صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
به همت بخش خصوصی برگزار شد؛

نشست سه جانبه بررسی فرصتهای اقتصادی ایران با کشورهای منطقه اورآسیا و قاره آفریقا

به همت بخش خصوصی، نشست سه جانبه جمعی از مسئولین حقیقی و حقوقی؛ مدیران شرکتهای خصوصی داخلی با مسئولین و تجار کشورهای اوراسیا و قاره آفریقا در حوزه تجهیزات کشاورزی، دامداری، صنایع غذایی، مواد نفتی، پتروشیمی، پروژه های عمرانی، راه و ساختمان؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار گردید.

به گزارش جهانی پرس، نرگس حضرتی- در ابتدا دکتر حسین قاضی جهانی عضو هیئت مدیره هلدینگ هوشمند تجارت سرآمد و شرکت ارگ بوپارس با خیرمقدم مدعوین هدف از برگزاری نشست را معرفی و توسعه فرصتهای سرمایه گذاری متقابل شرکتهای توانمند داخلی و خارجی عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت ارگ بوپارس با اذعان به توانمندی متخصصان شرکت های داخلی، ظرفیت ایران را فرصتی استثنایی و جذاب برای سایر کشورها ذکر کرد.
قاضی جهانی صادرات علم و فناوری را از ویژگی های شرکت های ایرانی دانست.
درادامه دکتر فرزاد گرامی مشاور جذب سرمایه های خارجی در مجلس و مشاور وزیر اقتصاد پس از استماع سخنان و مشکلات نمایندگان و فعالان عرصه تجارت و صنعت با ابراز خرسندی از برگزاری چنین جلساتی بر اهمیت روابط اقتصادی با سایر کشورها تاکید کرد.
گرامی با تشریح ظرفیت های اقتصادی کشور از وجود برخی قوانین، مشکلات مالیات و مشکلات ارزی و بانکی به عنوان بخشی از چالش های پیش رو نام برد.
در ادامه نشست دکتر مسلم صالحی نماینده و عضو کمیسیون اقتصادی و رئیس فراکسیون حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی مجلس شورای اسلامی بر حمایت مجلس از فعالان اقتصادی و تجاری کشور تاکید کرد.
صالحی با اشاره به تراز منفی تجارت خارجی کشور برگزاری این جلسات را در راستای معرفی و تسهیلگری میان شرکت های تجاری و اقتصادی ذکر کرد.
وی با انتقاد از تکیه به منابع ارزی حاصل از صادرات نفتی خواستار توجه هرچه بیشتر به صادرات غیر نفتی شد.
گفتنی است این نشست با استقبال جمعی از مسئولین و فعالان اقتصادی و تجاری کشورهای کامرون، سیرالئون، ساحل عاج، آفریقای مرکزی و ... ارمنستان، آلبانی ، کوزوو به میزبانی شرکت هوشمند تجارت سرآمد برگزار گردید.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۹۵۲۹
تاریخ: ۱۴۰۳/۲/۱۳     ساعت: ۱۳ : ۲۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
  • ٩ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 17 2024