صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

نگاهی به روند ۱۴ ساله پیشتازی سامسونگ در بازار نمایشگرهای دیجیتال ساینیج

کارکردها و نفوذ نمایشگرهای دیجیتال ساینیچ در یک دهه گذشته، به‌طور چشمگیری افزایش و تکامل یافته است. این فناوری زمانی تنها در اتاق جلسات شرکت‌های بزرگ و اعلانات فرودگاه‌ها دیده می‌شد؛ اما اکنون، کاربری‌های متعددی پیدا کرده است.

به گزارش جهانی پرس، از پذیرش فست‌فودها گرفته تا فضاهای عمومی مانند : استادیوم‌ها و مراکز خرید، شاهد حضور گسترده این نمایشگرها در ابعاد مختلف هستیم. همچنین به دلیل سازگاری و تطبیقپذیری فراوان، نمایشگرهای دیجیتال ساینیج به مرور با فناوری‌های سنتی مثل تخته‌های سفید در کلاس‌های درس و پروژکتورها در اتاق‌های جلسه جایگزین می‌شوند تا تجربه‌های فراگیری را برای کاربران به ارمغان بیاورند. 
 
همانطور که نقش این فناوری در زندگی روزمره به تکامل خود ادامه می‌دهد، عمق بازار آنها نیز تغییر کرده و دچار تحول می‌شود. با توجه به گزارش Fortune Business Insight، انتظار می‌رود ارزش بازار نمایشگرهای دیجیتال ساینیج تا سال 2026 به بیش از 35 میلیارد دلار افزایش یابد. همراه با رشد قابل‌توجه صنعت این فناوری، شرکت سامسونگ الکترونیکس نیز موفق شده جایگاه برتر خود را در بازار برای 14 سال متوالی حفظ کند و همچنین به گسترش مرزهای فناوری بی‌رقیب نمایشگرهای دیجیتال ساینیج ادامه دهد.
در ادامه روند رهبری جهانی چهارده ساله سامسونگ در حوزه نمایشگرهای دیجیتال ساینیج را مرور کرده‌ایم:
             
فراتر از تاریخ
در دنیای امروز، سازمان‌ها تنها به استفاده از فناوری‌های جدید اکتفا نمی‌کنند؛ بلکه، از تجربه‌ای فراگیر و یکپارچه‌ بهره می‌برند تا تکمیل‌کننده جنبه‌های داخلی و خارجی فعالیت آنها باشد. به گفته Gartner، انتظار می‌رود که تا سال 2024، سازمان‌هایی که تجربه کلی از خدمات خود ارائه می‌دهند، به نسبت سایر رقبا در معیارهای رضایت‌مندی تاثیرگذار بر تجربه مشتریان و کارمندان، 25 درصد عملکرد بهتری داشته باشند. به همین ترتیب، سامسونگ پروژه‌های خود را از ابتدا تا انتها به روش‌های مختلفی از جمله طراحی و آموزش فنی، نظرسنجی، تحویل و نصب محصول، پشتیبانی کرده و از تجهیز مشتریان به ابزارهای ضامن موفقیت اطمینان حاصل می‌کند.
 
یک نمونه عالی را می‌توان در قلب شهر واتیکان یافت. زمانی که در میدان تاریخی سنت پیتر واتیکان، بازدیدکنندگان از گوشه‌وکنار جهان برای ملاقات پاپ جمع می‌شوند، سامسونگ برای ارتقای این تجربه خاص، راهکارهای پیشرفته خود را با نصب چهار نمایشگر LED با دقت بالا به‌صورت یکپارچه ارائه می‌دهد. نتیجه کار، حس بهبودیافته همه حاضران بدون توجه به موقعیت مکانی آنها است. این فناوری در کنار تصویر واضح، با صدای شفافی که ارائه می‌دهد، تضمین می‌کند که صدای سخنرانی به تمام افراد حاضر در رویداد برسد.
فناوری نوآورانه سامسونگ علاوه بر نزدیک‌تر کردن رویدادها به شرکت‌کنندگان، حضور در هر فضایی را به تجربه‌ای فراگیر تبدیل می‌کند که پر از رنگ‌های زنده، کیفیت تصویر شفاف و محتوای پویا است.
جلب توجه مهمانان و تضمین یک برنامه عالی برای هر هدف سطح بالایی، حیاتی است. راهکار نمایشگرهای دیجیتال ساینیج سامسونگ، ابزاری عالی برای خلق این جذابیت و حفظ و بقای آن هستند. نمونه بارز آن در عمل، استراحتگاه برجسته Atlantis the Royal در دبی است که این فناوری برتر سامسونگ را در سراسر فضاها نصب کرده و بدین ترتیب، هر لحظه اقامت مهمانان، مملو از تصاویر الهام‌بخش و نمایشگرهای چشمگیر برای تجربه‌ای درجه یک است.
 
تجربه آموزش تحول‌آفرین با نمایشگرهای هوشمند سامسونگ
نمایشگرهای دیجیتال ساینیج سامسونگ، فناوری قدرتمندی هستند که قادرند با تجربه مسحورکننده خود، بیننده را مجذوب کرده و به دنیایی دیگر ببرند. این تاثیر برجسته، در تمامی صنایع جهان احساس می‌شود و وقتی به‌طور خاص به فضای آموزشی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که این نمایشگرهای عظیم موفق شده‌اند پیشرفت‌های بی‌اندازه‌ای ایجاد کنند.
در همین راستا سامسونگ تصمیم گرفته برای ایجاد یک محیط آموزشی متفاوت، با دانشگاه ولز ترینیتی سنت دیوید همکاری کند. اتاق همه‌جانبه (Immersive Room)، دستاوردی است که با تجهیز سه دیوار به نمایشگر 18 متری LED سامسونگ، کیفیت تصویر، جزییات خیره‌کننده، کنتراست و بازتولید رنگ باورنکردنی از محتوا ارائه می‌دهد. مهم‌تر از همه، وضوح تصویر 12K آن، دانشگاه را قادر می‌سازد تا مرزهای یادگیری را جابجا کند. در این اتاق، نمایشگرهای LED غول‌پیکر، با ایجاد تجربیات واقعیت مجازی و افزوده، یک محیط یادگیری آیندهنگرانه را با استفاده از نمایشگرهای دیجیتال ساینیج به وجود آورده‌اند.
فضای فراگیر دانشگاه ولز، فینالیست «پروژه آموزشی سال» در رویداد AV Awards 2023 شد که به‌ عنوان یک نمونه عالی از نوآوری در حوزه آموزش مورد تشویق قرار گرفت.
 
در اقدامی مشابه، دانشگاه سیراکیوس ایالات متحده، برای جذب دانشجویان آینده، نمایشگر‌های The Wall سامسونگ را در مدرسه ارتباطات عمومی S.I Newhouse خود مستقر کرده و دستاوردهای دانش‌آموزان و محیط آموزشی جهانی مدرسه را به نمایش گذاشته است. اکنون، اساتید می‌توانند درس‌های خود را زودتر شروع کرده و زمان بیشتری را صرف ایجاد تجربه یادگیری همه‌جانبه و مرتبط برای دانشجویان کنند.
زمانی که به نقش سامسونگ در تغییر فضای آموزشی دقت می‌کنیم، تاثیر برجسته آن را در اشکال گوناگون می‌بینیم. نمونه دیگر این دستگاه‌ها، نمایشگر تعاملی Flip Pro سامسونگ است که تجربه یادگیری گسترده‌ای را برای معلمان و دانش‌آموزان فراهم می‌کند.
 
تبدیل ایده‌ها به واقعیت در یک پلتفرم هنر دیجیتال
نمایشگرهای فراگیر سامسونگ در هر فضایی، قدرت یادگیری، اثرگذاری و ارائه محتوای قوی را فراهم می‌کنند. در کنار این توانمندی، می‌توان از نمایشگرهای دیجیتال ساینیج به‌عنوان یک هنر نیز یاد کرد. نمایشگر The Wall for Virtual Production سامسونگ (مدل: IVC)، نمونه بی‌نظیری از نمایش هنر توسط شرکت‌ها، تولیدکنندگان و ایده‌پردازان خلاق است که اوایل امسال معرفی و در رویدادهای صنعتی از جمله InfoComm 2023 و IBC 2023(کنوانسیون بین‌المللی پخش) به آن پرداخته شد. این مدل جدید از مجموعه نمایشگرهای Wall سامسونگ، به افراد خلاق امکان می‌دهد از دیوارهای LED فوق‌العاده بزرگ برای ایجاد محتوای مجازی استفاده کرده و به طور همزمان آنها را با فناوری‌ جلوه‌‌های بصری ترکیب کنند تا زمان و هزینه تولید محتوا کاهش یابد. بدین ترتیب، فرآیند تولید برای تلویزیون، فیلم و سایر صنایع سریعتر و آسان‌تر می‌شود.
 
نمایشگرهای Smart Signage سامسونگ با ایجاد محیطی همه‌جانبه و تعاملی در هر گوشه از جهان، بخش‌های مختلفی را متحول می‌کنند. فرقی ندارد که مکان هدف یک استراحتگاه فوق‌لوکس در دبی، یک کلاس درس مدرن در دانشگاه ولز و یا یک نمایشگاه ویدیوآرت هنرمندی مشهور باشد. این صفحه‌نمایش‌های هوشمند تاثیرات عمیقی در سطح جهانی داشته و زندگی افراد را رنگارنگ‌تر و غنی‌تر کرده‌اند. سفری که سامسونگ در چهارده سال گذشته طی کرده، به‌طور مداوم تجربه ارتباطات دیجیتال را بازتعریف و مرزهای ممکن را جابجا می‌کند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۹۱۱۱
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۱۱     ساعت: ۹ : ۲۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024