صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

ایران رتبه ۱۲۷ در حوزه کسب و کار

نخستین گردهمایی بزرگ زنان فعال اقتصادی کشور با رویکرد افزایش مشارکت در عرصه‌های ملی و ببن‌المللی عصر یکشنبه ۱۷ دیماه ۱۴۰۲ واقع در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس- حسین مظفرآبادی- مرجان هوشیار مدیر انجمن صنفی کارفرمایی زنان فعال اقتصادی ساختمانی در مورد فعالیت ابن انجمن گفت: این انجمن در سال ۹۷ تشکیل شد و ارتباط آن در راستای کارفرمایی با سفیر استرالیا در ایران، کشورهای خلیج فارس و فرانسه شکل گرفت تا شاهد فعالیت زنان این مناطق باشیم.

وی افزود: امروز در کشور در حوزه زنان فعال اقتصادی نیاز به تجربه‌های جدید با استانداردهای بین‌المللی داریم و در این انجمن علاقمندیم تا با آموزش‌های مداوم و بهره‌گیری از آنچه که در دنیا اتفاق می‌افتد و قوانین کسب و کار را یادبگیریم و بکاربریم.

هوشیار به نقش زنان در مشارکت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: زنان از دیرباز در مدیریت اقتصاد کشور حضور داشتند.زنان باید حضور فعال‌تر و پررنگ‌تر در فعالیت‌های اقتصادی از جمله صنعت و تجارت داشته باشند .

وی با بیان اینکه حضور در فعالیت‌های اقتصادی و سهیم شدن بانوان در این عرصه باید به عنوان یک مطالبه مطرح شود، اظهارداشت: متاسفانه بسیاری از بانوان ایرانی به رغم داشتن توانایی بالا برای فعالیت‌های اقتصادی، بیم حضور در این عرصه را داشته و به کارهای کوچک بسنده می‌کنند.

رتبه ۱۲۷ ایران در حوزه کسب و کار

در ادامه این همایش شهره تصدیقی مشاور امور بین‌المللی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران گفت: طبق آخرین گزارش بانک جهانی ایران از نظر کسب و کار در رده ۱۲۷ در بین ۹۰ کشور جهان قراردارد و کشورهایی همچون نیوزیلند، دانمارک، هنگ‌کنگ و کره جنوبی در رده‌های اول تا پنجم قراردارند.

وی افزود: زنان بیشتری در ایجاد کسب و کارها و تشکل‌های جدید در سطح بین‌المللی وجوددارد و مهمترین مانع فعالیت زنان در کشورها دسترسی نابرابر است که با ایجاد محیطی مناسب و پویا می‌توان شاهد توانایی زنان باشیم.

تصدیقی حمایت از نوآوری،خودباوری زنان و اعتماد به توانمندی آن‌ها از مهمترین نیازهای زنان فعال اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: نقش تشکل‌ها در راستای حمایت از زنان فعال اقتصادی کشور از اهمیت بالایی برخورداراست و حضور در فعالیت‌های اقتصادی و مطابق با استانداردهای بین‌المللی و مسولیت‌پذیری مشارکت از سوی نهادهای ذیربط ضرورت دارد.

زنان بطن اصلی اقتصادکشور هستند

در ادامه دکتر سیفی رئیس کانون کارفرمایان کشور گفت: برای اینکه در کشور از حوزه مردمی و هویت ملی برخوردار باشیم باید شرایط را برای زنان فعال اقتصادی کشور فراهم آوریم. چون که زن موجودی است که هویت ملی از آن شکل می‌گیرد.

پایدارسازی تشکل‌های صنفی حوزه زنان

عطاردیان رئیس پیشین کانون عالی کارفرمایی کشور در ادامه این گردهمایی به پیشینه و جایگاه کانون عالی کارفرمایی در سطح جهانی و ملی اشاره و تاکید بر پایدار سازی تشکل های صنفی کرد.

وی دلیل موفقیت مردان را همکاری و مشارکت زنان در حوزه‌های مختلف عنوان کرد.
در این مراسم خدیجه یارعلی دبیر پنل گفت: قطعا روایت زنان، فعالان اقتصادی همیشه جذاب وشیرین است، هر وقت روایت این زنان را می شنوم به توسعه امیدوار می شوم، همیشه فرصتها وتوانایی ها برای دختران دانشجو جذاب است، امیدوارم پنلی باشد که بتوانیم به اثر بخشی وتاثیر الگوهای موفق کمک کنیم.

در ادامه مریم گرشاسبی  خاطر نشان کرد: امیدوارم بتوانیم به دوستانی که کار جدیدی را شروع کردند کمک کنیم من از سال 84 کار خود را شروع و شاگردی کردم  وسال 93 به طور رسمی کسب وکار  خود را  راه انداختم. همیشه می گویم زمانیکه کارم را شروع کردم همکارانم فهمیدند من توانمند هستم برای همین  کمکم کردند.

وی افزود : تجربه، آنجا قشنگ می شود که در بدترین شرایط تو آروم هستی این تجربه باعث شده به آرامش برسم این قشنگ ترین چیز است.

دکتر زهره حسنی با اشاره به چالش هایی که با آن روبه رو بودگفت :متاسفانه مشکلی که وجود دارد ما علاقه خود را شناسایی نمی کنیم فقط انتخاب رشته می کنیم، پس علاقه خیلی مهم است من 23 سالم بود که مستقیم به سمت ساختمان سازی رفتم واولین تجربه من این بود که پروژه ای را در 15 روز انجام دادم.

وی افزود :چیزی که در کشورهای دیگر مهم است توانایی های شما است، در پروژه عراق متوجه شدم دیدگاه جنسیتی ندارند تازه آنجا است که می‌فهمید چقدر موفق هستید.

در ادامه ناهیده علیزاده گفت:درود میفرستم به زنان ودختران سرزمینم که باورهای خود را دنبال می کنند همچنین دست بوس پدران و مادرانمان هستم.

وی افزود :وقتی کارم را شروع کردم تحصیلات دانشگاهی نداشتم سپس دانش را آموختم پس اگر اول آگاهی ودانش داشته باشید کارتان جلو می افتد. در سه سالی که کرونا آغاز شد چند خانم بودیم که رفتیم سلیمانیه عراق کارمان را آغاز کردیم برای همین موفق شدیم. معمولا در کردستان زنان به سخت کوشی معروف هستند.

دکتر نازیلا نور فردی درباره چالش های حوزه کاری خود آتش‌نشانی گفت: همه ما شب اول کنکور را یادمان نمی رود به نظرم فشار، هیجان ونگرانی را همیشه خواهیم داشت وزندگی همیشه سختی های خود را دارد بسیار هم مهم است.

وی افزود: حوزه آتش‌نشانی همیشه سخت است دستگاه‌هایی که تولید می کنیم باید استاندارد باشد ولی تولید در کشور ما کار سختی است این چیزی نیست که به راحتی بتوانیم با آن دست وپنجه نرم کنیم اما شد.

گردهمایی بزرگ زنان فعال اقتصادی کشور با حضور بانوان فعال در حوزه اقتصادی، مسئولان وزارتخانه ها، تشکل‌های صنفی و سایر نهادها و سازمان‌ها با اهداف آگاهی نسبت به حقوق زنان در اقتصاد و موانع فعالیت آنان، آموزش روش‌های حضور زنان و پیشرفت در کسب و کار، آگاهی در خصوص استاندارهای جهانی و نحوه استفاده از آن، نحوه حضور در جوامع بین المللی و توانمندسازی زنان در کسب و کار عصر روز یکشنبه ۱۷ دیماه ۱۴۰۲ واقع در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۹۲۷۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۱۸     ساعت: ۹ : ۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
  • ٢٢ شوال ١٤٤٥
  • May 01 2024