صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت اشتغال وزارت کار و معاونت تجارت وزارت صمت

تفاهم‌نامه همکاری در راستای راه‌اندازی کسب‌وکارهای خُرد و خانگی در قالب رویداد مردم‌نهاد کارآفرینی همت، بین معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار و معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت امضا شد.

به گزارش جهانی پرس از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «رویداد مردمی اشتغال‌آفرین در قالب نهاد کارآفرینی همت» مجموعه رویدادهای مردم‌نهادی هستند که در سراسر کشور با کمک خیرین دغدغه‌مند در حوزه وضعیت اقتصادی، اجرا می‌شود.
 
رویداد کارآفرینی همت، چالشی است که در آن افراد هر چند تا قبل از این رویداد فعالیتی در زمینه کارآفرینی و راه‌اندازی کسب‌وکار نداشته باشند، توانایی خود را در آن آزمایش می‌کنند. این رویدادها فرآیندی جهت شناسایی افراد مستعد و توانمند در مسیر راه‌اندازی کسب‌وکارهای خُرد و مشاغل خانگی هستند که ذیل پایگاه مردمی اشتغال‌آفرین فعالیت خواهند کرد. چشم‌انداز این رویداد کمک به بهبود وضعیت اقتصادی کشور و افزایش امید به زندگی در جوانان است.
 
این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد ستاد توسعه بازار مشاغل خُرد و خانگی به‌صورت مشترک جهت گسترش بازار این مشاغل در داخل و خارج از کشور، تأمین مالی کسب‌وکارهای خرد و خانگی در قالب‌های مختلف توسط طرفین تفاهم‌نامه، اعطای وام مشاغل خانگی به برگزیدگان رویداد همت و اصناف تولیدی خانگی، ایجاد بستر کاریابی تخصصی صنفی جهت به‌کارگماری افراد متخصص در واحدهای صنفی، برگزاری رویدادهای کارآفرینی و اشتغال‌زایی همت با مشارکت ادارات استانی وزارت کار و وزارت صمت و حمایت از ایجاد صندوق‌های مشارکت تأمین مالی خُرد با محوریت پشتیبان مشاغل خانگی وزارت کار با حضور «محمود کریمی‌بیرانوند» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «علیرضا شاه‌میرزایی» معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۷۰۰۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۲     ساعت: ۲۰ : ۲۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
  • ٢٦ شوال ١٤٤٥
  • May 05 2024