صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

«روزی روزگاری سمنگان» به عشق، زندگی و بمباران تهران می‌پردازد

نمایش «روزی روزگاری سمنگان» نوشته نازنین گودرزیان و محمودرضا رحیمی به کارگردانی محمودرضا رحیمی » دارای چند لایه روایتی است که به موضوعاتی چون عشق، زندگی و مباران تهران در اسفند سال ۱۳۶۶ می‌پردازد.

به گزارش جهانی پرس، ناهید منصوری –، محمودرضا رحیمی که این روزها نمایش «روزی روزگاری سمنگان» را روی صحنه دارد گفت: بعد از هفت سال دوری از اجرای تئاتر، نمایش «روزی روزگاری سمنگان» را که برگرفته از خاطرات نویسنده اثر نازنین گودرزیان است و در گروه کاملا خانوادگی به اسفند 1366 می‌پردازد را در تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر به اجرا در آورده‌ام.
وی اظهار کرد: نمایش «روزی روزگاری سمنگان» دارای چند لایه روایتی است یکی از روایت‌های آن عشق است، روایت دیگرش درباره زندگی و روایت دیگری از آن مسئله بمباران تهران توسط عراقی‌ها در اسفند سال  1366 است که بالاخص به اطراف محله نامک و میدان نور می‌پردازد.
نویسنده و کارگردان «روزی روزگاری سمنگان» همچنین تاکید کرد:  ویژگی این اثر گروهی و کارگاهی بودن آن است. این نمایش پر از ویژگی‌های ساختاری و اجرایی است که توسط اعضای گروه پیشنهاد شده است چراکه به عنوان کارگردان اثر بیشتر دوست داشتم بازیگران پیشنهاد دهند و من زمینه را برای اجرای آن نظرات فراهم کنم.
وی افزود: این اثر به مثابه تریبونی برای صحبت نیست و بیشتر به قصد بیداری و آگاهی‌ تولید شده بنابراین پر از اتفاقات در همین راستا است.
رحیمی در معرفی هرچه بیشتر این اثر تشریح کرد: نمایش «روزی روزگاری سمنگان» یک قصه واحد ندارد و اثری تک قصه نیست بلکه کلاژی از چند قصه است از گریم گرفته تا زمان، لباس، وسایل روی صحنه و نوع طراحی‌ها به صورت هارمونیک به هم مربوط هستند و چند تکه و چندزمانه هستند. به عبارتی دیگر بخشی از «روزی روزگاری سمنگان» مربوط به جنگ است و بخشی دیگر به انسان‌ها، زمان و موضوعات دیگری ربط پیدا می‌کند.
این نویسنده و کارگردان تئاتر، درباره اجرای تئاتر پس از وقفه چندساله اظهار کرد: تئاتر حمایتی غیر از سالن ندارد ولی چون دوستان در این مجموعه همه از دوستداران و اهالی تئاتر هستند، همواره به ما کمک می‌کنند و کار تاحدی تسهیل می‌شود اگر چه در امر تهیه و تولید ما باید اقدام‌کننده هر چیزی باشیم.
وی ادامه داد: فکر میکنم برای شخصی که کار هنری را چه به عنوان معلم و چه به عنوان هنرمند انجام می‌دهد هیچ چیزی برایش جز کار عملی نیست و باید آن را ادامه دهد. ما هم با اعضای گروه عهد کردیم که این کار را با تمام سختی‌هایش انجام دهیم .
رحیمی در پایان سخنانش گفت: از روز گذشته که اجرای این نمایش آغاز شده میزبان منتقدان تئاتر هستیم چراکه قرار نیست چیزی در این اجرا کم یا زیاد شود.
این اثر نمایشی با بازی عبدالرضا شیبانی، ساغر مختاری، بهار مشیری، فاطمه محمدیان، امیر صادقین، نازنین گودرزیان، الهام ابنی، جواد صداقت و بهرام سروری نژاد تا 24 اسفندماه روی صحنه خواهد رفت. همچنین محمد اسماعیل‌بیگی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، امیر مفتخر مدیر اجرایی، حسین طاهربخش طراح صدا، سیامک مجیدی طراح صحنه، نازنین گودرزیان طراح لباس، محمد اسماعیل‌بیگی طراح افکت صوتی، رضا خضرایی طراح نور، آلاله بیگدلی طراح گریم، میعاد شیخی طراح پوستر و نگار امیری روابط عمومی این نمایش هستند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۵۴۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۲۶     ساعت: ۲۱ : ۲۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
  • ٢٢ شوال ١٤٤٥
  • May 01 2024