صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

«بی‌هوده» نمایشی که دغدغه‌ای اجتماعی را مطرح می‌کند

نمایش «بی‌هوده» نوشته و کاری از یاسین رضوانی در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به طرح دغدغه‌ای اجتماعی می‌پردازد.

به گزارش جهانی پرس، داود حسنلو، یاسین رضوانی کارگردان، نویسنده و بازیگر نمایش «بی هوده» گفت: این نمایش منتخب جشنواره تئاتر استان گلستان و جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران مشهد است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شده و 3 بهمن ماه در پلاتو سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود.
وی ادامه داد: این اثر کاری کاملا رئالیستی است که با طراحی متناسب، یک دغدغه اجتماعی را مطرح می‌کند.
این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه این اثر نمایشی دارای چهار شخصیت است اظهار کرد: نمایش درباره اتفاقی است که بین دو برابر می‌افتد. در این نمایش برادر بزرگ داستان که کاوه نام دارد، متوجه می‌شود در غیبتش برادر کوچکتر ماشین همسایه را بدون اجازه به بیرون برده است. در پی این امر اتفاقاتی رخ می‌دهد و...
کارگردان نمایش «بی‌هوده» درباره پروسه تولید تا اجرای این نمایش اظهار کرد: روند تولید آن از تابستان سال 1402 آغاز شد و با انتخاب بازیگران پروسه نمایشنامه‌خوانی شروع شد و پس از تمرین در جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای اجرا شد و توانست با جلب نظر منتقدان و داوران به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا کرد.  این اثر در جشنواره منطقه‌ای مشهد جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری مرد و جایزه دوم نویسندگی  را کسب کرد و در بخش‌هایی چون طراحی صحنه کاندیدای جشنواره شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کارشناس حوزه هنری در جشنواره منطقه‌ای به تماشای این اثر نشست ولی انتقاد من به عنوان یک هنرمند به عملکرد حوزه هنری است چراکه با حمایت از آثاری خاص که مشخص هم نیست به لحاظ موضوعی مورد توجه قرار گرفته‌اند یا شاخصه دیگر مطرح است، به خط‌کشی آثار هنری می‌پردازد. موضوع مهم این است که اگر بحث حمایت مطرح است باید آثار هنری مورد کارشناسی قرار گیرند.
وی در معرفی عوامل اجرایی این نمایش گفت: سهراب عقیلی، زهرا شب‌باف، محمد خندان و من بازی در این نمایش را برعهده داریم و دستیار کارگردان بهمن ولیان و علی شاهینی، طراح صحنه لباس و گریم الهام موسوی و منشی صحنه ثمینه موسوی، طراح نور رضا پورتراب زاده و محمدعلی شریعتی، مجریان صحنه محمدرضا معیری و محسن قربانی، مجریان گریم مریم موسوی و محسن فندرسکی و تهیه کننده الهام موسوی است.
رضوانی در پایان سخنانش همچنین از اجرای عمومی این نمایش خبر داد و گفت: بعد از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر قرار است 23 تا 30 بهمن ماه  در سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهر گرگان استان گلستان به اجرای عمومی درآید.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۷۲۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۲     ساعت: ۹ : ۱۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
  • ٢٢ شوال ١٤٤٥
  • May 01 2024