صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

اعلام جزئیات محصولات جدید بانک شهر در حوزه فناوری اطلاعات

مدیرامورسیستم های بانکی بانک شهر با تاکید بر اینکه 'شعار نوآوری در خدمت' را در راستای بهره مندی شهروندان از خدمات برتر بانکی طی بیش از یک دهه فعالیت در شبکه بانکی در دستور کار قرار داده ایم؛ جزئیات محصولات جدید این بانک در حوزه فناوری اطلاعات را تشریح کرد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی بانک شهر، سیدعباس نوربهاء با بیان اینکه محصولات جدید را با هدف پاسخ دهی بهتر به نیازهای مشتریان طراحی کرده ایم، افزود: مراحل و فرآیند تکمیلی رشد این محصولات طی ماه های گذشته انجام گرفته و امروز به مرحله عملیاتی رسیده است.
نوربهاء در ادامه از "چک امن دیجیتال"، "سامانه ثبت گروهی چک"، "کهربا"، "سامانه سفته الکترونیک"، "امضای دیجیتال"، "سامانه حساب وکالتی" و ... به عنوان محصولات جدید بانک شهر نام برد.
وی تصریح کرد: چک امن دیجیتال دقیقا همانند چک های کاغذی عمل می کند ولی دارای فیزیک نیستند؛ این چک ها موجب جایگزینی مطمئن تر و امن برای چک های کاغذی و فیزیکی شده است.
نوربهاء گفت:کاهش خطر تقلب و جعل، حذف نیاز به ارسال فیزیک چک، عدم نیاز به مراجعه حضوری و افزایش سرعت خدمات، حفظ محیط زیست و پایداری از مزایای استفاده از این چک است.
مدیرامورسیستم های بانکی بانک شهر با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت گروهی چک، ادامه داد: یکی از چالش های شعب در موضوع واگذاری چک، تعداد بالای چکهای مشتریان ویژه بوده که با راه اندازی این سامانه، شاهد کاهش حداکثری خطای انسانی و بالا بردن امنیت فرآیند واگذاری و کاهش زمان آن خواهیم بود.
وی پروژه "کهربا" را یکی دیگر از محصولات جدید و کاربردی بانک شهر در حوزه فناوری اطلاعات معرفی کرد و افزود: کهربا اولین قدم در راه اندازی پرداخت های غیر تماسی در کشور است و مشتری را از حمل کارت فیزیکی بی نیاز می کند و انجام تراکنش خرید، از طریق نزدیک کردن گوشی تلفن همراه به دستگاه کارتخوان فروشنده انجام می شود .
نوربهاء تاکید کرد: مشتریان برای بهره مندی از این سرویس کافیست نرم افزاری که قابلیت اتصال به سامانه کهربا دارد را نصب کرده و کارت های بانکی خود را در اپلیکیشن ثبت کنند.
وی گفت: سفته الکترونیکی نیز یک نسخه دیجیتالی از سفته سنتی با همان تعهد نامه تجاری است که به صورت الکترونیکی ایجاد می شود . این سند به جای استفاده از کاغذ و امضای دستی ، از امضای الکترونیکی و فرآیند های دیجیتالی برای تأیید و انتقال اطلاعات استفاده می کند .
مدیرامورسیستم های بانکی بانک شهر با بیان اینکه امضای دیجیتال تکنیکی است که از فناوری رمزنگاری ، برای تأیید هویت واطمینان از صحت داده ها یا اسناد استفاده ها می کند، عنوان کرد: در این روش ، داده و اسناد مورد نظر از طریق ابزارهای در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی نظیر نرم افزار امضا به صورت الکترونیکی امضا شده و ارائه می گردد. تحویل گیرنده اسناد هم از طریق اخذ استعلام از مرکز احراز هویت اصلی، صحت اسناد را بررسی و خدمات را ارائه می کند.
نوربهاء گفت: امضای دیجیتال به دلیل مزایایی مانند امنیت بالا، احراز هویت و اصالت انکار ناپذیری ، قابلیت استناد قانونی و همچنین سادگی استفاده در صنایع مختلف مانند بانکداری ، تجارت و امور قرار دادی مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیرامورسیستم های بانکی بانک شهر در پایان با اشاره به اینکه سامانه حساب وکالتی بانک شهر با قابلیت واگذاری سپرده مشتریان درخواست کننده به نفع سازمان های ذینفع از قبیل، بورس کالا، فروش یکپارچه خودرو وارداتی و داخلی و سایر موارد مورد استفاده می گیرد، گفت: این سامانه از طریق سایت بانک قابل دسترسی برای مشتریان است که برای اولین بار در بهمن ماه سال جاری رونمایی شد و آخرین بروزرسانی آن نیز در دست انجام است.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۹۶۰۴
تاریخ: ۱۴۰۳/۲/۱۶     ساعت: ۲۱ : ۴۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
  • ١١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 19 2024