صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

در جشنوراه سرود فجر کیفیت اجرا بالا می رود

نشست خبری جشنواره سرود فجر با حضور امیرحسین سمیعی مدیر اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلیلی دبیر جشنواره در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس، محبوبه صادقی- جلیلی دبیر جشنواره گفت: فراخوان جشنواره سرود فجر از اول مهرماه شروع شد حدود 800 گروه ثبت نام کردند و تیم انتخاب جشنواره81 گروه را ورود داد؛ از 4 منطقه 30 گروه به مرحله پایانی رسید، خراسان رضوی، فارس، لارستان و تهران را داشتیم، قرار بر این است که گروه‌هایی که کار کر دارند با ارکستر زنده به مرحله رقابت برسند الان در مرحله تنظیم آثار برای گروه‌های ارکستر هستند

وی یاد آور شد: از 10،11 و12 تیرماه مرحله داوری و 14 تیرماه هم اختتامیه برگزار می شود به دلایلی به 29 گروه رسیدیم 6 گروه کر و 3 گروه آکابلا داریم.

امیر حسین سمیعی در ادامه خاطر نشان کرد : در این دوره تلاش این است که در حوزه کشف استعداد شاهد کیفیت اجرا باشیم سفرها از هفته قبل آغاز شده قرار شد نشست با سرپرست های گروه داشته باشیم. استعداد های جدید بررسی شود و پل آشنایی با آنها شکل بگیرد تا ما بتوانیم شرایط را برای ارائه اثر در قاب های بیشتر داشته باشیم.

مدیر اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود :در سفر شیراز با بزرگوارانی نشست داشتند که بازخورد خوبی به همراه داشت البته در تهران هم هست . در برخی استان‌ها مربیان ورزیده ای داریم که با برنامه ریزی قرار است به استان های هم جوار هم خدماتی ارائه شود.
وی با بیان اینکه در تهران با دست پر شناسایی استعدادها کاملا در دست بررسی است گفت: استعدادها مسیری را طی می کند در مورد جشنواره هم تصور ما این است که به دوران زود بازدهی برسیم اما از لحاظ تکنیک ثمر آن را یک سال دیگر خواهیم دید در همین بخش پایانی جشنواره هم تدبیری داشتیم اما در حوزه ای که سطح کیفی بالاتر بیاید مسیر درخشانی را در آتیه خواهیم داشت.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۹۶۴۰
تاریخ: ۱۴۰۳/۲/۱۸     ساعت: ۱۲ : ۵۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
  • ١١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 19 2024