صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در الشدادی سوریه

پایگاه «میدان‌های نفتی الجبسه» در شهر الشدادی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه است که افزون بر نظامیان آمریکایی، شماری از نظامیان کشور‌های غربی از جمله انگلیسی و فرانسوی در این پایگاه حضور دارند.

به گزارش­ جهانی پرس از اسپوتنیک، پایگاه نظامیان آمریکایی در شهر نفت خیز الشدادی در شرق سوریه شامگاه جمعه هدف حملات موشکی قرار گرفت.

خبرنگار این خبرگزاری در سوریه شامگاه جمعه از وقوع یک سلسله انفجار شدید در اطراف و داخل پایگاه نظامیان آمریکایی در شهر نفتخیز ”الشدادی“ در استان ”الحسکه“ در شرق سوریه خبر داد.

خبرنگار اسپوتنیک افزود: انفجار‌های شدید در پایگاه نظامیان آمریکایی در شهر الشدادی، تنها چند ساعت پس از حمله به پایگاه نیرو‌های آمریکایی «خراب الجیر» در شمال شرقی استان الحسکه صورت گرفت.

این خبرنگار تاکید کرد صدای انفجار‌های پیاپی شامگاه جمعه از اطراف و داخل پایگاه ارتش آمریکا در شهر الشدادی واقع در ۵۰ کیلومتری جنوب استان الحسکه ناشی از حمله موشکی به این پایگاه شنیده شد.

بنا بر اعلام خبرنگار اسپوتنیک، در پی شلیک موشک‌ها به پایگاه ارتش آمریکا در شهر الشدادی، آژیر‌های هشدار به صدا در آمدند و از طریق بلندگو‌ها از نظامیان آمریکایی خواسته شد وارد پناهگاه‌ها شوند. همزمان پهپاد‌های آمریکایی در آسمان منطقه به پرواز در آمدند.

شلیک موشک‌ها به پایگاه الشدادی، تنها چند ساعت پس از حمله پهپادی و موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دورترین بخش شمال شرقی استان الحسکه (خراب الجیر) واقع در منطقه مثلث مرزی میان سوریه، عراق و ترکیه انجام گرفت.

پایگاه «میدان‌های نفتی الجبسه» در شهر الشدادی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های ارتش آمریکا در شرق سوریه است که افزون بر نظامیان آمریکایی، شماری از افسران و سربازان کشور‌های غربی از جمله انگلیسی و فرانسوی نیز در این پایگاه حضور دارند.

این پایگاه در یک منطقه غیر نظامی و پرجمعیت در شهر الشدادی قرار دارد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۹۰۶۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۹     ساعت: ۱۰ : ۳۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024