صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

عملکرد و ظرفیت فوق‌العاده برای گیمرها و تولیدکنندگان خلاق محتوا

سامسونگ الکترونیکس، رهبر جهانی بازار حافظه‌های پیشرفته، حافظه‌های جدید ۴ ترابایتی سری SSD ۹۹۰ PRO خود را معرفی کرد. این سری، از رابط PCIe ۴.۰ با کارایی بالا، فناوری نسل هشتم V-NAND (V۸) سامسونگ و کنترلر اختصاصی پیشرفته پشتیبانی می‌کند.

به گزارش جهانی پرس، سری

990 PRO با ارائه سرعت فوقالعاده و بهرهوری حداکثری انرژی، قادر به انتقال حجم عظیمی از دادهها برای پردازشهای گرافیکی 3D/4K، تحلیل دادهها و اجرای بازیهای سنگین است. توانمندیهای محصول جدید سامسونگ، آن را به یک حافظه SSD ایدهآل برای کامپیوترها، لپتاپها، کنسولهای بازی امروزی و سیستمهای محاسباتی تبدیل میکند. از دیگر قابلیتهای این محصول ارتقای TBW (total bytes written) حافظه به میزان 2400 ترابایت است که کارکرد مطمئن و طول عمر یک SSD ممتاز را تضمین خواهد کرد. در مدل دیگری از سری 990 PRO سامسونگ، یک هیت سینک همراه ارائه شده است که کارایی این حافظهها را با کاهش گرمای تولید شده، بهینه میکند تا برای محاسبههای سنگین گزینه مناسبی باشد.

هانگو سون، معاون اجرایی تیم محصول حافظه شرکت سامسونگ درباره حافظههای جدید گفت: «امروزه گیمرها و افراد حرفهای و خلاق، به حافظههای

SSD با ظرفیت بالا و عملکرد بهینه نیاز دارند. SSD 990 PRO سامسونگ با ظرفیت چهار ترابایت، راهحلی عالی برای رفع نیازهای آنها است. از آنجایی که تقاضا برای خلق محتوا با وضوح بالا و پردازش داده فوق سریع همچنان به رشد خود ادامه میدهد، ذخیرهسازی NVMe با کارایی عالی، به یک نیاز اصلی تبدیل شده است».

 

عملکرد و ظرفیت در بالاترین سطح

حافظه

با داشتن سریعترین عملکرد خواندن تصادفی در میان

 

بهبود بهرهوری و کنترل حرارتی ایمن

سری

چهار ترابایتی سری 990 PRO با بهرهمندی از فناوری V8 سامسونگ، کنترلر بهبودیافته، رابط PCIe 4.0، سرعت خواندن (7450 مگابایت بر ثانیه) و نوشتن (6900 مگابایت بر ثانیه) بالا عملکردی در بالاترین سطح ارائه میدهد. این ظرفیت جدید، نرخ IOPS حافظه در زمان خواندن و نوشتن تصادفی را به ترتیب تا 1,600K و 1,550K ارتقا داده تا حافظه جدید سامسونگ به راهکاری ایدهآل برای گیمرها، تولیدکنندگان خلاق محتوا و علاقهمندان به فناوری که به دنبال عملکرد و فضای ذخیرهسازی بالاتر هستند، تبدیل شود. SSDهای با رابط PCIe 4.0 در بازار، مدل چهار ترابایتی 990 PRO به طور قابلتوجهی مکثهای میان بازی را کاهش میدهد. این محصول بارگذاری ویدیوهای باکیفیت را تسریع میکند تا گیمرها لذت فوقالعاده یک بازی عالی را تجربه کنند. برای بازیهای سطح بالایی که از جدیدترین تکنولوژیها بهره میبرد، سری 990 PRO میتواند به کاهش تاخیر کمک کرده و گیمپلیروان با میزان فریم بالا در هرثانیه ارائه دهد.990 PRO در مقایسه با سریهای پیشین مانند 980 PRO به میزان 50 درصد در بهرهوری انرژی ارتقا پیدا کرده است. این محصول جدید دارای یک پوشش نیکل روی کنترلر و یک لیبل پخشکننده حرارت در قسمت پشتی SSD است که از حفظ دمای مطلوب و نوسانات عملکردی در طول زمان اطمینان حاصل میکند. این سری از حافظههای SSD سامسونگ دارای یک مدل مجهز به هیت سینک است که به کمک یک هیت سینک کارآمد و باریک، تجربه کامل محاسبات با کارایی بالا و قابلیتهای بازی پایدار را در اختیار کاربران قرار میدهد. علاوه بر این، درایو آن با جدیدترین کنسولهای بازی سازگار شده که میتواند زمان نصب و بارگذاری بازیهای ویدیویی را تسریع کند. همین طور قادر است از افت عملکرد ناشی از گرم شدن بیش از حد حین بازی کردن نیز جلوگیری به عمل آورد.

 

SSD

حافظه

 

نرم افزار

یکطرفه چهار ترابایتی برای لپتاپهای فوق باریک990 PRO با ظرفیت چهار ترابایت و فرم فکتور یکطرفه M.2 طراحی شده است که آن را از سایر SSDهای دوطرفه M.2 باریکتر میکند. در مدلهای دوطرفه قبلی شاهد بودیم که روی لپتاپها به راحتی نصب نمیشود یا احتمال آسیب به سایر قطعات داخلی را بالا میبرد. این تغییر صورت گرفته در طراحی، کاربران را از نگرانیهایی که برای نصب روی لپتاپهای بسیار نازک وجود دارد، رها میکند. در همین راستا، فرم فکتور یکطرفه M.2 با طراحی کارآمد خود، ظرفیت ذخیرهسازی فراوان و عملکرد پایدار را به خوبی فراهم کرده است.Samsung Magician

نرم افزار

به علاوه، این نرم افزار از عملکرد

 

زمان عرضه

مدلهای چهار ترابایتی

 

مشخصات فنی

Samsung Magician در همان حال که امکان شخصیسازی پاور و بهینهسازی عملکرد را براساس اولویت کاربر فراهم میکند، با به روز نگه داشتن سیستم عامل، درایورها و سایر تنظیمات، عملکرد بهینه SSD را تضمین میکند. RGB برای مدل 990 PRO مجهز به هیت سینک پشتیبانی میکند، بنابراین گیمرها قادرند رنگ و جلوههای LED را به دلخواه خود سفارشیسازی کنند. نسخه جدید Magician 8.0 که قرار است در سپتامبر 2023 عرضه شود، یک راهحل نرم افزاری یکپارچه برای SSDهای عادی و قابل حمل، کارتهای حافظه و فلش مموریهای USB خواهد بود.990 PRO و همراه با هیت سینک در اوایل اکتبر 2023 در دسترس علاقهمندان قرار میگیرد. البته در حال حاضر مدلهای یک ترابایتی و 2 ترابایتی سری 990 PRO برای خرید در دسترس هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر از جمله جزییات وارانتی، لطفا به آدرس samsung.com/SSD یا semiconductor.samsung.com/internal-ssd/ مراجعه کنید.SSD 990 PRO سامسونگ و مدل همراه با هیت سینک :

 

دستهبندی

SSD 990 PRO

سامسونگ و مدل همراه با هیت سینک

رابط

PCIe Gen 4.0, x4, NVMe 2.0

فرم فکتور

M.2 (2280)

حافظه

Samsung V-NAND 3-bit TLC

کنترلر

Samsung In-house controller

ظرفیت

1TB

2TB

4TB

DRAM

1GB LPDDR4

2GB LPDDR4

4GB LPDDR4

سرعت خواندن / نوشتن متوالی

up to 7,450 MB/s, up to 6,900 MB/s

سرعت خواندن / نوشتن تصادفی

(QD32)

up to 1,600K IOPS, 1,550K IOPS

نرم افزار مدیریت

Samsung Magician Software

رمزگذاری دادهها

AES 256-bit Full Disk Encryption, TCG/Opal V2.0,

Encrypted Drive (IEEE1667)

مجموع بایتهای نوشته شده

(TBW)

600TB

1200TB

2400TB

وارانتی

وارانتی پنج ساله

 

 

 

درباره

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۱۲۱
تاریخ: ۱۴۰۲/۶/۱۸     ساعت: ۱۲ : ۲۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
  • ٢٦ شوال ١٤٤٥
  • May 05 2024