صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

پرداخت باقیمانده مطالبات گندمکاران تا پایان مهرماه

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد باقیمانده مطالبات گندمکاران ظرف روز‌های پایانی مهرماه پرداخت خواهد شد.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه روز چهارشنبه پس از پایان نشست هیئت دولت درباره مطالبات گندمگاران گفت که عمده مطالباتشان را پرداخت کردیم و مختصری مانده که تا پایان مهرماه پرداخت می‌شود.
منظور در باره اعلام قیمت نهایی خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی مانند گندم نیز گفت قیمت خرید تضمینی را نهایتا باید وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ کند در جلسات کمیسیون قمیت گذاری در باره سناریو‌های قیمتی تصمیم گرفته شده است و حالا باید دید وزیر جهاد کشاورزی چه زمانی قیمت را اعلام می‌کند.
تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران و همچنین اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی در حالی که بیش از ۳ هفته از آغاز سال زراعی جدید گذشته است.
اعضای شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی در محصولات کشاورزی، درآخرین جلسه خود در ۲۲ شهریور ماه قیمت ۳۲ قلم کالای اساسی شامل ۱۵ محصول باغی و ۱۷ قلم زراعی ازجمله گندم را برای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تعیین کردند.
پس از تاخیر ۵۳ روزه در آن مقطع، وزیر جهاد کشاورزی یک هفته فرصت داشت تا قیمت‌های تعیین شده را اعلام کند، اما دو هفته از آن تاریخ گذشته، اما همچنان نیکبخت قیمت‌ها را اعلام نکرده است.
تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران نیز همچنان یکی از چالش‌های پیش روی کشاورزان است بطوریکه علی رغم وعده‌های مکرر، اما همچنان مطالبات به بهانه‌های مختلف پرداخت نشده است.
تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران حتی انتقاد علیرضا مهاجر معاون زراعت وزیرجهاد کشاورزی را به همراه داشت و گفت باید به موقع قیمت محصولات اساسی از جمله گندم اعلام و مطالبات نیز پرداخت شود تا کشاورزان برای کشت در سال زراعی جدید دچار مشکل نشوند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۲۰۲
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۲۷     ساعت: ۱۰ : ۳۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
  • ٦ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 14 2024