صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

نخستین جشنواره ملی عکس نیکوکاری نگاه انسان دوستانه دارد

نشست خبری نخستین جشنواره ملی عکس نیکوکاری با حضور مهدی توسلی مدیر مرکز فرهنگ نیکوکاریِ خیر ماندگار و حسن غفاری دبیر جشنواره در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس، مهدی توسلی در این نشست ضمن معرفی سیاست‌ها و نگاه مرکز فرهنگ نیکوکاریِ خیر ماندگار بیان کرد:  نخستین جشنواره ملی عکس نیکوکاری با هدف گسترش توجه عمومی به فرهنگ نیکوکاری، ترویج نگرش به فرهنگ نیکوکاری در رویدادها و جریان هنری کشور، گسترش دغدغه و همبستگی اجتماعی در سطح نخبگان، انجمن ها، نهادها با فرهنگ نیکوکاری، نمایش بخشی از فواید و تاثیرات نیکوکاری برای فرهنگسازی و آگاهی بخشی در جامعه و توسعه جریان تولید آثار هنری با موضوع نیکوکاری برای گسترش فرهنگ خیرخواهی و حفظ ارزش‌های نوع دوستی 10تا 20 شهریورماه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به موضوع اهمیت نیکوکاری که رویکرد اصلی این جشنواره است گفت: مرکز فرهنگ نیکوکاریِ خیر ماندگار و خانه هنرمندان ایران برگزارکنندگان اصلی این رویداد هنری هستند و مؤسسه توسعۀ هنرهای تجسمی معاصر، خانه هنرمندان ایران، انجمن عکاسان ایران، انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران، شبکه مستند سیما، پیام‌رسان بله و انجمن عکاسی میراث فرهنگی از حامیان این جشنواره هستند.
توسلی همچنین یادآور شد: موضوعاتی همچون وقف، فرهنگ اهدای عضو، تکریم سالمندان، کمک به بیماران خاص، حفظ محیط‌ زیست و حیات ‌وحش، فعالیت‌های داوطلبانه، اردوهای جهادی، حمایت از کودکان کار، حمایت از زنان سرپرست خانوار، فقرزدایی، کارآفرینی اجتماعی، خیرین مدرسه‌ساز، توانمندافزایی افراد دارای معلولیت و مدیریت بحران آب، ازجمله مصادیقی هستند که عموم هنرمندان، عکاسان و علاقه‌مندان می‌توانند با ثبت تصویر آن در قاب هنرمندانۀ خود، در این جشنواره شرکت کنند.
حسن غفاری دبیر نخستین جشنواره ملی عکس نیکوکاری نیز ضمن اشاره به موضوع نیکوکاری و جایگاه آن در ادبیات و تاریخ ادبیات بیان کرد: وقتی به اساسنامه این مجموعه که کار خیر انجام می‌دهند نگاه کنیم میبینیم که برای پرداختن به فرهنگ نیکوکاری ، دستگیری از یکدیگر، همدلی و همراهی و گسترش فرهنگ نیکوکاری از جامعه عکاسی کمک خواسته شده و با باز گذاشتن فضا، شرایطی مهیا شده تا دوستداران به عکاسی با نگاه مستند و ذهن گرایی بتوانند در اشکاع مختلف یعنی از کولاژ  تا هوش مصنوعی بتوانند در جشنواره شرکت کنند.
وی ادامه داد: این جشنواره علاوه بر اینکه به موضوع نیکوکاری می‌پردازد فرصت حضور به عکاسان با نگاه آزاد را نیز مهیا کرده است. در بخش تک عکس افراد می‌توانند با مراجعه و مطالعه آیین نامه جشنواره در صفحه https://festival.kheir.ir/  در این رویداد هنری شرکت کنند.
دبیر این جشنواره تاکید کرد: مرکز فرهنگ نیکوکاریِ خیر ماندگار معتقد است در این رویداد از توان جمعی جامعه عکاسی برای رسیدن به تابلوهای پرمفهوم و شاعرانه برا انتشار در جامعه میتوان استفاده کرد. عکس‌های این رویداد هم قرار است در اماکن عمومی، بیلبوردها و نمایشگاه‌ها ارائه خواهد شد و در قالب کتاب نمایشگاه به چاپ می‌رسد.
وی همچنین بیان کرد: نخستین جشنواره ملی عکس نیکوکاری فراتر از جریان حزبی، سیاسی و مذهبی نگاه انسان دوستانه دارد و تلاش می‌کند تا در هر جا که بتواند حامی جذب کند و کارگاه‌ها و فضاهای آموزشی را هم برگزار کند.
در پایان این نشست پوستر جشنواره با حضور اهالی رسانه رونمایی شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۸۱۶۶
تاریخ: ۱۴۰۳/۲/۳     ساعت: ۹ : ۲۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
  • ٢٥ شوال ١٤٤٥
  • May 04 2024