صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل :

احداث تونل دوم حیران و راههای طرفین با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال اجراست

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از پیشرفت فیزیکی۵۰ درصدی پروژه احداث تونل دوم حیران و راههای طرفین خبر داد.

به گزارش جهانی پرس از وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل ، علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید هیات حسابرسی دیوان محاسبات استان از پروژه احداث تونل دوم حیران و راههای طرفین با اعلام این مطلب اظهار کرد : اخیراً به منظور تسریع در روند اجرایی پروژه ، انجام ادامه عملیات به پیمانکار جدید واگذار شده است بطوریکه در طول ۴۱۰ متر از داخل تونل اصلاح مقطع و رگلاژ کف تونل اجرا و در طول۱۲۰متر اجرای عملیات بتن ریزی فونداسیون قسمت پاشنه های دو طرف تونل و عایق های حفاظتی به طول۱۵۰متر داخل تونل نصب شده و عملیات لاینینگ داخل تونل در روز های آتی آغاز خواهد شد.

وی به اهمیت احداث تونل دوم حیران و راههای طرفین اشاره کرد و گفت: محور اردبیل آستارا یکی از راه های شریانی پرتردد استان محسوب می شود که تونل حیران در این محور گلوگاه اتصال استان اردبیل به تهران و استان های شمالی و شرقی کشور می باشد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد : به منظور کاهش بار ترافیکی و از طرفی با توجه به توریستی بودن منطقه و به تبع آن ازدحام ترافیک بیش از حد در این محور ، تونل موجود در مسیر جوابگوی ترافیک عبوری نمی باشد و موجب راهبندان شدید بویژه در ایام تعطیل ، افزایش هزینه های سوخت و اتلاف زمان را به دنبال دارد فلذا احداث لاین دوم این تونل موجب کاهش ترافیک و کاهش زمان سفر و تسهیل تردد در این محور خواهد شد.

یوسف زاده به موقعیت مکانی پروژه اشاره کرد و گفت : این طرح از ۳۰ کیلومتری خروجی شهر اردبیل و ۱۲کیلومتری شهر نمین به سمت آستارا شروع شده و با ۷۳۰ متر طول تونل به همراه احداث راههای اتصالی طرفین ، این پروژه در مجموع بطول ۲.۷ کیلومتر خواهد بود.

لازم به ذکر است در این بازدید که مدیر حسابرسی امور زیر بنایی به همراه کارشناس فنی دیوان محاسبات و ذیحساب اداره کل راه و شهرسازی استان حضور داشتند ، مسائل و مشکلات پروژه مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به اهمیت این تونل در رفع مشکلات متعدد ترافیکی در ایام تعطیلات ، بر تسریع در تکمیل آن تاکید شد.

گفتنی است طرح احداث تونل دوم حیران و راههای طرفین در استان اردبیل ، شهرستان نمین و محل گردنه حیران واقع شده که عملیات اجرایی تونل شمالی محور اردبیل - آستارا و مسیر اتصال به وضعیت موجود به منظور کاهش بار ترافیکی تونل موجود طراحی شده است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۳۱۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۲۱     ساعت: ۱۱ : ۳۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
  • ٢٧ شوال ١٤٤٥
  • May 06 2024