صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
انسیه آبشاری کارشناس رسانه

ضرورت مشارکت جوانان در انتخابات؛ انتخاب فرد اصلح در کشور

حدود ۴۸ روز دیگر دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز انتخابات متعددی از جمله انتخابات مجلس خبرگان رهبری، انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شده است که این امر یکی از فاکتورهای مردم سالاری است.

به گزارش جهانی پرس، مائده حضرتی- مشارکت مردم در انتخابات نشان می دهد که مردم در صحنه هستند و به نوعی یکی مردم سالاری دینی در جامعه ما حاکم است. مردم با مشارکت در انتخابات می توانند افرادی را انتخاب کنند که مسائل و مطالبات آنان را دنبال کنند. به عنوان مثال در انتخابات مجلس شورای اسلامی، مردم افرادی را انتخاب خواهند کرد که در سطح کلان برنامه هایی دارند.
مشارکت مردم در انتخابات سنگ بنای مردم سالاری است درواقع مردم با مشارکت در انتخابات می توانند فرد اصلح را انتخاب کرده و در جهت حل مشکلات و دغدغه های خود در جامعه گام بردارند.
حضور مردم در انتخابات نشانگر این است که فرد نسبت به رشد، امنیت و سرنوشت کشورش حساس است و در آن نقش کلیدی دارد. به خصوص در مورد جوانان، دانشجویان و دانش آموزان این امر مهم جلوه می کند زیرا در مدارس و دانشگاه ها، انسان پرورش پیدا می کند و تعالی و تکامل به وجود می آید.
پس دانشجویان و دانش آموزان واجد شرایط برای مشارکت در انتخابات نقش کلیدی و اساسی دارند. لذا در انتخابات هم ۱۵ سال تمام لحاظ شده تا به این ترتیب نسل جوان کشور از جمله دانش آموزان بیشتر بتوانند حضور پیدا کنند بنابراین مشارکت جوانان در انتخابات نقش اساسی در انتخاب فرد اصلح و جوان دارد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۲۸۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۱۷     ساعت: ۱۵ : ۵۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
  • ٢٢ شوال ١٤٤٥
  • May 01 2024