صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

شروع برگزاری دوره سومین جشنواره ملی مستند رادیو پژواک از امروز

نشست خبری سومین جشنواره ملی مستند رادیو پژواک در سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس، یاسان پوروطن - حمیدرضا افتخاری دبیر سومین جشنواره ملی مستند رادیو پژواک در این نشست اظهار کرد: این جشنواره سومین سال خود را سپری می کند و از ابتدا که احیای گونه مستند در رادیو است و جذابیت های خود را دارد و حتی در نظرسنجی ها هم مورد توجه قرار گرفته با همین رویکرد برگزار می شود.
وی افزود: تولید این گونه کارها سخت و زمان بر است و به مرور زمان و به دلایل مختلف مورد توجه قرار گرفته بود که این جشنواره با این این هدف آغاز به کار کرد. البته گام به گام در حال پیشرفت هستیم و امسال در آستانه سومین دوره از جشنواره تلاش کردیم که نسبت به دوره قبل این جشنواره متفاوت تر باشد.

افتخاری ادامه داد: از امروز دبیرخانه جشنواره رسما دریافت آثار خود را آغاز خواهد کرد و فراخوان عمومی خواهد داد. جشنواره در 4 بخش اصلی، ویژه، مستمر و بخش مستندنگاری برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: هدف از آن تقویت مستند رادویی به عنوان اثربخش ترین قالب بازتاب واقعیت است که تبیین سرمایه اجتماعی و تقویت امیدآفرینی درون مایه آن قرار دارد .
دبیر سومین جشنواره ملی مستند رادیو پژواک گفت:  7 موضوع جایزه مقاومت، جایزه پیشرفت، جایزه سلامت، جایزه سبک زندگی و تحکیم بنیان خانواده، جایزه جهاد  تدوین و هدایت فرهنگی ، جایزه پاسداشت زبان فارسی و جایزه سرمایه اجتماعی در بخش اصلی قرار دارند.
وی بیان کرد: در بخش مقاومت دو جایزه به صورت عام و یک جایزه به اتفاقات غزه و طوفان الاقصی داده خواهد شد.
افتخاری عنوان کرد: در بخش ویژه هم شعار سال، مشارکت اجتماعی با رویکرد انتخابات، افول غرب و نقد غربزدگی ، پهلوی از ظهور تا سقوط و زن ایران نماد توانایی جوایزی اختصاص داده می شود.
وی افزود: از آنجا که هدف جشنواره احیای تاثیر آن و حضور برنامه های مستند بوده که از دوره گذشته به ان افزوده شده بخش مستمر است که برنامه هایی مورد داوری قرار می گیرند که در روی آنتن پخش داشتند و به صورت مجموعه باید 7 دوره پخش شده باشد که موضوعات آن شامل حجاب و عفاف، قهرمان ایرانی، محیط زیست، هنر ادبیات و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باشد.
افتخاری ادامه داد: بخش مستندنگاری که از دوره اول با جشنواره همراه بوده و توجه به حوزه  پژوهش های رادیویی دارد که در این حوزه به متون سرو کار داریم و این متون پژوهشی مورد داوری قرار می گیرند.
وی گفت: از اول بهمن دریافت آثار داریم و از نیمه بهمن ارسال آثار و تا قبل از پایان سال انتخاب آثار را معرفی خواهیم کرد. همچنین 8 دوره آموزش پیشرفته طراحی کرده ایم که 8 دره در تابستان به صورت مقدماتی برگزار شد. کارگاه ها از امروز کار خود را آغاز کردند و بعد می توانند از طریق بازنمای صورت رادیو بازشنوایی کنند.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۸۹۱۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۴     ساعت: ۱۵ : ۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
  • ٢٢ شوال ١٤٤٥
  • May 01 2024