صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

رونمایی از سامانه ثبت طرح و ایده کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری در نمایشگاه ساترا

امروز، دهم دیماه در دومین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در غرفه کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری از طرح سامانه ثبت طرح و ایده که به همت این کانون برنامه ریزی شده است رونمایی شد.

به گزارش جهانی پرس، یاسان پوروطن - این سامانه در راستای صیانت از ایده های نو، خلاق و بکر و در جهت حمایت از طراحان و ایده پردازان جوان و پیشکسوت با دو رویکرد ثبت ایده و عرضه ایده با نام خود طراح پیش بینی شده است.
در رویکرد اول، ایجاد بستر امن و مطمئن برای ثبت ایده و طرح در ساختارهای گوناگون آثار دیداری در مرحله پیش ارائه برای طراحان و طراح برنامه ریزی شده است به همین جهت کد ده رقمی که طراح هنگام ثبت حقوقی اثرش دریافت می‌کند به او در بانک طرح های کانون فضایی امن را اختصاص می دهد.
در رویکرد دوم، در صورت بروز هر رخدادی که موجب تضییع حق طراح، استفاده غیرمجاز از کلیت طرح و یا برداشت غیر اخلاقی و بی اجازه از طرح اولیه با تشابه حداقل دهگانه با طرح ثبتی اتفاق بیفتد ایده پرداز میتواند بهره مند شود. طراح متعهد خواهد بود به هنگام ارائه طرح به هر کارفرمایی کد دریافتی را بر جلد طرح و در محلی قابل رویت قید نماید. کاربر بعد از ورود برای ثبت ملزم به ایجاد پروفایل برای خود خواهد بود که شامل موارد متعدد جهت ثبت و قابل راستی آزمایی باشد.
امیر یوسفی دبیر کمیته طرح و برنامه، علیرضا اسکندری، حسین برزگر، حامد جوادزاده، میلاد حق پرست، محمد خدادی، مهدی خلجی، رضا خوشدل راد، احمد زالی، فرشید شکیبافر، حسین فردرو، مجید قناد، سیدامیرحسین هاشمی، فرزاد هوشیار و گیتی محمود اعضای کمیته طرح و برنامه کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری هستند.
رونمایی ازاین سامانه با حضور مهندس سعید مقیسه رئیس ساترا و معاون رئیس صداوسیما، دکتر محمدصادق افراسیابی معاون تنظیم گری ساترا، حسین طاهری عضو هیات مدیره کانون، مسلم آقاجان زاده مدیرعامل کانون تهیه کنندگان و امیر یوسفی دبیر کمیته طرح و ایده کانون انجام شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۹۱۱۲
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۱۱     ساعت: ۹ : ۳۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
  • ٢٢ شوال ١٤٤٥
  • May 01 2024