صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
دور جدید بازسازی بناهای تاریخی و گذرهای گردشگری منطقه ۱۲ آغاز می‌شود:

برگزاری مناقصه عمومی برای جذب متخصصان بافت تاریخی

شهردار منطقه ۱۲ طی بازدید از اماکن تاریخی و زیرساخت‌های تهرانگردی منطقه ۱۲ از آغاز برگزاری مناقصات عمومی برای جذب متخصصان و سرمایه‌گذاران مرمت بافت‌های تاریخی خبر داد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، روز گذشته، شنبه، ۱۴ مردادماه، وحیدرضا انارکی محمدی و جمعی از مسؤولان شهری منطقه به منظور نظارت و اتخاذ تصمیمات تازه در مورد بافت تاریخی و تهرانگردی این منطقه از این مراکز بازدید کرد.
بر اساس این گزارش این بازدید که از نخستین ساعات روز تا پاسی از عصر ادامه داشت، شامل گذر گردشگری امامزاده یحیی (ع) و اماکنی همچون عمارت دبیرالملک، خانه مهربان، سرای کاظمی، حمام تاریخی نواب، خانه هوشنگ مرادی کرمانی (خالق قصه‌های مجید)، خانه معتمدالسلطنه، خانه اردیبهشت، بوتیک‌هتل پهلوان رزاز، به همراه گذر ادیان در خیابان سی تیر و اماکنی همچون موزه آبگینه، سفالینه، همچنین بناهای تاریخی مثل خانه اتحادیه و کافه و هتل نادری بود.
انارکی محمدی در این بازدید با تأکید بر نگهداری و مرمت آثار تاریخی منطقه ۱۲ گفت: منطقه ۱۲ به عنوان قلب تاریخی طهران و قطب گردشگری تاریخی پایتخت، ظرفیت بالایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد و ازاین‌رو شهرداری منطقه ۱۲ به دنبال ترغیب سرمایه‌گذاری برای نگهداری دایمی و حفظ و مرمت مستمر بافت تاریخی و گردشگری است.
وی از آغاز برگزاری مناقصه برای تحقق این امر خبر داد و افزود: احیای مجدد حمام تاریخی نواب، عمارت دبیرالملک، سرای کاظمی و خانه هوشنگ مرادی کرمانی از اولویت‌های برنامه‌های منطقه ۱۲ در این حوزه است.
شهردار قلب طهران همچنین بیان کرد: در صورت برگزاری موفق این مناقصات که طی دو هفته آینده برگزار خواهد شد، تا پیش از آغاز فصل زمستان، مرمت این بناها پایان خواهد یافت و آماده بهره‌برداری مجدد خواهند شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۱۴۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۱۵     ساعت: ۱۶ : ۴۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024