صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

کتاب «یکصدباره میدان، دیپلماسی و سیاست» منتشر شد

کتاب یکصدباره میدان، دیپلماسی و سیاست؛ با پرداختن به موضوعات ویژه داخلی و خارجی و پیوند دادن میان میدان، دیپلماسی و سیاست برای علاقه مندان به پژوهش و اندیشیدن منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش جهانی پرس؛«کتاب یکصدباره میدان، دیپلماسی و سیاست» در قالب یادداشت های روزنامه نگار آزاد به قلم سیدمحمود کمال آرا دانشجوی کارشناسی ارشد روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی و توسط اندیشکده روابط بین الملل در ۲۴۹ صفحه و با قیمت ۲۸۰ هزار تومان روانه بازار شد.
این کتاب درسه بخش اصلی میدان، دیپلماسی و سیاست و در دوازده فصل با عناوین؛ مقاومت، اندیشه صهیونیسم، سرویس های اطلاعاتی اسرائیل، جنبش های اسلامی، سرویس های اطلاعاتی و گروه های تروریستی در منطقه((در بخش نخست))؛ نظریه های روابط بین الملل، اقتصاد سیاسی بین الملل(نظریه ها و نگرش ها)، دیپلماسی اندیشکده ای، ایدئولوژی، امنیت و دیپلماسی، روسیه و آمریکا((در بخش دوم))؛ سیاست داخلی(دولت، فرهنگ و اقتصاد) و سیاست خارجی(در بخش سوم) نگاشته شده است.

 نویسنده این کتاب در بخشی آورده است:
 تجربه ی مناسبی که در جلد اول این اثر(کتاب یکصدگانه اندیشه و سیاست) کسب کردم، انگیزه را برای رفع نواقص قبلی و نگاشتن یکصد یادداشت دیگر در رسانه های کشور برایم فراهم کرد. یکصد یادداشتی که اینبار با دید آکادمیک به مسائل ایران، منطقه و جهان تنظیم و گرد آوری شده است. هدف اصلی این کتاب معرفی یکصد موضوع پژوهشی است تا فعالان رسانه ای، پژوهشی و دانشجویی بتوانند به سمت خاستگاه اصلی پژوهش پیش روند. در کنار موضوعات پژوهشی مندرج در این کتاب که در قالب یادداشت هایی کوتاه تنظیم شده است، تعدادی یادداشت تحلیلی وجود دارد که بر اساس وقایع روز نگاشته شده تا تنوع و جذابیت ژورنالی محتوا را به همراه داشته باشد.

در پشت جلد این کتاب آمده است:
این اثر بدنبال پیوند میان میدان، دیپلماسی و سیاست است. جایی که یکصد یادداشت در حوزه های سیاست داخلی و خارجی، منطقه و جهان، میدان را مکملی برای دیپلماسی و قدرتی برای نفوذ در مناسبات بین المللی دانسته و از طرفی ایستادگی بیش از حد بر میدان را عاملی بمنظور عدم توسعه و توازن در سایر جنبه ها معرفی می کند. هر کدام از یکصد یادداشت این کتاب، تکه های زنجیری است که از نگاه گردآورنده شاید بتواند با کلید واژه های پژوهشی، ارتباط معناداری را در بین میدان و دیپلماسی ایجاد کرده و هر دو این عناصر را در سیاست ورزی جدید بعنوان عواملی مهم برای دستیابی به حمکرانی نو معرفی کند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
از همان تصویر یادگاری سه نفره در سفارت شوروی می‌شود به تاریخ دخالت عوامل خارجی در تصمیم‌های سیاسی ملت ایران پی برد. دخالت‌هایی که شاید زمانی به دلیل ناکارآمدی نظام وقت و در زمانی دیگر به دلیل تغییر توازن قدرت و مناسبات بین‌المللی در منطقه و فرامنطقه صورت می‌گرفته است.قدرت‌هایی که همیشه سعی داشته‌اند با کارت ملت ایران در زمین سایر ملل بازی را به نفع خود تغییر دهند. زمانی که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با شعار نه شرقی و نه غربی، پیام انقلاب را به تمامی کشورها صادر کرد، باید پیش‌بینی می‌شد که قدرت‌های دو بلوک شرق و غرب، منافع ملی خود را هیچگاه فدای ملت ایران نخواهند کرد و بدون شک این قدرت میدان و دیپلماسی جمهوری اسلامی است که تامین کننده‌ی منافع ملی خواهد بود.

 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۰۶۶۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۴/۲۶     ساعت: ۲۰ : ۲۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


تصاویر مرتبط
استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024