صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
مخبر:

فضای مجازی، نقش بسیاری در هدایت افکار عمومی دارد

معاون اول رئیس جمهور، گفت: فضای مجازی، امروز نقش و اهمیت بسیار زیادی در هدایت افکار عمومی دارد که لازم است مسئولان این بخش نسبت به برنامه‌ریزی برای تبیین واقعیت‌ها تلاش کنند.

به گزارش جهانی پرس ازصدا و سیما، محمد مخبر در این نشست که امروز دوشنبه برگزار شد، دهه فجر را لیله‌القدر جمهوری اسلامی خواند و با اشاره به اقتدار نظام در عرصه منطقه‌ای و بین المللی گفت: اگرچه امروز به لحاظ نظامی در سطح بالایی قرار داریم، اما عامل اصلی اقتدار ایران اسلامی، مردمی بودن نظام است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در دوران دفاع مقدس نیز شاهد بودیم که نتیجه جنگ زمانی تغییر کرد که مردم به صحنه آمدند و با ساده‌ترین سلاح‌ها به تقابل با دشمن بعثی پرداختند.

مخبر با تاکید بر اینکه دهه فجر انقلاب اسلامی نیز هر سال با محوریت مردم برگزار شده است، تصریح کرد: دهه فجر امسال به دلایل مختلف همچون اوضاع منطقه، انتخابات پیش رو و تلاش‌های نظام استکبار برای ایجاد شکاف میان مردم با نظام، از اهمیت دو چندان برخوردار است.

وی افزود: نظام استکبار، همه ساله برنامه‌های جدیدی را برای آسیب رساندن به کشور و جدا کردن مردم از نظام در پیش می‌گیرد؛ از این رو باید همواره برای پاسخگویی به تهدیدات و برنامه‌های جدید دشمنان آماده باشیم.

مخبر بر اهمیت وظایف و ماموریت‌های صدا و سیما، رسانه‌ها و به‌خصوص مسئولان فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی جامعه تاکید کرد و گفت: فضای مجازی، امروز نقش و اهمیت بسیار زیادی در هدایت افکار عمومی دارد که لازم است مسئولان این بخش نسبت به برنامه‌ریزی برای تبیین واقعیت‌ها تلاش کنند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: جهاد تبیین، رویکرد امیدآفرینی و رویکرد خدمت باید سرلوحه کار مسئولان به‌ویژه در دهه فجر انقلاب اسلامی باشد، به نحوی که مردم بتوانند به‌طور مستقیم با مسئولان ارتباط پیدا و مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند.

مخبر با تاکید بر اینکه باید دستاورد‌های نظام را به جامعه و نسل جوان معرفی کنیم، تصریح کرد: لازم است در دهه فجر انقلاب، کارنامه جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت‌های علمی، صنعتی و دستاورد‌های فناورانه جدید را برای جامعه و نسل‌های جدید تبیین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم دهه فجر و روز ۲۲ بهمن باید مردمی‌پایه و با محوریت آحاد جامعه برگزار شود، از همه دستگاه‌های اجرایی خواست حداکثر تلاش خود را برای حمایت از گروه‌های مردمی به‌کار گیرند تا شاهد برگزاری باشکوه‌تر دهه فجر امسال و ناامید شدن دوباره دشمنان باشیم.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی نیز گزارشی از نشست‌های هماهنگی کمیته‌های مربوطه و رایزنی با دستگاه‌ها و نهاد‌های مربوطه برای برگزاری مناسب برنامه‌ها به‌خصوص جشن پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ارائه کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد دستاورد‌های بزرگ کشور در قالب نمایشگاه، در معرض دید مردم قرار گیرد.

در این نشست که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، دبیر شورای عالی فضای مجازی و سایر مسئولان مربوطه نیز حضور داشتند، پیشنهادها و دیدگاه‌های مختلف برای برگزاری باشکوه‌تر دهه فجر انقلاب اسلامی و اطلاع‌رسانی مناسب از دستاورد‌های نظام و دولت به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۹۳۱۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۱۸     ساعت: ۱۷ : ۵۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024