صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

نقل «از رم تا عراق»؛ ماجرای ازدواج نرگس خاتون

مرشد محسن میرزاعلی این روزها به مناسبت میلادت حضرت مهدی (عجل الله) نقالی «از رم تا عراق» را اجرا می‌کند.

به گزارش جهانی پرس، داود حسنلو-  مرشد محسن میرزاعلی که نقل «از رم تا عراق» را برای اولین بار در شهرها و استان‌ها مختلفی اجرا می‌کند درباره اثر جدید خود گفت: چند روزی است که به پیشواز جشن ولادت حضرت مهدی (عجل الله) رفته‌ام و با اجرای نقل جدیدی با عنوان «از رم تا عراق» توانسته‌ام مخاطبان زیادی را به تماشای داستان زندگی نرگس خاتون مادر بزرگوار امام عصر بنشانم.
وی در معرفی این اثر تشریح کرد: مضمون این نقل به ازدواج نرگس خاتون اشاره دارد. داستان از قیصر رم شروع می‌شود که به فرزندش دستور می‌دهد که مجلس بزمی برای ازدواج نرگس خاتون برگزار کند. در عالم رویا از نرگس خاتون خواستگار می‌شود و این بانوی اسلام در خواب‌هایش آن را می‌بیند. در ادامه جنگ اسلامیان و رومیان در می‌گیرد و ماجرای رفتن نرگس خاتون به خانه امام حسن عسگری (ع) و تولد حضرت مهدی (عجل الله) مطرح می‌شود.
این نقال پیشکسوت همچنین اظهار کرد: همیشه جشن‌ها و ویژه برنامه‌های فرهنگی هنری به صورت مردمی برگزار می‌شود و به همین دلیل هم با استقبال خوبی از سوی عموم مواجه می‌شود. روز گذشته مجلس نقالی «از رم تا عراق» را در امیدیه استان خوزستان اجرا کردم که با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد.
میرزاعلی در ادامه سخنانش به حضور مسیحیان در میان مخاطبان آثارش اشاره کرد و تاکید کرد: بخش قابل توجهی از مخاطبان آثار نمایشی‌ام دوستان اقلیت مذهبی هستند. مسیحیان به امام زمان (عجل الله) ارادت دارند و آخرین منجی را دوست دارند و به همین دلیل همیشه از اجرای نقل‌هایی با موضوع حضرت مهدی (عجل الله) استقبال می‌کنند.
وی در ادامه خاطره‌ای را بازگو کرد و گفت: چند سال پیش در بیمارستان بستری بودم. در زمان استراحت زیر لب ذکر امام زمان (عجل الله) را می‌خواندم که یکباره متوجه شدم بیمار تخت مجاور در حال گریه کردن است. علت را از وی جویا شدم و وی شروع به گفتن از حال و هوای دلش در زمان شنیدن این ذکر کرد.
این نقال و پرده‌خوان با اشاره به ارتباطی که به واسطه نام حضرت مهدی با  یک مسیحی برقرار کرده، خاطره دیگری را بازگو کرد و یادآور شد: در بلاروس نقلی از امام زمان (عجل الله) اجرا کردم و میزان جذب مخاطب به قدری بالا بود که دو تماشاگر صلیب و شمایل حضرت مسیح را به من هدیه دادند.
میرزاعلی همچنین در پایان به ارادت مسیحیان به امام عصر پرداخت و خاطرنشان کرد که به گفته بزرگان در زمان ظهور اولین کسانی که در رکاب حضرت مهدی (عجل الله) شمشیر به دست می‌گیرند مسیحیان هستند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۴۸۲۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۵     ساعت: ۱۱ : ۳۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024