صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

جشنواره فیلم فجر با حضور فیلمهایی که بازیگران آن کارگردان شده اند

جشنواره فیلم فجر یکی از جشنواره‌هایی است که در ایام فجر برگزار می شود این جشنواره که مهمترین جشنواره سینمایی در کشور است، هرساله شاهد بخش های مختلف است.

 به گزارش جهانی پرس- سارا صادقی-  امسال جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور فیلمها و افرادی روبرو شده است که هر کدام به نوبه خود کل مخاطبان یک سالن را با یک شخصیت از آن فیلم تا انتها هدایت می کند. بخش های مختلفی از جمله بخش «سودای سیمرغ» و «نگاه نو» در این چند سال اخیر به جشنواره اضافه شده است که فیلمسازان برای حضور در این بخش ها و حتی حضور در خود مسابقه فیلم فجر چندماهی است که شروع به کار کرده و گوی رقابت را برای ارسال و همینطور به موقع رساندن به جشنواره از هم ربوده اند.
حال رسانه ها هم برای این رویداد سینمایی بین المللی مقالات، تحلیلها و نقدهای کارشناسانه، آسیب شناسانه و راهبردی و استراتژیک، فراوان نوشته و در این زمینه پیشگام هستند.
هرساله با وجود خبرنگاران و منتقدان که البته به تعداد حضور افراد خبرنگار به سالنهای مخصوص رسانه افزوده می شود شایعات مختلفی از جمله برگزاری جشنواره در فلان سینما یا برج میلاد یا موارد اینچنینی در میان اهالی رسانه پخش می شود و در انتها با حذف برخی نگاه ها و برای رنگین کردن جشنواره و حضور جریانهای سینمایی دولتی و غیر دولتی به این رویداد مجبور به عقد قراردادی می شوند که باز هم پس از اتمام آن مجدد حرف و حدیث های دیگری برای برگزاری آن بوجود می آید.
 نکته مهمی که برای جشنواره فیلم فجر می توان گفت سفارشی تولید شدن فیلمهاست که اکثر فیلمها برای ساخت به سازمان هایی وابسته اند. برخی از فیلمهای در دست تولید به سفارش و حمایت بنیاد سینمایی فارابی، حوزه هنری، سازمان اوج و نهادها و سازمان های وابسته به آن ها تولید شده است.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۸۹۵۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۵     ساعت: ۱۶ : ۴۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
  • ٢٦ شوال ١٤٤٥
  • May 05 2024