صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

سعی کردم «مسافری از گانورا» در محتوا مفهومی جهانی داشته باشد

«مسافری از گانورا» عنوان تازه‌ترین اثر تولیدی سید احمد علمدار است که تاکنون به واسطه اکران در رویدادهای بین‌المللی توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. علمدار در این اثر سعی کرده با ایجاد جذابیت‌های محتوایی و بصری زمینه جذب هرچه بیشتر مخاطب را بدست آورد.

به گزارش جهانی پرس، ناهید منصوری- خبرنگار، وی در خصوص تولید و ویژگی‌های این اثر توضیحاتی را ارائه کرده که میخوانید.
«مسافری از گانورا»  در چه ژانری تولید شده و به چه موضوعی می‌پردازد؟
«مسافری از گانورا»  یک انیمیشن سه بعدی با ژانر علمی تخیلی است که زمان آن دو تا سه دقیقه است و سه سال تولید آن طول کشید.
داستان این اثر درباره موجود فضایی است که به زمین می‌آید و به کمک یک پسر معلول و دوستانش در جستجوی ملکه سرزمینش است تا بتواند صلح را برگرداند و زندگی با آرامشی شکل گیرد.
مهمترین ویژگی این اثر چیست؟
موضوع این اثر بر اساس داستان واقعی زندگی یک پسر معلول است که پس از سالها متوجه می‌شود، مادرش مادر واقعی او نیست و همین باعث می‌شود او ده سال با مادر خود صحبت نکند. این واقعه جرقه اولیه شکل گیری این فیلم کوتاه شد و من تصمیم گرفتم با افزودن وجه تخیلی به آن بار دراماتیک اثر را بالا ببرم. بر همین اساس در راستای خیال انگیزی بیشتر و افزایش قدرت تخیل شخصیت های فضایی به فیلم اضافه شد.این فیلم کوتاه مباحث علمی زیادی دارد و اطلاعاتی داشت که مجبور به حذف آن شدیم تا به تکامل لازم برسیم و فیلم حوصله سربر نباشد و با حسن ختام و چارتی مشخص مخاطب را در سالن نگه دارد.
تولید فیلم چقدر در جذب سرمایه‌گذار نقش داشت؟
 این کار با سرمایه شخصی شروع شد و در ادامه سرمایه‌گذار نیمه دولتی وارد کار شد و ما با برنامه‌ریزی و اطلاعاتی که ارائه کردیم توانستیم نظر سرمایه‌گذار را جذب کنیم ما در جذب سرمایه‌گذار توانستیم اسنادی را ارائه کنیم که نشان داد این فیلم کوتاه پس از ساخت اثر موفقی خواهد بود. این کار اولین اثری است که توانست نظر سرمایه‌گذار خصوصی را به این شکل جذب کند. در جذب سرمایه گذار نقشه راهی داشتیم و توانستیم میزان اثربخشی و موفقیت این فیلم را تشریح کنیم و در جشنواره هم توانستیم بازخورد خوبی را شاهد باشیم. امیدوار هستیم در گیشه و سینما در زمان اکران فیلم فیلم فروش خوبی داشته باشد و مخاطب از دیدن آن لذت ببرد.
تولید این انیمیشن چقدر هزینه و بازگشت سرمایه داشته؟
در طول زمان هزینه‌های نامشخصی به تولید اثر اضافه شد چراکه ما بخشی از کار را ساخته بودیم و سرمایهگذار برای کاری جذب شد که تا حدی پیش رفته بود و می‌دانست که به موفقیت در اکران می‌رسد. سیستم تولید این اثر از دیگر فیلم‌های کوتاه متفاوت است این اثر به صورت جهادی تولید شده و تمام افرادی که در این کار همکاری داشته‌اند به نوعی سهامدار آن هستند و اگر این فیلم خوب فروش رود برای آنها هم بازدهی سرمایه دارد و همین باعث تلاش بیشتر شد و به صورت سفارشی پیش نرفت.برد همه در گرو فروش این کار است.به همین دلیل هم بر تبلیغات و زمان مناسب بر اکران تاکید و توجه ویژه‌ای داریم.

«مسافری از گانورا»  چقدر حرف برای گفتن در بازار بین‌المللی دارد؟
رشد صنعت انیمیشن و جذابیت این اثردر زمانی که طرح را ارائه کردیم در بخشی از طرح توجیهی مان بازار ایران و بخشی دیگر بازار برون مرزی بود. برای همین امر هم لازم بود جاذبه‌هایی در داستان ایجاد شود و شخصیت‌هایی گنجانده شود بنابراین این اثر به لحاظ محتوایی یک داستان ضد جنگ است که جنگ و اثرات آن را نقد میکند. در این اثر به جنگ‌ها چه جنگ‌های مدرنی که آدم فضایی‌ها با زمینی‌ها ایجاد می‌کنند و چه مشکلات قومیتی پرداخته است؛ مشکلاتی که به واسطه کاراکترهای افغان به مسائل افغانستانی‌ها و نگاه‌های قومیتی که در ایران به آنها شده که البته در انتهای داستان با نگاه مثبت و فارغ از منفی‌بازی به اتمام می‌رسد، اشاره دارد.
افغانستان بازار برون مرزی است و بالای 10 میلیون افغان در ایران داریم که خوراک فرهنگی ندارند و بخشی از بازار مخاطب ما هستند و ما با پرداختن به این افراد انیمیشن «مسافری از گانورا»  را به مخاطب خارجی ارائه کرده‌ایم.
شخصیت اول داستان کرد است که جامعه بزرگی حتی در خارج از ایران دارند. از نظر محتوایی هم داستان طوری طراحی شده که اثر برای مخاطب بین‌المللی که در کشور دیگر زندگی می‌کند قابل فهم باشد. در این فیلم موارد ایدوئولوژیکی نداریم که فقط برای افراد مشخصی معنادار باشد بلکه ما سعی کردیم این فیلم محتوا، مفهومی جهانی داشته باشد تا برای مخاطب جذاب و لذت‌بخش باشد. بر همین اساس امیدواریم در بازار جهانی هم شاهد اتفاق خوبی باشیم و همچون «پسر دلفینی» سرمایه خوبی جذب کند و به چرخه اقتصادی کمک کند.
مهمترین چالش حوزه انیمیشن چیست؟
یکی از معضلات و مشکلات تولید انیمیشن سرمایه محدود و نیروی انسانی که مهاجرت می‌کنند است. به واسطه اکران فیلم در ایران صرفا هزینه تولید بدست می‌آید و به سود چندانی دست پیدا نمی‌کنیم اما وقتی بخش فروش خارجی تقویت شود، با بازاریابی و فروش بالاتر به سود می‌رسیم. زمانیکه قرار داد این فیلم بین سرمایه‌گذار و حوزه هنری منعقد شد حوزه هنری به عنوان مسئول پخش متعهد شد که تولید و پخش در ایران و خارج از کشور را برعهده بگیرد و در جشنواره‌های فیلم بلند انیمیشن شرکت داده شود و ما امیدوار هستیم با تحقق این امر به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کنیم.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۸۳۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۲۷     ساعت: ۲۰ : ۴۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024