صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
رئیس شورای اطلاع رسانی دولت :

مردم و مخاطبین را با اخبار منفی، نا امید نکنید

نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر وزارت تعاون،کارو رفاه اجتماعی( جشنواره امتداد) با هدف تجلیل از روابط عمومی های برتر این وزارتخانه با حضور سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت رضوی کیا دبیر این گردهمایی و مدیر روابط عمومی امور بین الملل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی، علی محمد قادری معاون وزیر کار و رئیس سازمان بهزیستی کشور کشور صبح امروز در مجموعه تلاش برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس، یاشار پوروطن- مهدی رضوی‌کیا دبیر جشنواره و رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون کار گفت: برگزاری این نوع رویداد که در وزارتخانه ای انجام شود بی سابقه بوده و اولین بار است که تمامی مدیران روابط عمومی گردهم آمده اندو این گردهمایی قطعا ارزشمند است و کنار هم بودن و تعامل داشتن هم افزایی می آورد.
وی افزود:روابط عمومی کار سختی است و هر کسی زیر بار این مأموریت نمی‌رود. در این جشنواره ابعاد مختلفی از حوزه روابط عمومی‌های وزارتخانه را رصد کردیم و نقاط قوت و ضعف خود را یافتیم.
رئیس مرکز روابط‌عمومی وزارت تعاون با بیان اینکه حوزه ارتباطی یک حوزه تخصصی است گفت: کار تخصصی و حرفه‌ای نیاز به تخصیص بودجه دارد، اما هیچ بندی برای آن در نظر گرفته نشده است. بودجه روابط عمومی‌ها باید از بخش‌های دیگر تامین شود؛ مگر می‌شود یک وزارتخانه بزرگ که ذی‌نفعان آن را بخش بزرگی از جامعه تشکیل می‌دهند بودجه‌ای نداشته باشد؟

او با اشاره به کالابرگ الکترونیکی افزود: اکنون دولت یک پروژه بزرگ تحت عنوان کالابرگ الکترونیکی دارد که باید برای مردم تبیین شود. از همکاران می‌خواهیم که تمام توان شخصی خود در شبکه‌های ارتباطی را نیز بکار بگیرند تا این مسائل در جامعه تبیین شود.

در ادامه سپهر خلجی گفت: دولت بزرگ‌ترین تولیدکننده خبر است. اگر ما در ارتباط با مسائل کشاورزی صحبت می‌کنیم، مرتبط با وزارت کشاورزی است و یا درباره مسایل فرهنگی، بخش عمده‌ای مربوط به وزارت فرهنگ است.

وی افزود: اگر با این شیوه به خبر نگاه کنیم، چیزی خارج از دولت نیست. اگر یک روز حوزه دولت را از خبر جدا کنیم، تقریباً بسیاری از رسانه‌ها مطلبی برای انتشار ندارند. پس اهمیت کار ما اینجا مشخص می‌شود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دلیل تنوع مسئولیت‌هایی که برعهده دارد حتماً بخش مهمی از جریان خبری مرتبط با دولت است. حوزه روابط عمومی یک شغل نیست و یک شوق است. اگر به روابط عمومی به عنوان شغل نگاه شود، خیلی موفق نخواهید بود.

خلجی گفت: در تولید خبر باید تلاش کرد که به جایگاه خود اعتبار داد و باید حوزه خبر را با این دید نگریست. هر خبری که منتشر می‌شود پای اعتبار روابط عمومی در میان است و باید به این شیوه کار کرد. اعتبار خود را با اخبار کم اهمیت تنزل ندهید. حوزه کاری روابط عمومی کاملاً تخصصی است و اگر آن را دست کم بگیرید و چارچوب‌های استاندارد را رعایت نکنید به اعتبار خود ضربه خواهید زد.

وی تاکید کرد: زمان تولید خبر، روابط عمومی در حال تصویرسازی است و باید تلاش کرد که این تصویر مخدوش نشود. هر کجا که ضعیف عمل کنید به عنوان لکه سیاه دیده می‌شود. در حوزه خبر تلاش کنید همواره ۲ قدم جلوتر از خبر را ببینید و تاثیر آن را بسنجید. شان و جایگاه روابط عمومی به عنوان طراح عملیات رسانه‌ای دستگاه بشناسید و آن را به انجام کارهای اجرایی تقلیل ندهید.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در ادامه در مورد نکاتی که باید روابط عمومی‌ها به آن توجه کنند، اشاره و بیان کرد: برای معاندین خوراک درست نکنید. خبر را به موقع منتشر کنید. بخشی از کاری که روابط عمومی انجام می‌دهد مربوط به نظام رصد است تا واکنش درست به مسائل نشان داد. تلاش کنید مجموعه‌ای از دستاوردهای حوزه خود را با پیوست ارتباطی همراه کنید. اگر رویدادی در سازمان شما انجام می‌شود، پیوست رسانه‌ای ارتباطی باید چطور طراحی شود؟
 
وی خاطرنشان کرد: مردم و مخاطبین را با اخبار منفی، ناامید نکنید. برخی دستگاه‌ها در تولید اخبار منفی از یکدیگر سبقت می‌گیرند. اگر ما ایرادی در مجموعه خدمات سازمان خود می‌بینیم، باید آن را برطرف کنیم و با تولید اخبار منفی این مشکلات رفع نمی‌شوند.

خلجی گفت: مهارت‌های خود را ارتقا دهید. یک زمانی شان مدیریت و راهبری داریم که این مساله وجود دارد، اما باید بتوانیم در جایی که نیاز است به عنوان نیروی عمل‌کننده میدانی حائز توانمندی برای انجام کار رسانه‌ای باشیم.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۵۷۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۲۸     ساعت: ۱۳ : ۲۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
  • ٢٢ شوال ١٤٤٥
  • May 01 2024