صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
با حضور مادر پنج شهید انجام شد

رونمایی از پوستر دومین جایزه ملی جوانی جمعیت

نشست خبری و مراسم رونمایی از پوستر رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در راستای اجرای ماده (۱۹) قانون جوانی جمعیت برگزار شد.

 به گزارش جهانی پرس، یاشار پوروطن، شکیبا محبی‌تبار، دبیر رویداد ملی جوانی جمعیت در این نشست گفت: ضرورت اساسی کشور در 20 سال آینده بالا بردن سطح رفاه کشور است و ضرورت آن جمعیت کشور است تا به دانش بپردازد؛ تمام تلاش ها باید با هوشمندی معطوف شود یعنی ثروت آفرینی ونرخ رشد جمعیت کشور دو مقوله مهم در این راستا است.

وی افزود: در حوزه قانون‌گذاری و طراحی و برنامه‌ریزی‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته است،و در این حوزه در آغاز راهیم و باید اقدامات زیادی صورت گیرد.

محبی‌تبار ادامه داد: برای فراگیر شدن این گفتمان و مردمی و اجرایی کردن آن، نیازمند تلاش‌های بیشتر در سطوح نخبگان و مسئولان هستیم و فلسفه اهدای جایزه جوانی جمعیت نیز استفاده از همه ظرفیت‌ها در همه حوزه‌ها و تبیین علمی این مبحث است.

وی تصریح کرد: لازم است دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و ... در این مبحث ورود کنند. همچنین باید به نقش مردم در این بحث و گفتمان پرداخته شود.

محبی‌تبار از برگزاری پیش‌رویدادهای این جایزه خبر داد و گفت: اردیبهشت ماه سال آینده رویداد اصلی با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد و تلاش ما ایجاد گفتمان و کشف اثربخشی اقداماتی است که حول قوانین و رایزنی مسئولان صورت می‌گیرد.

محمودی، رئیس مؤسسه تحقیقات جمعیت وزارت علوم و دبیر علمی جایزه نیز گفت: علت اصلی تصویب قانون حمایت از خانواده و افزایش جمعیت، خطر سالخوردگی و کاهش افراد در سن کار و تأثیر آن بر اقتصاد کشور است.

وی افزود: بسیاری از افراد صادقانه در این حوزه کار می‌کنند و انتخاب افراد و نهادهای برتر بسیار سخت است و ما تلاش کردیم در این رویداد به دنبال سنجه‌ها و معیارهایی برویم که قابلیت سنجش داشته باشند و نظرات سلیقه‌ای اعمال نشود.

محمودی، معیارهای انتخاب افراد، رسانه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، دستگاه‌های اجرایی و ‌‌... را تشریح کرد و گفت: در سال ۲۰۵۰ درصد سالخوردگی ایران به ۳۳ درصد می‌رسد و سرعت سالخوردگی در ایران بیش از سایر نقاط دنیا است.

غفاری، دبیر اجرایی جایزه ملی جوانی جمعیت نیز اعلام کرد: این جایزه امسال در بخش رسانه به پایگاه و خبرگزاری برتر نیز به صورت مجزا اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های دولتی و حتی بخش خصوصی هم‌اکنون با جایزه درگیر هستند و باید تلاش کنیم به کمک رسانه‌ها همه جامعه با این جایزه مرتبط شوند.

 

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۲۷۶
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۲۲     ساعت: ۲۲ : ۳۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024