صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

گشایش نمایشگاه نخستین رویداد فناوری‌های نوین در احسان و نیکوکاری

نمایشگاه نخستین رویداد فناوری‌های نوین در احسان و نیکوکاری با حضور سیدمرتضی بختیاری رئیس و معاونان کمیته امداد، دکتر حسن‌زاده، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران(ایرانداک)، دکتر آقامیری دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی صبح امروز در محل این مرکز گشایش یافت.

به گزارش جهانی پرس- حسین مظفرآبادی- سیدابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در ابتدای مراسم نخستین رویداد فناوری‌های نوین در احسان و نیکوکاری
اظهار کرد: احسان و نیکوکاری از طریق منابع مردمی شکل می گیرد که این جذب منابع مردمی دو هدف اساسی را باید دنبال کند.
وی افزود: اولین هدف سرعت جذب منابع و رساندن آن به تهیدست و نیازمند است. و دومین هدف دقت است.
پرپنچی ادامه داد: ما امانتدار مردم هستیم و برای تحقیق و تسهیل گری به مردم صورت می گیرد. امروز روزی است که تغییر پارادایم جذب منابع سنتی شاهد باشیم. هرچند در سنوات مختلف در این مسیر حرکت کرده است.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران بیان کرد: این مهم است که همه با هم در کنار یکدیگر کار خیر و احسان انجام می دهیم.
سپس وی از مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد درخواست کرد که کارها را به خود استانها واگذارکنید و گفت: چون در ابتدا در شرایط ساختاری و سقف شکل کار سخت تر بود و این آغاز تغییر رویکرد سنتی به سمت رویکردفناورانه باشد و قطعا حرکت ارزشمندی شکل می گیرد.
سعید زارع‌زاده، معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد با اشاره به اهداف برپایی این رویداد، گفت: هدف از این رویداد این است که شرکت‌های دانش‌بنیان و پژوهشگران، ایده‌های برتر خود را ارائه دهند تا در زیست‌بوم احسان و نیکوکاری، تسهیل دسترسی برای نیکوکاران در قالب سلیقه‌های مختلف صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد راهبر نظام ملی احسان و نیکوکاری در کشور است، افزود: در حال حاضر بخش عمده‌ای از فعالیتهای کمیته امداد در فضای مجازی جریان دارد و باید از فرصت فضای مجازی برای خدمت بهتر به محرومان استفاده کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد ادامه داد: نظام خیر و احسان و خدمت‌رسانی به محرومان باید در بستر فضای مجازی به صورت شفاف توسعه یابد.

زارع‌زاده با اشاره به مراحل اجرا و داوری‌ ایده‌های این رویداد، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست ۱۰۰ ایده به دبیرخانه ارسال شده و غربالگری اولیه انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: از میان ۱۰۰ ایده، ۳۶ ایده منتخب و در این رویداد ارائه و داوری می‌شود و از ایده‌ها در صورت نیاز حمایت می‌شود. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز جز حامیان و شریکان ما هستند.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد اکید کرد: این رویداد دارای جنبه‌های مختلفی است، که یکی از آنها توسعه اشتغال در بستر فضای مجازی است که بخشی از آن برای خیران و بخش عمده آن در حوزه اشتغال و فروش محصولات مددجویان تحت پوشش است و منجر به توانمندسازی آنها می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مدل‌های امداد خوداشتغالی و کاریابی و راهبری شغلی بوده است، خاطرنشان کرد: در اینجا بحث توانمندسازی مددجویان مطرح است تا خودشان بتوانند در فضای مجازی اشتغال داشته باشند و کار کنند لذا توسعه اشتغال از اهداف این بستر است.

زارع‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه حریم خصوصی و امنیت باید جزو الزامات این طرح تحولی باشد، تاکید کرد: هدف کلی این رویداد توسعه زیست‌بوم احسان و نیکوکاری در فضای مجازی است.

سیدمحمد امین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در مراسم افتتاحیه نخستین رویداد توسعه فناوری‌های نوین احسان و نیکوکاری افزود: امروز فضای مجازی به جامعه‌ای که بخش‌های مختلفی از جمله آموزش و کسب و کار و... در آن وجود دارد، تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: فضای مجازی فرصت‌هایی را در اختیار ما قرار می‌دهد که اگر به درستی روی آنها تمرکز کنیم، می‌توانیم آینده بهتری را رقم بزنیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در ادامه به تاثیر گسترش فضای مجازی در عدالت اشاره کرد و گفت: فضای مجازی فرصت توسعه عدالت در بسیاری از حوزه‌ها را در جامعه فراهم کرده است. در حوزه آموزش امروز با بحث آموزش در فضای مجازی این ظرفیت را داریم که کیفیت آموزشی را در دورترین نقاط ببریم.

آقامیری گفت: با توسعه ابزارها می‌توان بحث عدالت آموزشی و دسترسی به کلاس‌های برخط و توسعه پژوهش را در هر سطحی از کشور افزایش دهیم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در آینده نزدیک سواد دیجیتال و آشنایی با فضای مجازی یکی از شاخص‌های اصلی سطح سواد و بهره‌مندی می‌شود، بنابراین یکی از کارهایی که پیگیر آن هستیم به ویژه در کمیته امداد، مجهز کردن افراد به این توانمندی‌هاست.

وی با اشاره به اینکه جریان غالب هنوز در این مسیر شکل نگرفته است، خاطرنشان کرد: مجموعه کمیته پیشرو در توسعه و به کارگیری فناوری‌های نوین در ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان است.

محمد حسن‌زاده، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در نخستین رویداد توسعه فناوری‌های نوین خیر و احسان، گفت: باید بین فناوری و فضای خیر و احسان ارتباط برقرار کرد.

وی افزود:  برقراری رابطه میان فناوری و فضای خیر و احسان کشور، کاری است که در این همایش توسط کمیته امداد انجام می‌شود.

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران اظهار کرد: تحول دیجیتال باید در پیشانی اقدامات ما قرار بگیرد زیرا فناوری‌ها تغییر دهنده بازی در آینده نزدیک هستند.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه نیازمند تغییر در نگرش در عرصه احسان و انفاق هستیم، تاکید کرد: تمام زیست بوم عرصه نیکوکاری را باید با فناوری روز همگام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: فناوری می‌تواند به گردآوری منابع خیر و احسان کمک کند و الگوریتم ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت را طراحی کند.

 

 

 

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۶۵۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۳۰     ساعت: ۱۱ : ۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
  • ٢٢ شوال ١٤٤٥
  • May 01 2024