صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

بیش از ۹۲۰ هزار مداخله تخصصی طی دو سال در اورژانس اجتماعی

مهمترین اقدامات سازمان بهزیستی در زمینه های مختلف تشریح شد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی و امور بین الملل، سازمان بهزیستی در حوزه حمایت از فرزندان بی سرپرست یا بد سرپرست، فرزندخواندگی، بانوان سرپرست خانوار و جوانی جمعیت توانسته ۲۷۷ هزار بانوی سرپرست خانوار را تحت پوشش حمایت خود قرار دهد. همچنین ۱۴۷خانواده دارای فرزند چهارقلو، ۳هزار و ۵۲۱ خانواده دارای فرزند سه قلو و ۳۵ هزار خانواده دارای فرزند دو قلو از حمایت این سازمان برخوردارند که این حمایت ها شامل پرداخت کمک هزینه تأمین شیرخشک تا سن ۲ سالگی، پرداخت مستمری تا سن ۶ سالگی و تسهیلگری در تأمین مسکن خانواده است.

بر اساس این گزارش، پرداخت مستمری به همه اعضای جامعه هدف، پرداخت کمک هزینه دانشجویی و دانش آموزی، پرداخت بیمه اجتماعی شهری و روستایی به ۱۰۰ هزار نفر، هدایت شغلی و تسهیلگری در تأمین مسکن خانواده های تحت پوشش نیز از دیگر خدمات در این حوزه است.

دو شیرخوارگاه در کشور همه فرزندان خود را به فرزندخواندگی سپردند

در دولت سیزدهم ۴۱۰۰ کودک به فرزند خواندگی سپرده شده اند و در پی تعامل مؤثر دستگاه قضایی و سازمان بهزیستی برای اصلاح فرایند فرزندخواندگی تا کنون دو شیرخوارگاه در استان های تهران و خراسان رضوی، همه فرزندان خود را به فرزندخواندگی سپرده اند.

همچنین ۹ هزار و ۵۰۰ کودک فاقد سرپرست در۶۵۰ مرکز شبه خانواده نگهداری می شوند و همچنین سازمان بهزیستی از ۱۸ هزار کودک که در خانواده جایگزین نگهداری می شوند، حمایت می کند.

۲۸۱۸ واحد مسکونی به خانوارهای دارای دو عضو معلول و بیشتر واگذار کرده است

گزارش حاکیست، در کمتر از ۸ ماه گذشته سامانه ثبت نام افراد جویای کار بهزیستی راه اندازی شده است که در این مدت بیش از ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند و شرایط ۱۹ هزار و ۷۳۵ نفر از افراد دارای معلولیت، تایید و به سازمان امور اداری و استخدامی کشور معرفی شده اند.

در ادامه گزارش آمده است، ۸۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی به طرح های خود اشتغالی و کارفرمایی پرداخت شده است و برای ۸۷ هزار و ۲۰۶ نفر اشتغال ایجاد شده است.

سازمان بهزیستی از ابتدای دولت سیزدهم ۳۰ هزار و ۹۱ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و نیازمندان تحت پوشش واگذار کرده و ۳۲ هزار و ۳۰۳ واحد مسکونی نیز در دست احداث است.

سازمان بهزیستی از ابتدای دولت سیزدهم؛ ۲ هزار و ۸۱۸ واحد مسکونی به خانوارهای دارای دو عضو معلول و بیشتر واگذار کرده است و ۳ هزار و ۲۶۱ واحد مسکونی نیز برای این خانوارها در دست احداث است.

بیش از ۹۲۰ هزار مداخله تخصصی طی دو سال در اورژانس اجتماعی

 اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی باخط تلفن(۱۲۳) با بهره مندی از ۳۷۴ مرکز، ۴۳۶ دستگاه خودرو و ۴ هزار و ۹۵۵ نفر نیروی انسانی؛ تنها سکوی جامع ارائه خدمات اجتماعی-روانی به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی در شرایط بحرانی، در منطقه غرب آسیاست. در دو سال گذشته با این خط، ۴۲۸ هزار و ۶۰۷ تماس گرفته شده است و ۹۲۰ هزار و ۹۹۲ مداخله تخصصی طی این دو سال انجام شده است.

رتبه اول سازمان بهزیستی در پاسخ گویی به درخواست ها در دستگاه های وزارت رفاه

گزارش حاکی است؛ سامانه جامع نظارت مردمی سازمان بهزیستی با عنوان دیده بان و با خط تلفن(۱۴۸۲) دارای ۶۹۷ کاربر پاسخگو در سطح کشور و مدت زمان پاسخگویی در این سامانه حداکثر ۷۲ ساعت است و کاربران سامانه به ۶۹ هزار گزارش مردمی پاسخ داده اند.

سازمان بهزیستی به ۲۴ هزار و ۱۸۶ درخواست در سامانه سامد (سامانه ارتباط مردم و دولت) در مدت زمان حداکثر ۳۶/۱ روز پاسخ داده و با پاسخگویی ۷۸درصدی به درخواست ها حائز رتبه یک در میان مجموعه نهادهای زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شده است.

تغییر دستورالعمل ها در جهت استفاده از ظرفیت گروه های مردمی و جهادی با رویداد ملی ظرفیت سازی اجتماعی و بهره گیری از۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی در سطح کشور، بهره گیری از ۶۵۰ مؤسسه خیریه در اداره مراکز شبه خانواده سراسر کشور، مهرواره در محضر ولی نعمتان(حرکتی مردم پایه، هم افزا و مسئله محور در راستای حل مسائل مددجویان با همکاری در شبکه های حلقه های میانی، گروه های جهادی و مردمی کشور در سطح محلات) و همچنین اهتمام ویژه به ارتقای زندگی و تربیتی جامعه هدف در راستای مردمی سازی خدمات در سازمان بهزیستی انجام شده است.

پوشش ۹۲ درصدی غربالگری شنوایی در کشور

 دو میلیون و ۵۰۰ هزار نوزاد با پوشش ۹۲ درصدی در سراسر کشور، تحت غربال اختلالات شنوایی قرار گرفته اند و ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله خدمات غربالگری اختلالات بینایی و آمبلیوپی را دریافت کرده اند. همچنین  خدمات آموزشی و آگاه سازی پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای ۱۲ میلیون نفر و  مشاوره تلفنی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد با شماره تماس(۰۹۶۲۸خط ملی اعتیاد) به یک میلیون نفر ارائه شده است.

ارائه خدمات مشاوره به بیش از ۳ میلیون نفر

 سامانه مشاوره سازمان بهزیستی با خط تلفن (۱۴۸۰) به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر خدمات مشاوره روانشناختی رایگان تلفنی و حضوری ارائه کرده است. بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار جلسه مشاوره روانشناختی در مراکز مشاوره بهزیستی برگزار شده است و آموزش مهارت های زندگی، پیش از ازدواج و زندگی در خانواده به ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ارائه شده است. همچنین سازمان بهزیستی از ۱۵۰۰ پروژه رشد و توسعه در محلات کم برخوردار و آسیب خیز حمایت کرده است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۰۶۷۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۴/۲۷     ساعت: ۹ : ۱۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024