صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

ترویج آیات با طرح بزرگ قرآنی 'مسطورا'

نشست خبری تشریح برنامه های طرح بزرگ قرآنی 'مسطورا' با (شعار زندگی) صبح امروز در ساختمان آموزش و پرورش سالن شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس- مریم حضرتی- حاج محمد ابوالقاسمی در این نشست که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: ماه رمضان چند ویژگی دارد؛ روزهای آن برای عموم مردم اتفاق می افتد و قرآن تلاوت میشود، بنابراین اگر ما طرحی را پیشنهاد کنیم قطعا استقبال می شود برای همین تصمیم گرفته شد 30 آیه انتخاب شود و هر روز راجع به یک آیه صحبت شود با موضوعی که رهبر انقلاب در قالب کتابی چاپ کرده بودند.


وی افزود: این 30 آیه توسط پژوهشگران جمع آوری شده است؛ برای کودکان و نخبگان  گروه‌های تخصصی کار کردند و برای هر کدام از آیات کلیپهایی تدارک دیده شده، در این راستا شهرداری و مراکز و موسسات قرآنی هم  همکاری کرده است تا به این ترتیب بتوانیم آیات را ترویج دهیم. محتوی امسال عبارت است آشنایی با باورها برای یک مومن وبیان اجتماعی این باورها در زندگی ما که چه نقش تاثیر گذاری  دارد.


میکائیل باقری مدیر کل قرآن، عترت ونماز در ادامه گفت : آموزش و پرورش با حدود 50 میلیون مخاطب مستقیم وغیر مستقیم قرار است کار گروهی انجام دهد قطعا با داشتن این ظرفیت مهم ترین دستگاه است، ما وظیفه داریم در این میدان باشیم.

وی افزود : ما در دو موضوع  فرهنگی ودانش آموزی تدابیری اندیشیدیم برای فرهنگیان یک دوره 30 روزه طراحی شده که محتوی آیات در سامانه در  اختیار فرهنگیان قرار می گیرد و معلمین در آزمونها حضور دارند ودر انتها گواهی به آنها داده می شود ضمن اینکه برای دانش آموزان کانالی داریم که قرار است اطلاع رسانی شود و تبلیغات در شبکه شاد انجام می شود.


این مسئول یاد آور شد : سامانه دیگری به عنوان پرورشی داریم که همه معلمین در آن  حضور دارند که نماد مسطورا در سامانه درج شده ولی هنوز  اطلاع رسانی گستره ای انجام نشده است،هر دانش آموز با پسورد خود وارد این سامانه می شود  وثبت نام می کند قرار است  آزمون برقرار شود و به برگزیدگان  جوایزی به قید قرعه داده شود؛  از طرفی هم امسال  برخلاف سال‌های گذشته به دانش آموزان  پیک نوروزی داده نمی شود تنها  محتوی 30 آیه‌ای که  به آنها مربوط می شود را باید   حفظ کنند.

محمد انجم شعاع مدیر عامل اتحادیه قرآنی خاطر نشان کرد : همه اساتید عزم کردن بر مبنای مسطورا کار بزرگی انجام دهند. انشالله ثمرات خوبی داشته باشد و اثر خود را به جا بگذارد؛ 27 هزار معلم قرآنی داریم تربیت می کنیم تا ورود به ماه رمضان سایر موسسات را به انظمام 6 هزار 425 خانه قرآن توجیح کنیم. انشالله بتوانیم این طرح بزرگ را به سمت سبک زندگی قرآن پیش ببریم.


در  این نشست  مسئول دبیر خانه  با بیان اینکه در این راستا  تولیدات زیادی  انجام شده گفت:   در فضاهای مختلف تلاش کردیم با سبک وبیان شیرین تولیداتی داشته باشیم، برخی از تولیدات تیزرهایی هستند که تولید محتوی وآیه دارند که برخی دکلمه وشعر هستند موشن ها، پوسترها، کلیپها یی از سخنرانان برجسته، قرائت ها از نوجوانان، اینفوگرافی ها تولید شده است ودر دست توضیع است نیروها همه پیگیر هستند، صداو سیما  بسیار راغب است که  این فضا را گسترش دهد؛ ما در برنامه های سحرگاهی حضور داریم حجم بسیار زیادی مسابقات را ترتیب دادیم حتی برنامه محفل هم در متن وپویش با ما همکاری داشتند.

 

در پایان این نشست در پاسخ به سوال خبرنگار نیوز دی درباره پیک نوروزی گفته شد : امسال پیک نوروزی نداریم؛ کانال 9 میلیون نفری در شاد داریم که  این محتوی در اختیار دبیران قرار می گیرد و هر روز بارگذاری می شود؛ محتوی برنامه ها شاد است که بچه ها می توانند آن را  حفظ کنند و  آزمون هایی هم برای آنها ترتیب دادیم.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۵۱۰۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۱۴     ساعت: ۱۳ : ۱۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024