صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

برگزاری آیین باشکوه اختتامیه سومین جشنواره بین المللی همام در برج میلاد

آیین پایانی سومین جشنواره بین المللی همام با حضور برخی مسئولین کشوری، چهره های هنری و علاقمندان هنر در محل سالن مرکز همایش های برج میلاد تهران بصورت باشکوهی برگزار گردید.

به گزارش جهانی پرس،  مریم حضرتی- درابتدای این مراسم محمدرضا مشهدی دبیر جشنواره ضمن خیرمقدم به اهالی هنر و معلولین هنرمند درخصوص اهداف و نحوه برگزاری همایش مطالبی را عنوان نمود. به گفته مشهدی 1300هنرمند معلول و جانباز از سراسر کشور بیش از 9000 اثر در بخش هنرهای تجسمی، صنایع دستی و موسیقی خلق و به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند. وی یکی از زیباترین جلوه های جشنواره را نمایش وفاق ملی و حضور اقوام مختلف سایر استانهای کشور در این همایش فرهنگی ذکر کرد.
ایشان با اشاره به افزایش کیفی و کمی آثار از وصول آثار هنرمندان 11 کشور عمان، هند، قزاقستان، اردن، بنگلادش، صربستان، مجارستان، مالزی ، تاجیکستان، بوسنی و ازبکستان توسط دبیرخانه جشنواره خبر داد.
در ادامه مراسم دکتر مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی طی سخنانی با تقدیر از دست اندرکاران «همام» حمایت از صنایع دستی معلولین هنرمند را از وظایف وزارتخانه متبوع خویش ذکر نمود. وی همچنین از ارائه مهر اصالت به آثار این هنرمندان خبر داد و با تاکید بر نقش سمن ها در برگزاری چنین رویدادهایی، همکاری سمن ها بامراکز دولتی در توسعه صنایع دستی و هنرهای سنتی را ضروری دانست.
در ادامه دکتر ابوالفضل نجارزاده رئیس بانک ملی ج.ا. ا  طی سخنانی ضمن تقدیر از برگزاری چنین برنامه هایی با اعلام حمایت از جامعه معلولین توسط بانک ملی از اعطای تسهیلات قرض الحسنه سهل الوصول 2 میلیارد ریالی جهت معلولین خبر داد.
همچنین آقایان آصف هازار از هند، محمدالفارسی از عمان و خانم اناربیک  سلطان به عنوان نمایندگان و سفرای «همام » در کشورهای هند، عمان و قزاقستان معرفی و الواح احکام آنان نیز تقدیم گردید.
در خاتمه این مراسم برندگان آثار برتر در رشته های مختلف معرفی و از آنان با اهداء تندیس طلایی، لوح تقدیر و جوایز نقدی تقدیر بعمل آمد.
گفتنی است این مراسم در فضای بانشاط با حضور جمعی از مسئولین و کلیه شرکت کنندگان جشنواره و جمعی از مسئولین کشوری از جمله میثم امرودی معاون فرهنگی وزارت امور خارجه و علاقمندان به هنر و هنرمندانی همچون محمد شیری، محمد فیلی ، رضا بنفشه خواه، جلیل فرجاد، رضا فیاضی، محمد مسلمی و... برگزار گردید.
لازم به ذکر است سومین جشنواره بین المللی همام توسط موسسه خیریه متوسلین به امام رضا(ع) و با حمایت بانک ملی ج. ا.ا  و مشارکت وزارت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و هنرهای سنتی و بهزیستی استان تهران از 11 الی 18 آبان ماه جاری در محل فرهنگستان هنر و برج میلاد تهران برگزار گردید.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۷۴۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۲۳     ساعت: ۲۲ : ۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024