاست که تنها در یک جمله به بیان یک نگرانی عمومی درباره فناوری هوش مصنوعی پرداخته و از ورود به جزئیاتی که ممکن است بر سر آن‌ها اختلافاتی وجود داشته باشد، خودداری کرده است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۰۵۹۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۴/۲۵     ساعت: ۹ : ۲۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
  • ٢٦ شوال ١٤٤٥
  • May 05 2024