صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
محمد رضا مشهدی:

جشنواره همام بستری برای ارتقای هنرمندان معلول است

نشست خبری سومین جشنواره بین المللی همام ویژه معلولین و جانبازان با حضور محمد رضا مشهدی دبیر جشنواره، مریم جلالی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره، دکتر سید مجتبی موسوی رئیس هیات داوران جشنواره در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.

 به گزارش جهانی پرس، سارا صادقی مراسم محمدرضا مشهدی، دبیر کل سومین جشنواره هنری همام گفت: ما در اختتامیه دور دوم جشنواره قول بین‌المللی شدن جشنواره را داده بودیم که این مسئله محقق شد.

وی گفت: وزارت امور خارجه در ۱۴۰ نمایندگی ایران فراخوان ما را منتشر کرد که هنرمندان فلسطینی هم آثار خود را فرستادند اما متأسفانه به دلیل جنگ در غزه ارتباط ما با هنرمندان فلسطینی که آثارشان را ارسال کرده بودند قطع شده است.

مشهدی ضمن بیان اهداف جشنواره گفت: معلولان ۱۲ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و دغدغه‌های وسیعی دارند. نگاه مجلس نگاه حمایتی در حوزه معیشت است که نگاه خوبی است اما این بر عهده سمن‌ها است که مسیری برای شناسایی استعدادهای معلولان هموار کنند و همام بر این باور بود که می‌تواند سهمی در این عرصه داشته باشد.

دبیر جشنواره همام اعلام کرد: جشنواره همام ۱۱ آبان ماه در موسسه صبای فرهنگستان هنر افتتاح می‌شود و به مدت هفت روز تا ۱۷ آبان ادامه خواهد یافت. امسال در کنار هنرهای تجسمی و موسیقی، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی هم به جشنواره اضافه شده است و ۴۰ درصد ظرفیت جشنواره به صنایع‌دستی اختصاص یافته است و ۸۰۰ اثر در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی به نمایشگاه راه پیداکرده‌اند.

وی افزود: از ۱۱ کشور جهان و ۲۷ استان کشورمان به جشنواره همام اثر ارسال شده است.

در ادامه مریم جلالی عضو شورای سیاستگذاری گفت :در بخش صنایع دستی استان ها مشارکت خوبی داشتند، بسیار سپاسگذارم از کسانی که قدم برداشتند، جشنواره یک کار بنیادی است و فرصتی است که مشخص کند صنایع دستی ما می تواند ارغوان آور باشد. با تدبیر دست اندرکاران جشنواره هم کلاس هایی خواهیم داشت، از کشورهای مختلف مثل قزاقستان هم شرکت کننده داریم.
وی افزود : جشنواره غیر از آنکه یک عمل است، هدف آن برای من مهم تر بوده چون حوزه کارشناسی را با حوزه عمل پیوند زده است برخی اوقات مرزبندی می کنیم وچارچوبهایی را رعایت می کنیم که باید از چارچوب‌ها رها شویم هنرمرز نمی شناسد اتفاقاتی که الان می‌افتد نشان ضدیت هنر است اگر هنرمند فلسطینی نمی تواند در جشنواره شرکت کند نشان بی هنری ما است این می تواند یک حرکت باشد.
عضو شورای سیاستگذاری عنوان کرد : امیدوارم بین المللی شدن این جشنواره نشان گامی باشد که همه انسانها در هر سطحی بتوانند نقش آفرینی کنند دعوت می کنم از همه رسانه ها که نمایشگاه ما را ببینند. هشتمین دوره جشنواره فجر صنایع دستی هم فراخوان داده ، امیدوارم همام در کنار این جشنواره باشد ومعلولان بتوانند هنرنمایی کنند.
سید مجتبی موسوی رئیس هیات داوران جشنواره خاطر نشان کرد: ابتدا می خواهم خوشحالی خود را ابراز کنم که جشنواره همام امروز به سومین دوره خود رسیده است چرا که شاهد دغدغه ها وتلاش های دوستان عزیزم در برگزاری این جشنواره بوده ام.
وی افزود : برنامه ریزی شده در بخش تجسمی، هنرهای تجسمی وموسیقی دو سالانه باشد، اعضای شورای سیاست گذاری پیشنهاداتی کردند که رشته های دیگری هم به جشنواره اضافه کنند. در آغاز این رخداد همکاری هایی صورت گرفت که از این بابت خوشحال هستم وصمیمانه قدردانی می کنم که با همه گرفتاری ها برای جشنواره چقدر وقت گذاشتند سرکار خانم جلالی وهمکارانشان جدیت داشتند که با افتخار می گویم دوره سوم یکی از پر قدرت ترین دوره ها است.
رئیس هیات داوران در پایان گفت : برای اولین بار ۱۱ کشور در این جشنواره حضور دارند که رقابت تنگاتنگی بین هنرمندان داخلی و خارجی است . در بخش نمایشگاه دو بخش خواهیم داشت؛ یک بخش رقابتی و دیگر غیر رقابتی است. تلاش داوران این بوده که آثار تکفیک شود که در بسیاری از رشته های هنرهای تجسمی این اتفاق می افتد. بنابراین مفهوم از رقابتی این است که آثار از خلاقیت هنرمند نشات می گیرد.
 
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۳۹۱
تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۸     ساعت: ۱۰ : ۲۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024