صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

مسکن روستایی اولویت اصلی کمیته امداد

نشست خبری محمود توکلی مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در این مرکز برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس، یاشار پوروطن- محمود توکلی در این نشست با بیان اینکه کمیته امداد در راستای رفع نیازهای مددجویان و توانمندساختن آنها قدم هایی برمی دارد گفت: در کشور با توجه به اینکه مسکن یکی از نیازهای اولیه است و توانمندسازی خانواده ها نقش مهمی ایفا می کند.امسال قرار بود که 50 هزار واحد مسکونی به مددجویان اهدا شود و تاکنون 21 هزار واحد مسکونی برای مددجویان احداث و تحویل داده شده است.
مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد افزود:  از سال 95 به موضوع مسکن توجه خاصی شد و از سال 98 هم جز اولویت های خدماتی امداد محسوب شد.
 
 
وی ادامه داد:  متولی تامین مسکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و برای شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و کلانشهرها، وزارت راه و شهرسازی است. برای اینکه مددجویان کمیته امداد در استفاده از طرح‌ها ممکن است به دلیل عدم تمکن مالی یا فقدان ارتباطات اجتماعی کافی یا عدم اطلاع مناسب از وضعیت استفاده این طرحها، از بهره‌مندی برخی طرح‌ها محروم شوند، در همین راستا کمیته امداد به عنوان یاور خانواده‌های تحت پوشش سعی در کمک به مددجویان دارد تا از ظرفیت‌های موجود کشور بهره‌مند و مشکل مسکن آنها با هزینه کمتری رفع شود.


توکلی با بیان اینکه سیاستهای کلان امداد در حوزه مسکن عمدتا مسکن روستایی است، گفت: تمرکز اصلی امداد در بحث مددجویان روستایی بوده است. از سال ۸۵ به بعد طرح بهسازی دنبال شد و کمیته امداد خدماتی شامل مشاوره و مددکاری فنی، ارائه خدمات فنی و مساعدت مالی به صورت بلاعوض و ترغیب خیران در کشور را برای جهت دهی کمکها به سمت مسکن فراهم کرد تا مشکل مسکن مددجویان رفع شود. برای آن دسته از مددجویانی که سابقه سکونت در شهرها دارند، سعی شده تامین مسکن برای آنها نیز پیگیری و با ودیعه و اجاره رفع مشکل کنند اما اگر مددجویان تمایل داشته باشند از طرح‌های موجود در شهرهای کوچک استفاده کنند، امداد به میزان بضاعت خود سعی  می‌کند در کنار مددجویان باشد.
  

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۹۹۱
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۹     ساعت: ۱۴ : ۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
  • ٢٢ شوال ١٤٤٥
  • May 01 2024