صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

نیروگاه برق ۱۰۶ کیلو واتی بوستان نهج البلاغه به بهره برداری رسید

مرکز مولد انرژی ۱۰۶ کیلو وات بوستان نهج البلاغه در مراسمی با حضور معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران به بهره برداری رسید.

به گزارش جهانی پرس از صدا وسیما، مهدی صالحی دراین مراسم با اشاره به رویکرد مدیریت شهری منطقه در استفاده بهینه از انرژی‌های پاک با اعلام این خبر گفت: به منظور استفاده بهینه از منابع و کاهش هزینه‌ها، نیروگاه کوچک مقیاس cHp در بوستان نهج البلاغه به عنوان یکی از طرح‌های زیرساختی جهت تامین برق مورد نیاز بوستان‌ها احداث شد.
وی افزود: نیروگاه CHP یک روش تولید غیر متمرکز و محلی است وبرق در محلی که نیاز صرف وجود دارد به صورت نیروگاه‌های کوچکی پراکنده می‌شوند و به علت نزدیکی محل تولید برق به محل مصرف، تلفات ناشی از انتقال جریان الکتریسیته بسیار ناچیز خواهد بود..
صالحی افزود: این نیروگاه با هماهنگی شرکت توانیر، اداره برق منطقه‌ای و سازمان حفاظت از محیط زیست جانمایی و با دو موتور گاز سوز به همراه دو مولد تولید برق طراحی شد.

شهردار منطقه ۲ با اشاره به اینکه فعالیت این نیروگاه آلایندگی زیست محیطی ندارد، افزود: ظرفیت نیروگاه ۱۰۶ کیلو وات است ودستگاه‌های بکار رفته به آب زیاد برای خنک سازی نیاز ندارند.
‎شهردار منطقه ۲ قابلیت کارکرد نیروگاه با گاز شهری، حمل و جابجائی آسان، قابلیت دو گانه سوز شدن همچنین کاهش هزینه‌ها در تامین برق مورد نیاز بوستان‌ها از مهمترین مزایای راه اندازی نیروگاه نهج البلاغه برشمرد. ‎
براساس این گزارش لطف الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران درادامه حضور در منطقه دو در نشستی با شهردار، معاونین و مدیران منطقه به رویکرد‌های تحولی مدیریت شهری تهران پرداخت و براستفاده بهینه از ظرفیت‌ها و مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی در افزایش و بهبود زیرساخت‌ها و خدمت رسانی به شهروندان تاکید کرد.

 
شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۲۵۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۱۸     ساعت: ۱۴ : ۳۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024