صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

پایان مهلت اتصال دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات

مهلت اتصال دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به پایان رسید، بر اساس قانون دستگاه‌ها باید صد درصد خدمات را در پنجره ملی ارائه دهند.

به گزارش جهانی پرس از صداوسیما ، شبکه خبر سه شنبه شب در برنامه گفتگوی ویژه خبری  در این باره با  آقای موحد، معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ،  آقای علمیه کارشناس، آقای مظهری رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ، آقای خاکباز معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال ، آقای صولتی مدیر فناوری اطلاعات معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، آقای مجابی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی گفتگو کرد.

سوال: آقای دکتر موحد در خصوص تغییر در فهرست تا به حال بفرمایید؟
موحد: شرکت فرودگاهی امام خمینی متصل شده‌است اصلاحات را به طور کامل انجام داده بود، ما راستی‌آزمایی می‌کنیم،  بعد از آن  اتصال آن دستگاه‌ها هم برقرار می‌شود.
سوال: دستگاه‌های دیگر چه طور آن‌ها هنوز تغییر نکردند؟
موحد: نه هنوز این اصلاحات به‌طور کامل انجام نشده .
سوال:درباره  قطع اتصالها بفرمایید  ؟
موحد:بحث ارائه خدمات و میزان ارائه خدمات یک موضوع دیگری است درباره  بحث اتصال، ما در آیین نامه اجرایی اش استاندارد‌هایی را اعلام کرده بودیم ضوابطی را مشخص کرده بودیم که هیچ دستگاهی بعد از ورود کاربر از پنجره ملی اجازه احراز هویت مجدد یا اخذ اطلاعاتی که در مرحله احراز هویت پنجره ملی آنجا راستی‌آزمایی می‌شود ندارد، این اطلاعات را مجدداً اخذ کند و به همین خاطر درگاه‌هایی که این موضوع را رعایت نکنند اتصال آن‌ها قطع خواهد شد.
سوال الان براساس قانون تا پایان آبان ماه  دستگاه‌ها موظف بودند که صددرصد خدمات خودشان را در پنجره ملی ارائه بکنند بر اساس فهرستی که الان دست ماست فقط دو دستگاه صددرصد خدمات را ارائه داده‌اند پس  بقیه دستگاه‌ها تخلف کردند درست است؟
موحد: خوب تکلیفی که در سال گذشته بوده سی درصد در قانون مشخص شده بود در مصاحبه شورای اجرایی تا پایان سال  پنجاه درصد است و امسال مقرر شد که تا پایان آبان‌ماه دستگاه‌ها صددرصد خدماتشان را ارائه کنند و این مهلت قانونی بوده که در قانون مشخص شده طبیعتاً دستگاه‌ها باید تا پایان آبان‌ماه اقدام می‌کردند ، مبنای ما برای قضاوت در مورد میزان درصد ارائه خدمات هم خدمات شناسنامه‌داری است که در سازمان اداری و استخدام آن جا از سوی دستگاه‌های ثبت شده و تصویب شده  است اگر دستگاه‌هایی صحبت یا اعتراضی به این موضوع دارند می‌توانند مراجعه کنند به سازمان اداری و استخدامی و برای به روز رسانی شناسنامه خدماتشان اقدام کنند که میزان سنجش ارائه خدمات دستگاه‌ها هم بازنگری شود.
سوال: بر اساس فهرستی که من دارم فقط فراجا و سازمان انرژی اتمی صددرصد خدمات خودشان را ارائه دادند بقیه دستگاه‌ها متخلف هستند براساس قانون درست است؟
موحد: بله تخلف است و مصوبه قانونی دارد.
سوال: شما این گزارش را ارائه می‌دهید به نهاد‌های ذی‌ربط و چطور برخورد خواهد شد و آیا گزارش را وزیر به رئیس جمهور ارائه خواهد کرد؟
موحد: در آیین‌نامه اجرایی قانون کمیته نظارتی در نظر گرفته شده که گزارش از  کمیته نظارتی به مراجع ارائه خواهد شد طبیعتاً بعد از مهلت قانونی این گزارش ارسال خواهد شد.
سوال: آقای دکتر عملیه ارائه خدمات صددرصدی در پنجره واحد خودش زمینه اجرای تسهیل خدمات را برای مردم به همراه دارد  ، دستگاه‌هایی که تا الان صد درصد خدمات خودشان را نیاوردند تخلف کرده‌اند و به نظرتان این تخلف به کجا برمی‌گردد؟ مردم دارند از خدماتی که باید بگیرند عقب می‌افتند درست است؟
علمیه:  پنجره ملی به وجود آمد برای اینکه دغدغه مردم را کم بکند ارائه خدمت به مردم را راحت‌تر بکند ، یک مثال خیلی ساده من بزنم  ثبت احوال الان متصل است دستشان هم درد نکند، خدا قوت، اما یک سری خدمات را به دلیلی که حداقل من کارشناس نمی‌دانم چرا بار‌ها و بار‌ها پیگیری کردیم، گفتگو کردیم، ارائه نمی‌دهد مثلا اگر شما گذرنامه تان اعتبارش تمام بشود، گذرنامه جدید بخواهید یا باید بروید پلیس به اضافه ده در آنجا نصف روز وقت بگذارید و در صف بایستید بالاخره کلی هزینه تا کار اداری شما انجام شود، یا اینکه در خانه با گوشی هوشمند یا لپ تاپ کامپیوتر وارد سایت بشوید پنجره ملی درخواستتان را ثبت کنید و گذرنامه تان را درب منزل دریافت کنید حالا صدور گذرنامه را هم فراجا هم حاضر است همین خدمت را بدهد بدون این که کسی بخواهد به پلیس به اضافه ده مراجعه کند، اما چی نیاز دارند عکس و اثر انگشت ، حالا اثر انگشت ما را چه کسی جمع کرده؟ ثبت احوال، حالا ثبت احوال نمی‌دهد این را چرا نمی‌دهد؟ این سؤال مهمی است ،  همین ثبت احوال جای دیگر با بانک‌ها خیلی تعامل خوبی دارد مثلا عرض می‌کنم بانک ملی اگر نرم افزار نصب کرده باشید به محض اینکه نرم‌افزار را نصب می‌کنید می‌بینید که وارد که می‌شوید اسمتان را نشون می‌دهد عکستان هم هست همان عکسی که روی کارت ملی است این از کجا دارد فراخوانی می‌کند؟ از ثبت احوال، ثبت احوال بدون تعارف بخواهم عرض بکنم ثبت احوال به بانک‌ها دارد این خدمت را می‌دهد، چون برایش انتفاع مالی دارد ولی آن جایی که آسایش مردم است، خدمت مردم است بنا به دلایلی این سرویس درست ارائه نمی‌شود ، حالا این را عرض کنیم که مردم بدانند، ارائه خدمات در پنجره ملی فقط این درگاه نیست که ما بگوییم این یک درگاهی است که این خدمات از اینجا ارائه می‌شود خیر پشت آن کلی سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری وجود دارد که این ارائه خدمت را پشتیبانی می‌کند ، سعی می‌کنیم ارائه خدمات  پایدار باشد، بینید الان ثبت احوال یک روز‌هایی کار نمی‌کند شما خدمت می‌خواهید بگیرید می‌گوید در دسترس نیست بعداً تلاش کنید در صورتی که در پنجره ملی خدمات من فکر می‌کنم بالای نود و نه درصد دسترسی به خدمات همیشه مهیا است.
سوال: آقای دکتر موحد یکی از دستگاه‌هایی که متصل نشده بود دانشگاه‌های علوم پزشکی بودند که خیلی با آن‌ها سروکار دارند، بیمارستان‌ها زیر نظر آن‌ها هستند و می‌توانند پرونده‌های خودشان را داشته باشند اطلاعاتش را آن جا داشته باشند.
آقای مظهری ،  رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت می‌فرمایید که چرا هنوز این اتصال برای وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی اتفاق نیفتاده و صددرصد خدمات ارائه نشده خوب تخلف صورت گرفته ؟
مظهری: من فکر می‌کنم عزیزان مستحضر هستند ما بیشترین تعامل را در این ارتباط با مراجع نظارتی ، هم فنی با وزارت ارتباطات و بقیه ارگان‌ها داشتیم فکر می‌کنم یک مقدار اشتباه صورت گرفته در محاسبات که الان خدمتتان عرض می‌کنم. شش سال پیش تقریباً هفتاد و هفت خدمت برای ما شناسه دار شده آن موقع شاید بحث پنجره هوشمند جزو تکالیف نبوده در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ حالا در چهارصد و دو که الان بحث ما است در قانون بودجه آمده و بعد ما سی و سه خدمت از هفتاد و هفت خدمت را اگه اشتباه نکنم دوستان در جداولی که چهل و سه درصد ما پیشرفت داشتیم، بهش اعتراض داریم  و این اعتراض را  هم به سازمان امور استخدامی اعلام کردیم.
سوال: آقای دکتر مظهری عذرخواهی می‌کنم ما بررسی درصد اتصال  از وزارت بهداشت را  آخرین بار فکر کنم تیر ماه بود انجام دادیم قول دادند که تا پایان مهرماه درصد اتصال‌ها کامل بشود و این اعتراض‌ها باید در جلسات با سازمان امور استخدامی انجام می‌شد آقای دکتر موحد انجام شد و به نتیجه رسید؟
موحد: متأسفانه  دوستان قول‌هایی دادند برای راه‌اندازی پنجره واحد خدمات دانشگاهی که موفق نشد و من فقط توضیح بدهم که بعضی از خدمات دانشگاه‌های علوم پزشکی الان از طریق سامانه‌هایی که در ستاد وزارت خانه است ارائه می‌شود  که این سامانه‌ها تا الان متصل نشده و با اتصال آنها این صددرصد شدن خدمات هم تحقق پیدا می‌کند.
سوال: آقای دکتر مظهر این سامانه‌ها که آقای دکتر موحد فرمودند کی متصل خواهند شد؟
مظهری:  من عرض کنم خدمت شما که از این هفتاد و هفت تا، بیست و چهار خدمت قابلیت اتصال ندارد یعنی اساساً خدمت حذف شده مثلا ما خدمتی داشتیم مبنی بر پاداش مقالات دانشجویی این اصلا دیگر جزو خدمت نیست، ولی جزو آمار‌های ما آمده و یا مثلا بعضی ازخدمات ماست که ماهیت شهروندی ندارد.
سوال: آقای دکتری مظهری مگر این کد شناسه خدمت‌ها با حضور خود نماینده وزارت بهداشت مشخص نمی‌شود؟
مظهری: این‌ها شش سال پیش بوده و بعضی‌ها به تدریج بازنگری شده و بعضی هم هنوز در اعتراضات کارشناسی سازمان امور استخدامی است، ولی تقریبا می‌توانیم بگوییم که وقتی یک نفر می‌خواهد واکسن بزند یک مراجعه حضوری می‌خواهد نمی‌توانیم بگوییم که از طریق درگاه برو و خدمتت انجام می‌شود ماهیت خدمت بعضی هایش حضوری است که فرد باید بیایدو خدمت بگیرد.
سوال: خوب فرایند قبلش را می‌تواند از طریق سامانه انجام دهد نوبت دهی را بگیرد؟
مظهری: شما می‌فرمایید نوبت دهی، الان ما خوب سیستم نوبت دهی را فعال کردیم تا آخر آذرماه به ما فرصت دادند که ما این کار را انجام بدهیم و این کار خواهیم کرد.
سوال: الان نکته همین است الان شما در مورد همین نوبت الکترونیکی فرمودید که تا پایان آذرماه به شما مهلت دادند این بقیه خدمت، شناسایی خدمت که هنوز متصل نشدید فکر می‌کنید که تا کی متصل می‌شوید و تخلف صورت داده براساس قانون؟
مظهری: ۳۳ تا را متصل شدیم، ۲۴ تا امکان اتصال اصلا نیست ما  اعتراض داریم در رابطه با ۲۰ تا هم بعضی از خدمات حذف شده و برخی از خدمات هم مانده مثلا همین نوبت دهی که بروید در پنجره هوشمند   ، ۸۴۰ تا بیمارستان یک دفعه متصل می‌شوند.
سوال: آقای دکتر مظهری این فرایندی بوده که از سال‌ها پیش داشته طی می‌شده و در دو سال گذشته هم خیلی  پیگیری شد تا این سهولت را برای مردم داشته باشد و بتوانیم به آن هدف غایی که دولت هوشمند هست برسیم اعتراض به این نوع کد شناسه‌ها فکر کنم در جلساتی بود که با حضور سازمان استخدامی، سازمان فناوری اطلاعات انجام می‌شده و در ماه‌های گذشته و سال‌های گذشته باید رخ می‌داد و ارائه‌اش در این گفتگو فکر کنم جای مناسبی نباشد فکر کنم الان شما بفرمایید کی می‌توانید متصل بشوید ؟
مظهری: خدمات ستادی ما اغلبش متصل است، خدمات دانشگاهی شامل نوبت و  برخی از خدمات دانشجویی هم متصل شدند. ما در وزارت بهداشت و  درمان به صورت متمرکز مثلاً وقتی می‌گوییم صدور پروانه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت الان متصل است منتها اگر دوستان می‌گویند یک پنجره‌ای باید باشد اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است، مثلاً صدور پروانه را نجام بدهد ما می‌گوییم این‌ها را آوردیم در یک مجموعه متحد که تمام ۶۴ تا دانشگاه ما هستند در نتیجه این را نمی‌توانیم بگوییم که دانشگاه‌ها متصل نیستند.
سوال: آقای دکتر موحد شما تایید می‌فرمایید؟
موحد: من ابتدا هم عرض کردم آن خدماتی که از طریق سامانه‌های خود ستادی وزارت بهداشت الان دارد ارائه می‌شود دانشگاه‌ها از طریق آن‌ها الان اتصال را دارند و آقای مظهری هم اشاره کردند خدمات رفاهی دانشجویی که در قالب سامانه‌های اختصاصی خود دانشگاه‌ها است و در سامانه ستادی نیست اون‌ها اتصال ندارد.
سوال: نوبت دهی الکترونیکی هم اتصال ندارد؟ پرونده‌های بیمارستان چطور آن هم باید متصل شوند؟
موحد: آن هم بستگی به سطح بلوغ بیمارستان دارد بعضی از بیمارستان‌ها هم طبیعتاً پیشرفته‌تر هستند نتیجه آزمایش ها را به کاربر اجازه می‌دهد که مشاهده کند، بعضی از بیمارستان‌ها این خدمات را ندارند.
سوال: خیلی متشکرم دکتر مظهری که در این ارتباط با ما بودید امیدواریم که تا پایان آذرماه خدمات کد شناسایی شده که با شما هست متصل بشود تا الان تخلف رخ داده به هر حال ولی امیدواریم که این فرآیند طی بشود تا بتوانیم به آن هدف غایی برسیم.
 آقای دکتر موحد  تخلف تا الان رخ داده است ؟ صددرصد انجام نشده چطور با متخلفین برخورد می‌شود قانون فرآیندی را برای برخورد با متخلفان بررسی کرده؟
موحد: طبیعتاً گزارش از طریق کمیته نظارتی ابتدا در اختیار رئیس‌جمهور محترم قرار می‌گیرد که در خصوص دستگاه‌های اجرایی دستوراتی را خواهند داد و بعد از آن در اختیار نهاد‌های نظارتی، سازمان بازرسی و کمیسیون اصل نود هم قرار خواهد گرفت موانعی که دستگاه‌ها به آن اشاره می‌کنند در آن کمیته نظارتی مورد بحث قرار می‌گیرد اگر موجه باشد زمانی در اختیار دستگاه‌ها قرار داده می‌شود برای تکمیل این تکالیفی که در قانون اشاره شده در بحث موضوع دوم تکلیف که ارائه انجام تمام استعلامات بین دستگاه‌ها به شکل کاملاً الکترونیکی و برخط است، تا پایان آذرماه دستگاه‌ها موظف اند همه استعلامات بین دستگاهی را به شکل کاملاً الکترونیکی و برخط انجام دهند که برای این منظور از ابتدای سال تا الان بیش از نود سرویس جدید در کارگروه تعامل پذیری تصویب شده که وجود نداشته  و به واسطه همین ارائه خدمات جدید باید این‌ها از سوی  دستگاه‌ها ارائه شود.
سوال: آقای دکتر موحد یکی از مواردی که آقای دکتر علمیه فرمودند ارائه خدمات ثبت احوال بود که خوب خیلی دربرگیری زیادی داشت و می‌توانست انجام بشود مثلاً در همین پنجره واحد که ما مراجعه می‌کنیم یک ارائه‌ای می‌خواهد از یک کاربر که می‌گوید احراز هویت سطح دوم ، این به خاطر همان ارائه نشدن خدمات ثبت احوال است درست است؟
موحد: احراز هویت سطح دو که بحث زنده سنجی و تطبیق تصویر کاربر با عکس کارت ملی هوشمند است، بله باید حتماً سرویس عکس را سازمان ثبت احوال ارائه دهد.
سوال: ثبت احوال در حال اتصال است؟
موحد: در حال اتصال هستند.
سوال: اجازه می‌فرمایید الان آقای خاکباز در ارتباط تلفنی با ما هستند معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال، آقای خاکباز می‌فرمایید که چرا خدمات ثبت احوال که باید روی پنجره ملی ارائه می‌شد تا حالا ارایه نشده ؟
خاکباز:  سازمان ثبت احوال از ابتدا موظف به همکاری با دوستان بوده چه در مرحله استقرار و راه‌اندازی پنجره ملی و چه در بحث ارتباط ، در زمینه راه‌اندازی خوب ما یکی از دستگاهی بوده که به خاطر اینکه جزو دستگاه‌های دارای اطلاعات پایگاه اطلاعات پایه کشور بودیم و برای احراز هویت مراجعین به پنجره ملی خدمات دولت سرویس هویتی مربوطه را در اختیار دوستان قرار دادیم از ابتدای امسال تا الان که امروز حدود صد و پنجاه و هشت میلیون استعلام را در این رابطه ما به سازمان فناوری پاسخ دادیم همین امروز بیش از دویست و بیست و هشت هزار استعلام پاسخ داده شده.
سوال: آقای خاکباز  چرا تا الان در حال اتصال هستید و خدمتتان کی کامل می‌شود؟
خاکباز: ما از شهریور ۱۴۰۱ به درگاه خدمات ملی دولت هوشمند متصل شدیم خدماتمان را آنجا ارائه دادیم بحثی که اینجا داشتیم یک سری اصلاحات را دوستان به ما گفتند آن اصلاحات انجام شد ما اتصال به پنجره را داشتیم دو خدمت دیگر اضافه شده بود برای ما، این را کارهایش را انجام دادیم که تا آخر این ماه باید انجام می‌شد آن هم آماده شده اضافه شده ما مطلبی را که داشتیم برای این چند هفته‌ای که  اتصال آن پنجره ملی قطع شده به خاطر یک‌سری اصلاحات زیر ساختی 
سوال: فرایندش کی انجام می‌شود؟
خاکباز:  همین امروز دوستان ما با همکاران سازمان فناوری در حال کنترل موضوع هستند که ارتباط مجدد برقرار شود  ما چند هفته را فقط ارتباط نداشتیم به خاطر اصلاحات زیر ساختی.
سوال: کی تکمیل می‌شود؟
خاکباز: ما امیدواریم در ساعات باقیمانده  اتصال ما مجدد برقرار بشود.
سوال: ان‌شاءالله ما بررسی می‌کنیم و از شما پیگیری می‌کنیم. آقای دکتر موحد به خاطر همین تغییر در زیرساخت‌ها بود که اتصال سازمان ثبت احوال قطع شده بود درست است؟
موحد: بله یک تغییر فنی داشتند که دوستان در سازمان ثبت احوال که در حال انجام بوده امروز هم اعلام کردند که آن تغییرات اعمال شده و همکاران ما در حال تست این تغییرات هستند ان شاءالله.
سوال: آزمایش است؟
موحد: بله.
سوال: آقای دکتر علمیه هدف از راه‌اندازی این پنجره ملی و گام بعدی که قرار است در آذرماه انجام شود استعلام هوشمند همان‌طور که در سوال قبل هم پرسیدم سهولت کار مردم است یک چند نمونه را می‌تونید مثال بزنید که مردم بیشتر حس بکنند این سهولت را ؟
علمیه:از زاویه نگاه مردم و شهروندان می‌گویم که این فرصتی بود که بشود به مردم خدمت کرد، هر آن چیزی هم که به عنوان دلیل می‌آورند که کد نداشتیم اینجوری بود این خدمت حذف شده به هر حال نیت اگر به انجام دادن یک کار باشد، کار هم می‌تواند خوب انجام شود و هم میتواند علاوه بر الکترونیک کردن یک سطح بالاتر هوشمند شود من یک مثال بزنم خدمتتان یک کشوری هست که در کشور مردم اگر بخواهند یه تغییر در ملکشان بدهند یک زمینی دارند بخواهند در آن باغچه بسازند، یک استخر بسازند، یک واحد صنعتی بزنند یک حسینیه در آن بسازند، لازم نیست پوشه بزنند زیربغل شان هی از این اداره به آن اداره هی از این کارشناس به آن کارشناس، امروز این مدیر نیست، کارشان خیلی راحت به صورت برخط با سیستم انجام می‌شوند و می‌توانند خدماتشان را بگیرند کسی جرات زمین‌خواری ندارد در این کشور به این  علت که ماهواره دارند و این ماهواره کشور را و زمین‌های کشاورزی و زمین‌های شهری را رصدمی کند، اطلاعات می‌آید، پایش می‌شود، تحلیل می‌شود به صورت هوشمند اگر در آن زمین تغییری اتفاق بیفتد به پلیس اطلاع می‌دهند که اینجا دارد تخلف اتفاق می‌افتد،که ضابط قضایی برود چک کند ببیند آیا واقعاً این اتفاق افتاده یا نه و چیزی بین بیست و دو تا بیست و سه دستگاه نگاه کنید، یکی دوتا نه بیست و دو دستگاه دولتی در آن کشور با هم در تعامل هستند یکپارچه شدند به صورت هوشمند تبادل اطلاعات دارند .
سوال: کدام کشور؟
موحد: همین جا، ایران بله چطور این اتفاق دارد می‌افتد چطور الان بیست و دو تا دستگاه از چهل تا دستگاهی که پنجره مدیریت زمین اتفاق داره می‌افتد و درهمین کشور خوب یک سمت آن وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات است و بیست و یک دستگاه دیگر و این خدمت را مردم دارند می‌گیرند.
سوال:  آقای صولتی مدیر فناوری اطلاعات معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با ما هستند همچنین جناب آقای مجابی هم با ما هستند مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی به صورت تصویری با ما هستند ابتدا آقای صولتی می‌فرمایید که چرا خدماتی که در معاونت علمی ارائه شده کمترین میزان درصد خدمات را داشته یازده درصد خدمات خودشان را ارائه کردند در پنجره ملی و فکر کنم خوب نباشد برای معاونت علمی که خوب با نخبگان در تعامل هست فقط یازده درصد خدمات را  ارائه کند ؟
صولتی: اصلی‌ترین سامانه‌ای که ما در مخاطبین مجموعه معاونت علمی باهاش سروکار دارند سامانه دانش‌بنیان است که به صورت کاملاً صددرصدی الکترونیکی است و همین الان هم به پنجره واحد دولت متصل است، اصلی‌ترین خدمتی که این سامانه ارائه می‌دهد اعطای صدور مجوز دانش بنیان شرکت‌هاست وقتی که افراد از طریق درگاه دولت وارد این سامانه می‌شوند می توانند از خدماتش به خوبی استفاده کنند.
سوال: آقای صولتی  به‌هرحال هشتاد و هشت درصد خدمات شما که  تعریف شده هنوز ارائه نشده؟
صولتی: دقیقاً ببینید نکته همین‌جاست که لیستی که تقریباً چند سال پیش به اداره سازمان اداری استخدامی داده شده نیاز به ، به روزرسانی دارد و این اتفاق نیفتاده متأسفانه که الان همکاران بنده دارند تلاش می‌کنند که این کار را  به سرعت انجام بدهند.
سوال:  از پارسال به شما اعلام شده بود؟
صولتی: اصلی‌ترین خدمات ما ذیل همین سامانه دانش‌بنیان است که الان در دسترس عموم است و مخاطبین ما که نخبگان هستند کاملاً دارند از این سیستم استفاده می‌کنند.
سوال: آقای مجابی شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی جزء دستگاه‌هایی بود که در حال اتصال است و البته درصد اتصالش هم پایین بود درست است؟
مجابی: براساس قانون تشکیل سازمان شیلات ایران مسئولیت صید و تمامی امور مربوط به صید ماهیان خاویاری برعهده شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی هست از آنجایی که ده سال هست صید ماهی خاویاری ممنوع است و در مهرماه سال جاری هم مجدداً در اجلاس سران کشور‌های حاشیه دریای خزر این ممنوعیت برای چهار سال دیگر تمدید شده ما اجازه نداریم هیچ‌گونه خدمتی برای صید ماهی خاویاری داشته باشیم این گونه در حال انقراض است و تمامی کشور‌ها و نهاد‌های بین‌المللی توجه می‌کنند که اگر خلاف این عمل بشود علیه کشور  شکایت خواهند کرد.
سوال: به‌هرحال خدمتی بود که کد شناسه برای شما تعریف شده و باید ارائه می‌دادید در پنجره ملی و ارائه نشده تا پایان آبان‌ماه و جزو متخلفین هستید آقای دکتر موحد درست است؟
موحد: شما هم اشاره کردید آن چیزی که مبنای قضاوت ماست آن چه که در شناسنامه خدمات آمده و توضیحاتی که آقای مجابی داده‌اند بحث صید ماهیان خاویاری است و خدمات وابسته به آن ، این‌ها هم اگر الکترونیکی بود و در پنجره واحد ارائه می‌شد قاعدتاً به واسطه این ممنوعیت با یک کلیک اعلام می‌شد که این سرویس اکنون قابل ارائه نیست و تکلیف شهروندان هم  حداقل روشن بود.

سوال: در کل با کوتاهی برخی از دستگاه‌ها مواجه شدیم که در اتصال صددرصدی به پنجره ملی کوتاهی کردند و امیدواریم که بتوانند تا پایان آذرماه خدمات خودشان را  ارائه بدهند که به آن استعلام هوشمند که در پایان آذر ماه است برسیم.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۹۶۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۱     ساعت: ۱۱ : ۲۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
  • ٦ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 14 2024