صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

ترافیک مهر ساعت کاری را شناور می‌کند؟

کمتر از ۲ ماه دیگر مدارس بازگشایی می شوند. ترافیک در مهر هرساله ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش می یابد. مدیران شهری خواستار شناور شدن ساعات کاری شده اند تا بتوانند ترافیک را مدیریت کنند.

به گزارش جهانی پرس از فارس، کمتر از 2  ماه تا بازگشایی مدارس باقی مانده است. مدیران از همین حالا درخواست شناورسازی ساعات فعالیت مدارس و ادارات را داده‌اند. جلال بهرامی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران می‌گوید: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از مهر ترافیک را 20 تا 30 درصد افزایش می دهد و بهترین راهکار در زمینه کنترل ترافیک ، شناورسازی ساعات کار ادارات و مدارس است و قطعا  این اقدام می‌تواند ترافیک را تا ۴۰ درصد در ابتدای مهر کاهش دهد.

دولت باید در زمینه شناورسازی ساعات کار تصمیم گیری کند/تخفیف به دانش آموزان و دانشجویان برای استفاده از حمل ونقل عمومی

بر اساس این گزارش، شناورسازی در حقیقت به این معناست که ساعات کار ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس همه در یک زمان نباشد؛ لذا پیشنهاداتی  از سوی شهرداری تهران مطرح  و به فرمانداری پس از بررسی ابعاد مختلف ارائه می شود تا دولت در این زمینه تصمیم گیری کند.

دانش‌آموزان و دانشجویان در این ایام بهتر است از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند؛ به همین دلیل مدیریت شهری درنظر دارد با اخذ مجوزهای لازم تخفیفات بیشتری برای استفاده دانش‌آموزان از مترو و اتوبوس درنظر بگیرد و شهرداری بناست همه امکانات و تجهیزات خود را برای اول مهرماه آماده کند.

راه کار کنترل ترافیک مهر/از خرید اتوبوس تا اورهال مترو

به منظور کاهش پیک ترافیک مهر،  شناور شدن ساعت کاری ادارات و سازمان‌ها می تواند ترافیک آموزشی را تا حدودی کنترل کند. در سالهای گذشته هم ساعات کاری متغیر شد؛ تا بتوانند ترافیک مهرماه را کنترل کنند.

یکی از راهکارها برای کنترل ترافیک، توسعه حمل و نقل عمومی است که البته برای این امر باید تمام دستگاه‌های مربوطه ورود کنند. با همه این موضوعات، شهرداری تهران چند ماهی است که برای خرید اتوبوس، اورهال ناوگان مترو و... اقداماتی انجام داده تا در ابتدای مهر تا حدودی مشکلات برطرف شود.

توقف دوبله و ایجاد راهبندان مقابل مدارس

در روزهای ابتدایی مهر برخی خانواده‌ها تصمیم می‌گیرند تا خودشان فرزندانشان را به مدرسه ببرند؛ توقف جلوی مدارس باعث راهبندان و ترافیک می شود و بهتر است والدین از سرویس مدارس استفاده کنند. تشویق شهروندان به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی و هدایت سفرهای غیرضروری بعد از ساعت‌های اوج ترافیک ضروری است. شهروندان باید برای وضعیت ترافیک فوق‌العاده مهرماه خود را آماده و همکاری کنند و تا جایی که امکان دارد از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

افزایش 30 درصدی ترافیک در مهر/پلیس: منتظر جواب استانداری برای شناورسازی هستیم

شهرداری تهران  برای کاهش ترافیک در روزهای ابتدایی مهر تدابیری اندیشیده است. ستاد مهر تشکیل و هرکدام از دستگاه ها در این زمینه  باید به و ظایف خود عمل کنند. 2  ماه مانده به بازگشایی مدارس، مدیران درخواست شناورسازی ساعات کاری ادارات و مدارس را داده‌اند. رئیس پلیس راهور تهران اعلام کرد در مهرماه حدود 30 درصد ترافیک اضافه می‌شود و امسال هم درخواست داشتیم که شناورسازی انجام و منتظر جواب استانداری هستیم.

 

 

همچنین باید سرویس مدارس ساماندهی شود و قبل از شروع سال تحصیلی کارها آغاز، نرخ‌گذاری‌ها مشخص تا دیگر شهروندان دچار سردرگمی نشوند. البته نرخ‌گذاری در خصوص سرویس مدارس با شورای شهر است و مدیریت شهری تصمیم دارد تا ساماندهی لازم در این زمینه صورت گیرد و شهروندان دچار مشکل نشوند.

ترافیک در نیمه دوم سال بیشتر است/ قطعا شاهد ترافیک مهر خواهیم بود اما بهتر است که شهروندان هم همکاری لازم را داشته باشند

احمد صادقی عضو شورای شهر تهران به خبرنگار فارس می گوید که ما هر ساله ترافیک آموزشی را در مهر داریم. اصولا در نیمه دوم سال ترافیک بیشتر است. ناوگان فرسوده است، اما بخشی از ناوگان با بودجه‌ای که امسال شهرداری درنظر گرفته درحال نوسازی است. ما قطعا شاهد ترافیک مهر خواهیم بود اما بهتر است که شهروندان هم همکاری لازم را داشته باشند.

 

 اگر همه سفرها با هم آغاز شود منجر به افزایش ترافیک می شود

همچنین سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل ونقل ترافیک شورای شهر تهران در خصوص شناورسازی ساعات کار به خبرنگار فارس گفت: زمانی که بنده هم معاون حمل ونقل بودم به این موضوع تاکید داشتیم. باید توزیع ساعت ها انجام شود؛ اگر همه سفرها با هم آغاز شود منجر به افزایش ترافیک می شود.همه مشاغل قابلیت شناور شدن، ندارند اما برخی مشاغل که ارباب رجوع ندارند می توانند ساعت کاری  شناور داشته باشند.

بر اساس این گزارش در ابتدای مهر ترافیک به لحاظ حجم، افزایش کمی می یابد؛چیزی که مشکل ایجاد می کند، تراکم فشردگی زمان سفر است و   همه می خواهند در یک زمان به مدرسه بروند و همین امر باعث بروز مشکل می شود.

برخی از مدیران معتقدند تغییر ساعت کاری کارمندان در پیک ترافیک می‌تواند اثرگذار باشد اما بر ترافیک فشرده تهران تأثیری نخواهد داشت. قرار است با شروع سال تحصیلی سر فاصله قطارها کاهش و همچنین اقدامات لازم برای توزیع بار ترافیکی انجام شود. تمهیدات لازم برای سرویس مدارس اندیشیده شده تا شهروندان کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند. اما با این حال باز هم شاهد ترافیک مهر خواهیم بود. اصولا در نیمه دوم سال با کوتاه شدن روز، ترافیک افزایش چشمگیری می‌یابد.

بر اساس این گزارش، همچنین 6 رام قطار مترو در حال حاضر بازسازی و به ناوگان اضافه شده و 6  رام قطار دیگر نیز تا مهر به خطوط اضافه می شود. همچنین اولویت اتوبوس‌ها نیز برای تحویل تا مهر ماه مورد تأکید قرار گرفته، ۴۴۰ دستگاه از ابتدای دوره مدیریت شهری جدید به ناوگان اضافه شده و ۳۰۰ دستگاه نیز تا مهر ماه اضافه خواهد شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۲۹۴۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۸     ساعت: ۱۰ : ۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024