صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
رئیسی در چهارمین مجمع معاونین اداری-مالی دستگاه‌ها:

تحول در نظام اداره کشور به طور جدی احساس می‌شود

رئیس جمهور با بیان اینکه نیرو‌های انسانی امانت الهی نزد مدیران هستند، خاطرنشان کرد: مدیر باید توانمندی نیروی انسانی را به شکل دقیق ارزیابی و شناسایی کند و از هر نیرو متناسب با توانمندی و کارآیی‌های او در جای مناسب استفاده کند؛ مدیران در قبال عمر و وقت نیرو‌های اداری مسئولیت شرعی و قانونی دارند.

به گزارش جهانی پرس ازصدا و سیما  ، سید ابراهیم رئیسی امروز سه‌شنبه در «چهارمین مجمع معاونین اداری-مالی وزارتخانه‌ها، نهادها، موسسات و شرکت‌های دولتی» که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان اینکه امیدوارم این نشست در ارتقای انضباط مالی و شفافیت در سازمان‌های کشور و به ویژه شرکت‌های دولتی تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: امروز همانگونه که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال تاکید کردند، ضرورت یک تحول در نظام اداره کشور به طور جدی احساس می‌شود.
رئیس جمهور تحول شناختی، تحول فرآیندی و تحول نهادی را سه گام و مرحله تحول برشمرد و افزود: این تحول باید در راستای ارتقای بهره‌وری و کارآمدی و بهبود وضعیت پاسخگویی و شفافیت در سازمان اداره کشور دنبال شود.
رئیسی آموزش، به‌روز بودن و ایجاد یک نظام اطلاع‌رسانی به‌هنگام و دقیق از دیگر لوازم ارتقای کارآمدی نظام مدیریتی دانست و گفت: یکی از اقدامات لازم برای ایجاد و ارتقای شفافیت در ساختار اداری کشور تنقیح قوانین است که رهبر معظم انقلاب اسلامی هر سه قوه را مامور و موظف به تسریع در منقح کردن قوانین کرده‌اند تا به رفع تعارضات قوانین و ارتقای شفافیت کمک شود.
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه نیرو‌های انسانی امانت الهی نزد مدیران هستند، خاطرنشان کرد: مدیر باید توانمندی نیروی انسانی را به شکل دقیق ارزیابی و شناسایی کند و از هر نیرو متناسب با توانمندی و کارآیی‌های او در جای مناسب استفاده کند؛ مدیران در قبال عمر و وقت نیرو‌های اداری مسئولیت شرعی و قانونی دارند.
 رئیسی همچنین یکی دیگر از مسئولیت‌های مدیران و به خصوص مدیران اداری-مالی را رفع پیچیدگی‌های نظام اداری و بروکراسی موجود دانست و گفت: شما مسئولیت دارید فرآیند‌های کاری را در راستای ارتقای کارآمدی، شفافیت و پاسخگویی، کوتاه، دقیق، کارآمد و مناسب‌سازی کنید.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۹۳۶۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۱۹     ساعت: ۱۲ : ۲۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024