صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
برای نخستین بار

حضور ۴۷۸ فن بازار‌ در نمایشگاه بین المللی صنعت برق

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه‌های صنعت آب و برق کشور گفت: فن بازار‌ها رویدادی است که همرسانی می‌کند شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی دانشگاهی را با بخش صنعت یعنی ارتباط صنعت با دانشگاه را برقرار می‌کند.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما برنامه سلام خبرنگار در گفتگو با آقای علی اکبر کاظمی رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه‌های صنعت آب و برق کشور درباره نمایشگاه بین المللی صنعت برق که امروز افتتاح می شود گفتگو کرد.

سوال: بفرمایید این نمایشگاه که امروز افتتاح می‌شود چند روزه است؟
کاظمی: این نمایشگاه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی برق و صنعت برق ایران و فن بازاری که در کنار آن برگزار می‌شود تقریباً ۴ روز در تهران برگزار است یعنی امروز تا ساعتی دیگر افتتاح می‌شود و تا جمعه بعدازظهر ادامه خواهد داشت.
سوال: چند تا شرکت در این نمایشگاه حضور خواهند داشت؟
کاظمی: چیزی حدود ۴۷۴ شرکت داخلی، ۱۱۰ شرکت خارجی از ۱۲ کشور واحد‌های صنعتی در این نمایشگاه حضور دارند و تقریباً می‌شود گفت که محصولات شان را به مدت ۴ روز در معرض دید عموم قرار خواهند داد.

سوال: شما اشاره کردید در ابتدای صحبت هایتان به فن بازارها، این در کنار نمایشگاه صنعت برق کشور امسال دارد برگزار می‌شود برای اولین بار هم هست، قدری درباره این توضیح دهید و این که بفرمایید چه جور شرکت‌هایی هستند و برنامه‌هایی که برای این فن بازار‌ها دارید چیست؟


کاظمی: فن بازار صنعت برق برای اولین بار است که برگزار می‌شود، یک رویدادی است که همرسانی می‌کند شرکت‌های دانش بنیان، مراکز علمی دانشگاهی را با بخش صنعت یعنی ارتباط صنعت با دانشگاه را برقرار می‌کند. این فن بازار به صورت جشنواره برگزار می‌شود، جشنواره که عرض می‌کنم یعنی این که کمیته علمی داشته چند ماهی که فراخوان شده از سراسر کشور، کلیه دانشگاه ها، مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان از سراسر کشور فراخوان شدند و ما در همه استان‌ها ستاد برگزاری مان شکل گرفته، گفتگوی دوجانبه مان با تمام دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در سراسر کشور شکل گرفته و چکیده محصولاتی که در حوزه صنعت برق بوده و مرتبط با حوزه صنعت برق بوده شناسایی شدند و از طرف شرکت‌های توزیع و انتقال برق و همین طور شرکت‌های تولید برق، انتخاب شدند و حمایت شدند برای حضور در این فن بازار. کمیته علمی که شکل گرفته این کمیته علمی همه این محصولات را بررسی کرده، چیزی حدود ۶۹۵ محصول که قابل توجه هم هست به این فن بازار رسیده است.
سوال: از چقدر؟
کاظمی: ما تقریباً ۲ هزار شرکت دانش بنیان در سراسر کشور فعال داریم، کل این صنعت در حوزه دانش بنیان فعالیت می‌کنند این تعداد محصول بی نظیر است که کمیته علمی این‌ها را بررسی کرده و حدود ۴۷۸ محصول را برای حضور در این فن بازار انتخاب کردند.
سوال: عدد قبلی که فرمودید در خصوص آن۶۹۵ تا چه بود؟
کاظمی: آن محصولاتی بود که رسیده بودند به فن بازار. یک بررسی اولیه شدند از طرف کمیته علمی که اعضای هیئت علمی دانشگاه هستند و این تعداد محصول یعنی ۴۷۸ محصول انتخاب شدند برای شرکت در این فن بازار. در طول برگزاری فن بازار هم ۱۲ داور این محصولات را داوری می‌کنند. از بهترین آن‌ها تقدیر و معرفی می‌شوند. این فن بازار همان طور که عرض کردم برای نخستین بار در کشور دارد برگزار می‌شود با این وسعت. در حاشیه این فن بازار ما ارتباطی که با دانشگاه سراسر کشور داشتیم و مراکز علمی، تور‌های علمی برگزار کردیم که دانشجویان از سراسر کشور می‌توانند بیایند بازدید کنند و در این رویداد شرکت می‌کنند. تاکنون چیزی حدود هزار و ۲۰۰ دانشجو ثبت نام کردند و ساماندهی شدند از سراسر کشور غیر از تهران، در تهران هم این امکان فراهم شده که از مراکز دانشگاهی در این فن بازار شرکت کنند. یکسری قرارداد‌ها و تفاهم نامه‌ها هم بین صنعت و شرکت‌های دانش بنیان است که در این فن بازار به ثمر می‌رسد و امضا می‌شود در حضور مقامات عالی کشور. تعدادی از وزرای کشور‌های دیگر هم دعوت شدند برای حضور در این نمایشگاه و در این فن بازار که ۴ کشور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و ان شاءالله یک رویداد بزرگی ان شاءالله رقم خواهد خورد و ما شاهد یک پویایی و جنب و جوش در صنعت برق خواهیم بود.


سوال: این فن بازار‌هایی که شما به آن‌ها اشاره کردید همه ایده‌های دست اول هستند که به شما رسیدند، شما خودتان چقدر از این ایده‌ها قرار است که بعد در صنعت آب و برق کشور خودمان استفاده کنیم؟
کاظمی: بسیاری از این محصولات که الان انتخاب شدند محصولات فناورانه است یعنی محصولاتی است که تولید شده یعنی از مرحله ایده عبور کرده و به محصول رسیده، مصرف کننده این فناوری‌ها وزارت نیرو است، صنعت برق است، شرکت‌های توزیع و انتقال برق و همین طور نیروگاه‌ها هستند، ابتدا یکسری از این نیاز‌ها فراخوان و اعلام شد، تقریباً ما ۲۲۰ نیاز را در حوزه فناورانه شناسایی و اعلام کردیم یعنی یکی از اتفاقاتی که در این فن بازار می‌افتد، همرسانی این نیاز‌ها با بخش دانش بنیان است، شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند و برای ساخت این محصولات و تولید این محصولات قرارداد‌های دوجانبه بین شرکت‌های وزارت نیرو و این شرکت‌های دانش بنیان منعقد می‌شود و حمایت می‌شوند برای تولید.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۷۱۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۲۳     ساعت: ۱۲ : ۳۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
  • ٩ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 17 2024