صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

صادرات ۵۰۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی به اتحادیه اوراسیا

در ۱۰ ماهه امسال در مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا به اتحادیه اقتصادی اوراسیا صادر شده است که حدود ۴۰ درصد آن را محصولات کشاورزی و غذایی تشکیل می‌دهند.

به گزارش جهانی پرس از قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو صدا و سیما گفت: ۵۰۰ میلیون دلار  ( حدود ۴۰ درصد ) از مجموع صادرات کشورمان به اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ۱۰ ماهه امسال، محصولات کشاورزی و غذایی است.

پیمانپاک تصریح کرد مجموع صادرات ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ۱۰ ماهه امسال، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده است.

پیمانپاک ادامه داد بازار حوزه اوراسیا به علت ارتباط سنتی که با ایران دارد، کشورمان را بیشتر با محصولات کشاورزی و صنایع غذایی می‌شناسد؛ محصولات گلخانه ای، صیفی جات، میوه‌ها و لبنیات ایرانی در بازار اوراسیا جای خوبی را برای خود پیدا کرده؛ برند لبنیاتی ایران در این حوزه خوب شناسایی شده است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی افزود اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بیش از ۲ میلیارد دلار واردات زنجیره آبزیان دارد که در این حوزه هم تلاش می‌شود با توجه به ظرفیت‌های بالای ایران، بیشتر وارد این بازار‌ها شویم و اقدامات خوبی هم در این حوزه در جریان است.

پیمانپاک البته به مشکل لجستیک و حمل ونقل در ارتباط با تجارت ایران با حوزه اوراسیا اشاره کرد و گفت : ایران در این زمینه واقعا ضعف دارد و با کاستی‌هایی روبرو است و این امکانات کفاف تقاضا‌های ایجاد شده را نمی‌دهد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، گفت البته در پایانه مرزی آستارا که دروازه اصلی ورود ایران با بازار اوراسیاست، اقدامات خوبی از جمله تعریض پل آستارا، اصلاح زیرساخت‌های گمرکی و راه اندازی سامانه نوبت‌دهی کامیون‌ها و تریلر‌ها انجام شده است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۳۰۶
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۱۸     ساعت: ۱۰ : ۳۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024