صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد در کلات

فرماندار کلات از اختصاص میلیارد تومان اعتبار اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش جهانی پرس، علی صلاحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان کلات یک مجموعه کوهستانی و بسیار زیبا با طبیعت بکر و سبز در حوزه های کشاورزی گردشگری برخوردار است.
وی افزود: در کلات نادری آبشار های زیبا از جمله قره سو وجود دارد که جنگلهای زیبایی در طبیعت کلات واقع شده که 45 هزار هکتار جنگل غرس و جنگل پسته (وحشی) است، حدود 200 هزار هکتار مرتع در این شهرستان وجود دارد با 5 رودخانه پرآب که حدود 3 هزار هکتار باغات در حاشیه این رودخانه ها است.
فرماندار کلات نادری ادامه داد: صنایع دستی بسیار متنوعی از جمله تابلو فرش،  گلیم بافی، فرش بافی، گیوه بافی، نواربافی، ابریشم بافی در این منطقه فعال است
فرماندار کلات نادری درخصوص ابنیه تاریخی کلات هم اضافه کرد: ابنیه تاریخی بسیار زیبایی وجود دارد مثل عمارت خورشید یا کاخ خورشید که متعلق دوره افشاریه  است و بند نادری و کتیبه نادری و حدود 60 آثار تاریخی  و ابنیه را تاکنون ثبت ملی کرده ایم. سال گذشته سه اثر صنایع دستی نواربافی ، ابریشم بافی زاوین، گلیم بافی آقداش ثبت ملی شد .

وی افزود: با توجه به ظرفیت بالا در حوزه گردشگری، کشاورزی، دامپروری، باغات، زنبورداری و وجود استعدادهای فراوانی در این منطقه، جای هیچ توجیهی باقی نمی ماند که در کلات جوان بیکاری وجود داشته باشد که افراد برای معیشت خود دچار مشکل باشند. از کمیته امداد و همه افرادی که شرایطی ایجاد کردند تا به سمت بستری برای اشتغال پایدار  و تولید در شهرستان کلات برویم سپاسگزاری می کنیم. با پیگیری هایی که حاج آقا بختیاری رئیس کمیته امداد و فیرزوآبادی در کلات در ارتباط با صنایع دستی و تولید زنبور عسل و بسیاری از زمینه هایی که در حوزه های اشتغال زایی داشتند حدود 270 میلیارد تومان اعتبار اشتغال زایی فراهم شد و دو هزار طرح و پروژه در مناطق مختلف شهرستان و روستاهای این شهرستان کاملا تعریف شده به افراد در کلات این اعتبار تخصیص داده شده و درنظر گرفته شده است.
وی در پایان ادامه داد: درحال حاضر برای معرفی افراد به بانکها برای اخذ تسهیلات وام برای اشتغال هستیم که کار خیلی خوب پیش می رود.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۹۴۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۳۰     ساعت: ۱۳ : ۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024