صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

امیر عبداللهیان وارد اسلام آباد شد

گفتگو پیرامون همکاری‌های دوجانبه بویژه در بخش اقتصادی از جمله حوزه انرژی و همچنین همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم از مهمترین اهداف سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان اعلام شده است.

 به گزارش­ جهانی پرس از صدا و سیما از اسلام آباد، «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در سفری رسمی به منظور گسترش مناسبات دوجانبه با پاکستان وارد اسلام آباد پایتخت این کشور شد.

 
«حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران دیشب در سفری که به منظور تقویت بیش از پیش روابط و همکاری‌های دوجانبه با کشور دوست و همسایه پاکستان انجام شده با استقبال سفیر ایران و برخی مقامات وزارت خارجه پاکستان وارد اسلام آباد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان قرار است در این سفر در خصوص روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای با مقامات پاکستانی گفتگو کند.

دیدار با «جلیل عباس جیلانی» وزیر امور خارجه پاکستان به صورت دوجانبه و همچنین مذاکرات در سطح هیئت‌های بلندپایه سیاسی و شرکت در یک نشست مطبوعاتی مشترک برنامه‌هایی است که آقای عبداللهیان روز دوشنبه سفر خود به پاکستان را با آن آغاز خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با «انوار الحق کاکر» نخست وزیر و «ژنرال سید عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان به صورت مجزا دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دوجانبه به بحث و گفتگو خواهد پرداخت.

گفتگو پیرامون همکاری‌های دوجانبه بویژه در بخش اقتصادی از جمله حوزه انرژی و همچنین همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم از مهمترین اهداف سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان اعلام شده است.

بسیاری از کارشناسان پاکستانی با توجه به تحولات اخیر در مرز‌های مشترک این کشور با ایران و همچنین تلاش دشمنان مشترک برای تخریب روابط دوجانبه دو کشور دوست و همسایه، سفر آقای «امیر عبداللهیان» به اسلام آباد را در راستای تقویت پیوند‌های میان مردم، دولت و نیرو‌های مسلح دو کشور همسایه بسیار مهم ارزیابی می‌کنند.

 

آغاز مذاکرات وزرای خارجه ایران و پاکستان
وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که به دعوت همتای پاکستانی خود شب گذشته سفر یک روزه ای را به این کشور آغاز کرد، امروز در اولین دیدار کاری خود با "جلیل عباس جیلانی" وزیر امور خارجه موقت پاکستان گفتگو و رایزنی کرد.

وزرای خارجه ایران و پاکستان در دیداری دوجانبه در مورد تقویت همکاری ها و مناسبات دوجانبه در بخش های مختلف گفتگو کرده و بلافاصله پس از این دیدار رایزنی‌های هیئت های بلندپایه دو کشور با موضوع روابط اقتصادی، سیاسی، تجاری و سایر موضوعات مورد علاقه دوجانبه آغاز خواهد شد.

وزیر خارجه کشورمان همچنین قرار است پس از این مذاکرات دوجانبه به همراه همتای پاکستانی خود در یک نشست مطبوعاتی شرکت کند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۹۸۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۹     ساعت: ۱۰ : ۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024