صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

انتخابات، نماد آزادی و اجرای اراده مردم در اداره کشور است



خطیب جمعه تهران گفت: انتخابات، نماد آزادی و مردم سالاری دینی و جاری شدن اراده مردم در اداره کشور است.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما، حجت الاسلام حاج علی اکبری خطیب جمعه تهران، امروز در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته تهران (چهارم اسفند) که در مصلی امام خمینی برگزار شد گفت: انتخابات، نماد آزادی و مردم سالاری دینی و جاری شدن اراده مردم در اداره کشور است. انتخابات برای کشور نشاط می‌آورد و امکان دست به دست شدن قدرت را فراهم می‌سازد.

وی با بیان اینکه انتخابات آوردگاه بزرگ برای ملت ایران است افزود: از یک سو دوستداران کشور و انقلاب و رهنمود‌های مقام معظم رهبری و مراجع تقلید، آحاد مردم را به حضور آگاهانه و پرشور برای این رسالت بزرگ یعنی حضور در انتخابات دعوت کرده اند.

­حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت:، اما از طرفی دیگر، دشمنان این انقلاب و مردم، یعنی کل جریان ضد انقلاب و کشور با آن سوابق تاریک و سیاه خود، زیر پرچم کفر به مقابله با انتخابات پرداخته و پرچم مقابله با انتخابات را به دست گرفته اند که در این راستا بیش از ۵۰۰ شبکه خارجی علیه انتخابت کشورمان سخن پراکنی می‌کنند.

وی افزود: همه دشمنان این انقلاب، علیه انتخابات کشورمان بسیج شده اند ولی به لطف الهی در جمعه آینده (۱۱ اسفند) یعنی در جمعه حضور، در جمعه وحدت و جمعه دشمن‌شناسی، ملت ایران یکبار دیگر در این تاریخ پرافتخارشان، صفحه‌ای دیگری را از حماسه بزرگ دشمن شکنی خلق می‌کنند و ایران قوی را پیش روی بشریت قرار می‌دهند.

خطیب جمعه تهران همچنین به موضوع تبلیغات نامزد‌ها در انتخابات پیش رو پرداخت و گفت: داوطلبان باید خردمندانه و بااخلاق اسلامی و نیز با قصد قربت و حفظ آبروی افراد و پرهیز از دو قطبی‌های کاذب و با حفظ حرمت رقیب و با آموزش عقلانیت سیاسی به نسل جوان، پا به این عرصه بگذارند. نامزد‌های انتخابات باید از سیاه نمایی و ضربه زدن به افکار عمومی و نیز زیرسوال بردن دستاورد‌های انقلاب پرهیز کنند.

حاج علی اکبری همچنین درباره مسئله اول جهان اسلام و بین الملل یعنی غزه گفت: جنگ غزه پس از ۱۴۰ روز به یک نمایشگاه بزرگ از شکست‌های گوناگون استکبار جهانی تبدیل شده است. رژیم غاصب صهیونیستی در این ماجرا، ضربات سنگینی از ناحیه مقاومت خورده و به زبونی افتاده است. به یاری خدا و همت مقاومت و بیداری جهانی که اتفاق افتاده است، این رژیم ، روز خوش نخواهد دید.

وی گفت: واقعیت آن است که چیزی دیگر به نام رژیم جعلی واقعیت ندارد و این رژیم دچار مغزمرگی شده است.

خطیب جمعه تهران افزود: آنچه که از کشتار و تخریب زیرساخت‌های فلسطین و غزه اتفاق می‌افتد، محصول لیبرال دموکراسی غرب و سکوت خیانت بار برخی دولت‌های به اصطلاح اسلامی است.

حاج علی اکبری گفت: ایستادگی مردم فلسطین و غزه نه تنها باعث عزت اسلام و محبوبیت قرآن شده است بلکه برای مردمان گرفتار در چنبره فکری نظام سلطه، یک بیداری فطری عمومی را به همراه داشته است.

خطیب جمعه تهران افزود: امروز حمایت از فلسطین و غزه به نماد روشنفکری در جهان مبدل شده است.

وی همچنین در خطبه نخست نماز جمعه امروز تهران به ویژگی ها و فضیلت‌های ماه معظم شعبان اشاره کرد و گفت: ماه شعبان، ماه پیامبر، ماه رحمت و رضوان الهی است، ماه آماده شدن برای ورود به ماه رمضان و ضیافت الهی است. ماه شعبان دربرگیرنده مناسبت های بزرگ و سراسر نور و نشاط است.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه ما امسال نیمه شعبان را درحالی برگزار می کنیم که انقلاب اسلامی معاصر بر اساس آموزه های مهدوی و نظام مبتنی بر مکتب مهدوی سربلند به چهل و پنجمین سال خود رسید . در حالی ما نیمه شعبان امسال را برگزار می کنیم که رایحه اندیشه مهدوی در محیط جهان پراکنده شده است . ما در حالی نیمه شعبان را برگزار می کنیم که محیط زیست و زیست فرهنگی بشر گرفتار خطر نابودی است و در حالی نیمه شعبان را برگزار می کنیم که ماجرای فلسطین و غزه، از جنایات جاهلیت مدرن ، پرده برداری کرده و پرچم ولایت فقیه بر تارک ایران برافراشته شده است.

وزارت اطلاعات دژ محکمی در برابر انواع تهدیدات است
وی با اشاره به نامگذاری هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) همزمان با نیمه شعبان، گفت: همزمان با روز نیمه شعبان، کارکنان وزارت اطلاعات این مدال افتخار را از امام بزرگوار دریافت کردند. امروز وزارت اطلاعات در جمهوری اسلامی ایران، دژ محکمی در برابر انواع تهدیدات‌های سیاسی، نظامی، فرهنگی و… است و به یکی از قدرت‌های بزرگ اطلاعاتی در منطقه و جهان تبدیل شده است و مزیت آن اخلاص، تدین و روحیه جهادی آنهاست. عزیزان در وزارت اطلاعات از فناوری‌های جدید بهترین استفاده را می‌کنند تا جایی که این فناوری‌ها را بومی کرده‌اند و در برابر تهدیدات بایستند که نمونه بارز آن عملیات پیچیده شناسایی و رهگیری عوامل دشمن در ۲۸ کشور جهان است.

حاج علی اکبری افزود: به لطف خداوند، مسابقات بین المللی قرآن کریم به خوبی برگزار شد و رایحه دل انگیز قرآن کریم در کشور ما به برکت انقلاب اسلامی استشمام می‌شود.

وی از برگزارکنندگان مسابقات سراسری قرآن ایران به میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه تشکر کرد.خطیب جمعه تهران از حضور ملت در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز قدردانی کرد
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۴۷۷۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۴     ساعت: ۱۵ : ۲۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
  • ٢٤ شوال ١٤٤٥
  • May 03 2024