صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

ایمنی شغلی کارگاه های زیر ۱۰ نفر بیشتر شد

صبح امروز همایش تبیین قرارگاه ایمنی و توانمندسازی کارفرمایان زیر ۱۰ نفر با حضور سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر رعیتی فرد معاون روابط کار و تعدادی از کارفرمایان و کارگران به طور همزمان در ۳۱ استان در مجتمع فرهنگی تلاش برگزار ‌شد.

به گزارش جهانی پرس، مائده حضرتی- دکتر رعیتی فرد معاون روابط کار در این همایش با تبریک ایام دهه فجر و سالگرد پیروز انقلاب اسلامی اظهار کرد: از فردا هجدهم بهمن قرار است در مقاوله نامه ای که به تصویب رسیده و وزارت کار و رفاه امور اجتماعی مسئولیت آن را برعهده خواهد داشت اجرایی شود این مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی به شماره 155 است.
وی افزود: طبق آمار سازمان جهانی 4 درصد تولید ناخالص جهان ناشی از حوادث در کشورهاست که اگر آن را تبدیل کنیم عدد بسیار بالاست و البته در سال گذشته 14 درصد حوادث کاهش ناشی از شغل کاهش پیدا کرد و همه تلاش می کنیم که با آگاهی بخشی بیشتر حوادث را کمتر کنیم.
معاون روابط کار بیان کرد: بیشترین حوادث ناشی از کار شغلهای ساختمانی بود که با همکاری نظام مهندسی بازرسی بیشتر انجام دادیم و می دهیم .
وی بیان کرد: امروزه بالای یک میلیون کارگاه زیر 10 نفر داریم که از کارفرمایان درخواست دارم که به نکته ایمنی توجه بیشتری داشته باشند و آموزشهای لازم را ببیند و آموزش بدهند.
سیدصولت مرتضوی نیز اظهار کرد: دهه فجر ایامی است برای اندازه گیری خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، انقلاب اسلامی منشا خدمات بزرگی بودو مهمترین خدمت خدمت به بشریت بود که با شعار ما می توانیم را به اثبات رساند .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: شما امروز می بینید به روایتگری سردمداران که قدرت جمهوری اسلامی ایران توانست حاکم بر جهان را فرور یخت چنانچه ترامپ در ابتدای تصدی جمهوری اش به تسری اعلام کرد ما بالغ بر 7 میلیارد دلار هزینه در عراق کردیم ولی پیروز میدان ایران بود و الان در حماس که کمتر از یک شهرستان ما است بیش از 122 روز است که هیمنه و شوکت استکبار جهانی را فروریخته است.
وی بیان کرد: این برکت جمهوری اسلامی ایران است البته مشکلاتی برای سفره مردم وجود دارد که برایمان آزاردهنده است و این دولت از ابتدای کار تلاشش بر این بوده که با مهار تورم و افزایش دریافت ها و حقوق و مزایا قدری ساماندهی کند که برای دهک ها اجرایی شده است.
 گفتنی است مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی شماره ۱۵۵، آخرین مقاوله‌نامه سازمان بین‌المللی کار است که جمهوری اسلامی ایران به آن پیوسته و از هجدهم بهمن ماه ۱۴۰۲ توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی خواهد شد. در این مقاوله‌نامه و سند الحاقی آن، به آموزش و آگاه‌سازی کارفرمایان نسبت به اهمیت رعایت اصول ایمنی کار تاکید شده و مسئولیت ایشان در زمینه پیشگیری از حوادث و بیماری‌های شغلی تبیین گردیده است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۲۶۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۱۷     ساعت: ۱۱ : ۵۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
  • ٢٢ شوال ١٤٤٥
  • May 01 2024