صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

جشنواره من و بابام برگزار شد

جشنواره من و بابام با حضور سخنرانی حجت الاسلام محمد برمایی کارشناس صدا و سیما، محمد صادق دهنادی کارشناس خانواده، دختران و پسران و خانواده هایشان در تالار کشتی پارک ارم برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس،  حسین مظفر آبادی- کارشناس خانواده: جایگاه پدرها در خانواده‌ها به کارت‌خوان متحرک کاهش یافته است

کارشناس خانواده گفت: جایگاه پدر در خانواده ها به کارتخوان متحرک و مسوول خرید کاهش پیدا کرده است که این تنزل بخشی به خاطر کم لطف شدن خانواده‌ها و بخشی دیگر نیز به دلیل رفتار خود پسرهاست.

محمدصادق دهنادی‌یارانه کارشناس خانواده روز پنجشنبه در جشنواره من و بابام در تالار کشتی مجموعه فرهنگی‌ هنری ارم اظهار داشت: یک اشتباه و خطایی که در سه دهه اخیر مراکز فرهنگی مرتکب شدند، جدا کردن نهاد خانواده بود. کانون بانوان، سالمندان و ورزشی راه اندازی و نهاد خانواده را جدا کردند.

وی افزود: شکل فرهنگی درست، آن چیزی که در تمدن ایرانی و اسلامی واقعیت و حقیقت دارد این است که همه خوشی‌های جامعه باید برای تمامی اعضای خانواده باشد، مخصوصا در ارتباط‌هایی که مقداری حساس است.

دهنادی‌یارانه گفت: جشنواره من و بابام برای این به عنوان این مراسم گذاشته شده که جایگاه پدر در خانواده ها به یک کارتخوان متحرک و مسوول خرید کاهش پیدا کرده است که این بخشی به خاطر کم لطف شدن خانواده‌هاست و بخشی دیگر نیز به خود پدرها برمی‌گردد.

وی تاکید کرد: باید یاد بگیریم با بچه‌های خود حرف بزنیم و سرگرمی‌های مشترک داشته باشیم. امروز اگر مشکلات مختلف در آموزش و کنکور داریم بخشی به دلیل ایفای نقش پدرها و نقص عاطفی خانواده هاست.

دهنادی‌یارانه گفت: برنامه ریزی جدید مدیریت ارم برای دهه فجر و تابستان و بهتر مجموعه ارم برنامه همیشگی با نگاه خانواده محور خواهد بود.

حجت الاسلام برمایی نیز در این مراسم با اشاره به بنیادهای خانواده در اندیشه دینی گفت: نقش پدر در خانواده نقش ریشه است و باید خانواده با اتصال این ریشه حیات فکری، معنوی و عاطفی خودش را تضمین می کند.
وی با اشاره به بخشی از تجربه های والد و فرزندی افزود: یکی از مهمترین راه های نیل به خانواده موفق ایجاد فضای صمیمانه و ارتباطات عاطفی بین زوجین است. اگر همسران بتوانند چه در حالت دوستی و حتی در حال جدایی با احترام و عزت از هم یاد کنند، می توان به موفقیت و بیمه شدن نسل در  جامعه مطمئن شد

برمایی با گفتگو با فرزندان و پدران جلسه در پایان گفت:  بر اساس تحقیقات بین المللی آن چیزی که جلوی انحرافات را گرفته آن است که در کنار همه محبت ها باید بجای دوستی و یا هر نقش دیگر در جایگاه واقعی پدر و مادر قرار گیرند و بتوانند با اقتدار و مهربانی و منطق در راستای پرورش آنها گام بردارند.
در این مراسم ، اجرای مسابقات همدلی نوجوانان و بزرگسالان در ۵ بازی حرکتی و رایانه ای، سخنرانی حجت الاسلام محمد برمایی کارشناس صدا و سیما درباره رابطه پدر و فرزند و ارکستر نماهای ماندگار با موضوع دهه فجر از جمله مهمترین برنامه ها بود.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۱۲۶
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۱۴     ساعت: ۱۲ : ۵۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
  • ٢٢ شوال ١٤٤٥
  • May 01 2024