صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
نگاهی به فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ در سال ۲۰۲۳

گام‌هایی به سوی آینده‌ای برای همه

سامسونگ به عنوان یکی از شرکت‌های پیشروی دنیای فناوری‌های دیجیتال، در کنار طراحی و عرضه محصولات و راهکارهای نوآورانه، همواره به فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی خود توجه ویژه‌ای داشته است. این فعالیت‌ها یکی از ارزش‌های اصلی فرهنگ سازمانی سامسونگ محسوب شده و از اولویت بالایی برخوردارند.

به گزارش جهانی پرس، تعهد به کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی، انجام اقدامات عملی در راستای اصول توسعه پایدار و توجه به ملاحظات انسانی و اخلاقی در ارتباط‌های بینافردی، بخشی از مهم‌‎ترین رویکردهای سامسونگ در تحقق این موضوع به شمار می‌روند.
همچون سالیان گذشته، شرکت سامسونگ در سال 2023 میلادی که به روزهای پایانی آن نزدیک می‌شویم، فعالیت‌های متنوعی را در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود به سرانجام رساند. به این بهانه بخشی از این فعالیت‌ها را در ادامه مرور کرد‌ه‌ایم :

آموزش
مقوله آموزش یکی از ارکان چهارگانه فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ را تشکیل می‌دهد که در سال 2023 شامل اقدامات زیر بوده است :
‌ حمایت از نسل‌های آینده: سامسونگ تلاش دارد تا به‌روزترین آموزش‌ها و دانش فنی را از طریق برنامه‌های مسئولیت اجتماعی(CSR) به دانش‌آموزان سراسر جهان ارائه دهد. یکی از این برنامه‌ها که قدمتی نزدیک به یک دهه در سامسونگ دارد، پروژه Samsung Solve for Tomorrow است که از طریق برگزاری مسابقات، راه‌حل‌هایی نوآورانه و کاربردی برای آینده معرفی می‌کند. در این برنامه دانش‌آموزان و معلمان دعوت می‌شوند تا به خلق راه‌حل‌هایی برای مسائل جامعه بپردازند. برنامه Solve for Tomorrow باعث ترغیب نوآوری در آموزش و پشتیبانی از آموزش STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی) می‌شود.
 
همزمان کارمندان این شرکت در تلاش هستند تا با انتقال تجربیات عملی و کاربردی، به رشد مهارت‌های دانش‌آموزان حاضر در این پروژه کمک کنند. آموزش تفکر خارج از چارچوب برای مقابله با مشکلات و ایجاد تفکر خلاقانه در میان دانش‌آموزان بخشی از اهداف پروژه Solve for Tomorrow به شمار می‌رود. پاتریشیا اوسوریو، مدیر محصول تلویزیون هوشمند سامسونگ شیلی، یکی از همین افراد است که تصمیم گرفت تا یازدهمین سال حضور خود در سامسونگ را با پیوستن به برنامه Solve for Tomorrow به عنوان مربی جشن بگیرد. به لطف راهنمایی‌های اوسوریو که ماموریت افزایش اعتماد به نفس را در میان دانش‌آموزان شرکت‌کننده برعهده داشت، تیم‌ها توانستند مهارت‌های ارائه خود را بهبود بخشند و رتبه‌های برتر را در مسابقات کسب کنند.  
 
• آموزش فرایندهای نوآورانه: سامسونگ از طریق برنامه‌های مسئولیت اجتماعی خود، متعهد به توانمندسازی، جذب و پرورش خلاقیت ذهن‌های جوانی است که آرزوی حل مشکلات فردا را دارند. یکی از این برنامه‌ها، توسط مرکز نوآوری سامسونگ (Samsung Innovation Campus) برگزار می‌شود که با ارائه آموزش‌های جامع در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) نقش مهمی در شکل‌دهی و ارتقای توانمندی‌های جوانان ایفا می‌کند. تا به امروز، این طرح دامنه خود را به 35 کشور در سراسر جهان گسترش داده است و 119 هزار شرکت کننده با استعداد از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.
 
حفاظت از محیط زیست
• طراحی سبز سری گلکسی: در سال  2023طرح ویژه سامسونگ برای استفاده از مواد بازیافتی مانند تورهای ماهیگیری‌ دور انداخته شده و تبدیل آن‌ها به موادی با کیفیت برای گوشی‌های هوشمند توسعه بیشتری پیدا کرد. در این سال میزان مواد بازیافتی در گلکسی S23 Ultra به 12 قطعه داخلی و خارجی رسید که دو برابر نسل قبلی این گوشی‌ بود. مواد بازیافتی استفاده شده در این سری شامل آلومینیوم و شیشه بازیافتی در مبدا، پلاسیتک بازیافتی در مقصد از تورهای ماهیگیری، بشکه‌های آب و بطری‌های پلی‌اتیلن ترفتالیت (PET) بود. در سری گلکسی S23 در مقایسه با نسل قبلی این سری، میزان مواد بازیافتی تا 22 درصد بیشتر شده بود.
 
• چالش جهانی طراحی سامسونگ و Dezeen : در اواسط سال 2023 شرکت سامسونگ با همکاری مجله معتبر حوزه معماری و طراحی Dezeen، چالش جهانی Re:Create Design را برگزار کردند. هدف از برگزاری این رقابت، کشف ایده‌های خلاقانه‌ و معناداری بود که به بهبود کیفیت زندگی مردم و سلامت سیاره زمین کمک می‌کرد. در پایان این رقابت، طرح تشخیص آتش‌سوزی در جنگل که از گوشی‌های هوشمند بازیافتی سامسونگ استفاده می‌کرد و از انرژی‌های تجدیدپذیر بهره می‌برد، موفق به کسب جایزه 10 هزار پوندی این چالش شد.
 
• مسابقه استارتاپی با رویکرد توسعه پایدار: سامسونگ در سال 2023 با همکاری XTC، به عنوان بزرگترین رقابت استارت آپی و اکوسیستم جهان، همکاری مشترکی را آغاز کرد. این همکاری به راه‌اندازی رقابتی استارتاپی با نام The Samsung Climate & Circularity Tech Challenge منجر شد که در آن تلاش می‌شود تا با تمرکز بر اقتصاد چرخشی و تغییرات اقلیمی راه‌حل‌هایی نوآورانه با توجه به ارزش‌های سامسونگ کشف شود. استارتاپ‌های برتر این چالش ضمن برخورداری از ظرفیت سرمایه‌گذاری سامسونگ بر روی ایده‌های نوآورانه خود، فرصت حضور در CES 2024 را پیدا می‌کردند.

• مقام هفتم WBA: WBA یا World Benchmarking Alliance نشان‌دهنده اتحادی است که با همکاری بیش از 200 سازمان جهانی، منطقه ای و محلی شکل گرفته است تا مشارکت بخش خصوصی را برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGs) شکل‌دهی و ارزیابی کنند. WBA شرکت‌ها را با تمرکز بر هفت دسته کلیدی، از جمله حقوق بشر، محیط زیست و دربرگیری دیجیتال بررسی می کند. سامسونگ با توجه به اقداماتی مثل توسعه C-Lab و آموزش نوجوانان و جوانان، با رسیدن به عنوان هفتم WBA در بین بیش از 200 سازمان بین‌المللی، گامی بزرگ برای رسیدن به یک سازمان مبتنی بر توسعه همه جانبه برداشته است.

توجه به تنوع و فراگیری کاربران
• توجه به افراد با نیازهای ویژه: توجه به معلولان و توان‌یابان حرکتی، همیشه بخشی از اولویت تیم تحقیق و توسعه سامسونگ در هنگام ساخت و طراحی محصولات جدید را تشکیل می‌دهد. با استفاده از Bixby Vision، والدینی که دارای اختلالات بینایی هستند می‌توانند بفهمند که فرزندانشان در مورد چه چیزهایی کنجکاو هستند که دستگاه برای آنها روایت می کند. با این ویژگی حتی اگر والدین نتوانند آنچه را که در مقابل‌شان است ببینند، می توانند دنیا را با فرزندانشان از طریق صدا تجربه کنند. ترکیب Bixby و SmartThings این امکان را به این دسته از افراد می‌دهد تا سیستم‌های تهویه مطبوع، ماشین لباسشویی، یخچال و موارد دیگر را کنترل و با هم هماهنگ کنند تا دسترسی راحت‌تری برای مدیریت آن‌ها داشته باشد. افرادی که دچار محدودیت‌های حرکتی هستند نیز به کمک Assistant Menu به سادگی، می‌توانند محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
ر تماشای رنگ و نور برای همه: شرکت سامسونگ در بهار سال 2023 از قابلیتی در تلویزیون‌های خود رونمایی کرد که هر فردی با هر درجه‌‌ یا نوعی از نقص دید رنگی یا CVD  را قادر می‌سازد تا محتوای روی صفحه‌نمایش را با وضوح رنگی و جزئیاتی یکسان با سایر افراد تماشا کند. این قابلیت SeeColors نام دارد و تنظیمات رنگی جدیدی بر اساس درجات و انواع اختلالات بینایی دید رنگی (CVD) ارائه می‌دهد و تجربه‌ای فراگیرتر از همیشه به کاربران سامسونگ هدیه می‌دهد. ویژگی SeeColors دارای 9 تنظیم بصری جداگانه است و کاربران می‌توانند گزینه‌ مناسب با وضعیت دیداری خود را را انتخاب کنند. این ویژگی با تغییر و تنظیم سطوح قرمز، سبز و آبی کاربران را قادر می‌سازد بسته به درجه یا نوع اختلال بینایی، بتوانند رنگ‌ها را روی صفحه به آسانی تشخیص دهند.  

• Relumino  و کمک به افراد کم‌بینا: حالت Relumino، یک حالت مشاهده در تلویزیون‌های سامسونگ است که برای افرادی با دید ضعیف طراحی شده است و این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌کند تا تصاویر را با کیفیت و جزئیات بالایی مشاهده کرده و به شکلی کم‌نظیر از محتوای بصری مورد علاقه‌ خود لذت ببرند. این ویژگی با تقویت و برجسته‌سازی بخش‌های خاصی از تصاویر مانند کنتراست، رنگ و وضوح تصویر، تشخیص و تماشای محتوا را در صفحه تلویزیون آسان‌تر از همیشه می‌کند. این قابلیت کاربردی در سال 2023 بر روی مدل‌های بیشتری از تلویزیون‌های سامسونگ توسعه یافت.

 
سامسونگ در سال 2023 هم با تمرکز بر اقدامات عملی، گام بزرگی برای حرکت به سمت توسعه همه‌جانبه برداشت. رویای سامسونگ، ساخت جهانی مبتنی بر نوآوری است که ضمن توجه به ویژگی‌های انسانی هر فرد، میراث‌های پایداری برای نسل‌های آینده باقی بگذارد.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۹۱۶۶
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۱۳     ساعت: ۱۰ : ۵۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024