صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

دیدار امیر عبداللهیان با سرپرست وزارت خارجه افغانستان

دکتر امیرعبداللهیان روابط دو جانبه ایران و افغانستان را از ابعاد مختلف دارای اهمیت خواند و تعامل دو کشور در حوزه های متنوع را مهم ارزیابی کرد.

  به گزارش­ جهانی پرس از سرویس بین الملل صدا و سیما امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان روز یکشنبه در جریان سفر به تهران با دیپلمات ارشد ایران دیدار کرد.

در این ملاقات وزیر امورخارجه کشورمان پس از اظهارات امیر خان متقی در خصوص اهمیت برگزاری همایش فلسطین در تهران و تجلیل از ابتکار ارزنده جمهوری اسلامی ایران در شرایطی که شورای امنیت سازمان ملل و دیگر سازمانها و کشورها دچار انفعال شده اند، در اظهاراتی از همراهی و مشارکت فعال امیرخان متقی وهیئت همراه در این کنفرانس فلسطین تشکر نمود.

دکتر امیرعبداللهیان پس از بیان آخرین تحولات غزه و نسل کشی در غزه و تاکید بر ضرورت همکاری همه کشورهای مسلمان و آزادیخواه در کمک به مردم فلسطین، به روابط دو جانبه ایران و افغانستان پرداخت و این روابط را از ابعاد مختلف دارای اهمیت خوانده و تعامل دو کشور در حوزه های متنوع را مهم ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان بر ضرورت حل مسائل موجود بین دو کشور از جمله مرز، آب و … تاکید و ابراز امیدواری نمود مسئولان هیئت حاکمه افغانستان به صورت عملی برای برطرف شدن مشکلات موجود در این زمینه همکاری لازم را معمول نمایند.

امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان نیز در این دیدار با استقبال از مواضع اصولی کشورمان در قبال ملت مظلوم فلسطین بر ضرورت و  ادامه حمایت از مقاومت و جهاد مردم فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست تا دستیابی به پیروز نهایی تاکید نمود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ارتقا مناسبات دوجانبه، موضوعات مختلف در مناسبات دوجانبه را طرح و بر ضرورت ادامه‌ تعاملات دو کشور در همه زمینه ها از جمله آب، مرز، تجارت و همکاری در امور قضایی و کنسولی تاکید کرد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۸۹۱۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۴     ساعت: ۹ : ۵۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024