صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

جدیدترین مانیتورهای گیمینگ Odyssey OLED سامسونگ در CES ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود

شرکت سامسونگ الکترونیکس امروز جدیدترین مانیتورهای گیمینگ سری اودیسه (Odyssey) خود را معرفی کرد که به زودی از آنها در نمایشگاه CES ۲۰۲۴؛ بزرگ‌ترین رویداد فناوری جهان، رونمایی می‌شود.

به گزارش جهانی پرس، مدل‌های جدید مانیتورهای گیمینگ OLED سامسونگ، با ارائه عملکرد و وضوح تصویری که هر گیمری به دنبال آن است، در سه مدل زیر در دسترس خواهند بود:
• Odyssey OLED G9 با نام: G95SD
• Odyssey OLED G8 با نام: G80SD
• Odyssey OLED G6 با نام: G60SD
Odyssey OLED G9 یک مانیتور گیمینگ فوق‌عریض منحنی با ابعاد 49 اینچ و وضوح تصویر DQHD (5,120x1,440) و نسبت تصویر 32:9 است که از ویژگی‌های ارتقایافته متنوعی پشتیبانی می‌کند.
 
به جز این، Odyssey OLED G8 اولین مانیتور گیمینگ 32 اینچی تخت OLED سامسونگ به حساب می‌آید که وضوح تصویر 4K UHD (3,840x2,160) و نسبت تصویر 32:9 دارد. هر دو این نمایشگرها، دارای نرخ به‌روزرسانی 240 هرتز و زمان پاسخگویی 0:03 میلی‌ثانیه در حالت GTG هستند.
مانیتور 27 اینچی Odyssey OLED G6 نیز با وضوح تصویر QHD (2,560x1,440) خود از نسبت تصویر 16:9، نرخ به‌روزرسانی 360 هرتز و زمان پاسخگویی 0:03 میلی‌ثانیه در حالت GTG پشتیبانی می‌کند.   
هون چانگ، معاون اجرایی بخش نمایشگرهای بصری شرکت سامسونگ در این باره گفت: «همسو با ژانرهای مختلف بازی‌ها، پلتفرم‌های گیمینگ نیز متنوع‌تر می‌شوند. مانیتورهای گیمینگ Odyssey OLED جدید سامسونگ، گیمرها را با محیط‌های بازی فراگیرتر و فناوری‌های نوآورانه برای شخصی‌سازی تجربه آنها توانمند می‌سازد. همچنین نیازهای در حال تغییر کاربران را برآورده کرده و حتی فراتر می‌رود».

فناوری‌های پیشرفته برای نمایش جزئیات و ظرافت‌های تصویر
هر سه مدل جدید مانیتورهای گیمینگ Odyssey OLED سامسونگ، دارای فناوری OLED Glare-Free هستند که انعکاس نور را به حداقل رسانده و بدون تجهیزات اضافی، تجربه تماشای بهتری را ممکن می‌سازد. بنابراین، کاربران می‌توانند در محیطهای نوری مختلف، بازی‌های خود را با روشنایی و رنگ ثابت تجربه کنند.
این مانیتورها با استاندارد VESA DisplayHDR True Black 400 خود فارغ از نوع بازی یا محتوای نمایشداده‌شده، جزئیات باورنکردنی و رنگ‌های زنده و شفافی را به نمایش می‌گذارند. علاوه بر این، از قابلیت AMD FreeSync Premium Pro برای اجرای بازی‌های HDR با تاخیر بسیارکم و به‌شکل روان‌تری پشتیبانی می‌کنند. همچنین با دو درگاه اتصال HDMI 2.1، هاب USB و ورودی DisplayPort 1.4، امکان اتصال فیزیکی جامعی را فراهم می‌کنند. طراحی پایه این مانیتورها، با استانداردهای نصب VESA سازگار بوده و دارای قابلیت تنظیم ارتفاع (HAS)، شیب و زاویه چرخش هستند تا بتوانند راحتی و انعطاف‌پذیری بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهند.
 
تجربیات متصل در یک اکوسیستم کامل
نسخه‌های جدید Odyssey OLED G9 و Odyssey OLED G8 اکنون از قابلیت Multi Control پشتیبانی می‌کند. این قابلیت جدید، اتصال یکپارچه دستگاه برای تجربه آسان و بهبودیافته در اکوسیستم چند‌دستگاهی را ممکن می‌سازد. Multi Control به کاربران اجازه می‌دهد تا محتوای تصویری و متنی خود را بین مانیتور و سایر دستگاه‌های سامسونگ از جمله گلکسی بوک، تبلت یا گوشی هوشمند، به‌طور یکپارچه جابجا کنند. آنها همچنین می‌توانند با استفاده از ماوس و صفحه‌کلید، جریان کاری راحت‌تر و کارآمدتری را تجربه کنند.
این دو مدل همچنین از SmartThings Hub سامسونگ برای استفاده در اکوسیستم خانه‌های هوشمند بهره می‌برند. با کمک این هاب داخلی، کاربران می‌توانند به دستگاه‌های مختلف اینترنت اشیا سازگار با Matter و Home Connectivity Alliance (HCA) متصل شوند و آنها را کنترل کنند.
 
ضمن اینکه، OLED G9 و OLED G8 سامسونگ به ‌عنوان هاب سرگرمی همه‌کاره عمل می‌کنند و به پلتفرم تلویزیون هوشمند سامسونگ (Samsung Smart TV) و هاب گیمینگ سامسونگ (Samsung Gaming Hub) تجهیز شده‌اند تا امکان دسترسی به خدمات استریم و بازی‌های ابری را بدون نیاز به دانلود، محدودیت فضای ذخیره‌سازی یا سخت‌افزاری مانند کامپیوتر و کنسول فراهم کنند.

طراحی شیک برای هر فضایی
برای اولین بار، سامسونگ تصمیم گرفته گزینه‌های تخت OLED را به سری Odyssey و نسبت تصویر 16:9 را به Odyssey OLED G8 و Odyssey OLED G6 بیاورد. البته این مدل‌های تازه از طراحی منحصربه‌فرد و باریک فلزی سری Odyssey OLED بهره می‌برند و شامل فناوری Core Lighting+ هستند که در قاب باریک آنها قرار می‌گیرد. 
Core Lighting+ با پخش نور محیطی از پشت مانیتور، کاربران را در محیط بازی و سرگرمی غرق می‌کند. همچنین با حلقه نوری که چهار برابر از مدل قبلی (G95SC) باریک‌تر است، به‌طور یکپارچه با قاب فلزی باریک 3.9 میلی‌متری دستگاه هماهنگ می‌شود. در طراحی این مدل‌ها، از پایه فلزی باریک و مینیمالی استفاده شده که صفحه فلزی سه میلی‌متری آن، به‌خوبی با طراحی مانیتور هماهنگ می‌شود و فضا را برای قرارگیری دستگاه‌های دیگر باز می‌گذارد.
با رونمایی از مدل‌های جدید OLED، سامسونگ خط تولید این محصولات را گسترش داده و جایگاه رهبری خود در بازار مانیتورهای گیمینگ را تقویت می‌کند. نوآوری‌های Odyssey OLED درکنار پیشرفت‌های مداوم سری Odyssey Neo (که با عرضه Odyssey Neo G9 به‌عنوان اولین مانیتور گیمینگ 57 اینچی Dual UHD جهان در سال گذشته اتفاق افتاد)، ویژگی‌ها و عملکردهای نوینی را ارائه می‌دهد که به تعریف آینده صنعت گیمینگ کمک می‌کند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۹۱۷۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۱۳     ساعت: ۱۱ : ۴۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024