صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
مرشدمحسن میرزاعلی:

طومار ۱۱۳ مجلس نقالی از داستان‌های شاهنامه منتشر شد

میرزاعلی که از هنرمندان شناخته‌شده و بنام حوزه تئاتر آیینی است، اولین کتاب با موضوع نقالی شاهنامه را به چاپ رساند.

به گزارش جهانی پرس، داود حسنلو- وی در این باره به خبرنگار جهانی پرس گفت:  به تازگی 113 مجلس نقالی از داستان‌های شاهنامه که اثری ویژه و بی‌نظیر است از سوی انتشارات سرویاسین منتشر شده است.
میرزاعلی در معرفی این کتاب اظهار کرد: نزدیک به چهار سال به همراه احمدرضا آذربایجانی نقل‌های مرشد ترابی را جمع‌آوری کردم و با ویراستاری به عنوان کتاب جامعی که جنبه آموزشی هم دارد به چاپ رسانده‌ام.
وی با تاکید بر اینکه این کتاب طوماری از نقالی است که با مقدمه سجاد آیدین لو منتشر شده افزود: بحث تربیتی و معرفتی این کتاب به قدری ویژه و خاص است که باید حتما آن را خواند چراکه این کتاب در پرورش نسل جوان علاقه‌مند به نقالی تاثیرگذار خواهد بود.
مرشد محسن میرزاعلی که مجالس پرده‌خوانی‌های زیادی از جمله پرده‌خوانی کاغذ، پرده‌خوانی قهوه، پرده‌خوانی برای شهدا و پرده‌خوانی پست را اجرا کرده در بخش دیگری از سخنانش از تولید اثری جدید ویژه مردم غزه خبر داد و گفت: در صدد هستم کاری برای مردم غزه آماده کنم البته هیچ نهاد یا ارگان خاصی تاکنون از تولید این اثر حمایت نکرده است و قرار است به عنوان هنرمندی مستقل به صورت خودجوش  آن را آماده اجرا کنم.
این هنرمند نمایش آیینی افزود: اشعار این اجرا را ایروانی می‌سراید و قطعا اشعار این مجلس  مرتبط با شیوه اجرایی پرده‌خوانی خواهد بود.
میرزاعلی با بیان اینکه پرده‌خوانی ظرفیت و پتانسیلی دارد که می‌تواند به هر مضمون و موضوعی اختصاص پیدا کند اظهار کرد: پرداختن به موضوع غزه و فلسطین خارج از شیوه اجرای نقالی و پرده‌خوانی نیست و با تصاویر مرتبط، داستان مشخص و متن و توجه به اینکه به چه نتیجه‌گیری منتهی می‌شود، می‌توان اثری با موضوع فلسطین تولید کرد.
وی ادامه داد: در همه آثار هنری یک نقش مثبت و یک نقش منفی داریم که در کنار کاراکترهای فرمانبردار یا کمک‌‌دهنده حضور دارند، بنابراین می‌تواند در قالب اثر نمایشی به غزه و مردم فلسطین و رژیم صهیونیستی هم پرداخت.
میرزاعلی در پایان یادآوری کرد که آثار متعددی چون پرده‌خوانی کاغذ را در نمایشگاه کتاب، پرده‌خوانی قهوه که به پیدایش قهوه و طرز تهیه قهوه اشاره داشت را به صورت نظم و نثر کار کرده و پرده‌خوانی پست را با طومارنویسی اردشیر صالح پور اجرا کرده و این آثار با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۲۴۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۲۹     ساعت: ۱۴ : ۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024