صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

گزارش اولین مجمع عمومی و کنگره ملی جمعیت تحول و پیشرفت اسلامی ایرانی برگزار شد

روز سه شنبه چهارم مهرماه ۱۴۰۲ مقارن با سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) شاهد یک رویداد سیاسی جریان ساز و تحول‌آفرین بود. در این روز نخستین مجمع عمومی و کنگره ملی حزب تازه تأسیس جمعیت تحول و پیشرفت اسلامی ایرانی با مجوز وزارت کشور در محل هتل المپیک تهران برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس، در این نشست سراسری تعداد 1489 نفر از مسئولان و مدیران و اعضای جمعیت تحول به دو صورت حضوری و مجازی مشارکت فعال داشته و با رأی خود مسئولان جمعیت تحول را برای مدت دو سال برگزیدند. در ادامه این نشست بحث و تبادل نظر پیرامون نیازها و اقتضائات سیاسی کشور و رویکردهای جمعیت در خصوص فعالیت سیاسی، انتخابات و جهاد تبیین صورت گرفت.
شرکت کنندگان در این مجمع عمومی به مرامنامه و اساسنامه جمعیت تحول رأی مثبت دادند، بازرسان ویژه جمعیت را برگزیدند، با رأی قاطع خویش 15 نفر را به‌عنوان اعضای شورای مرکزی و سه نفر عضو علی‌البدل انتخاب نمودند، مهندس علیرضا افشار به‌عنوان رئیس شورای مرکزی و دکتر علی مرادزاده به‌عنوان دبیرکل جمعیت تحول و پیشرفت اسلامی ایرانی برای مدت دو سال انتخاب شدند.
اعضای منتخب شورای مرکزی جمعیت تحول و پیشرفت اسلامی ایرانی عبارت هستند از: 15 نفر عضو اصلی شامل 1- علیرضا افشار  2-  سیدجلال حسینی 3- محسن  زارعی 4-علی مرادزاده 5- ابراهیم نیکنام گرمی 6- فرح روز فاتحی 7- علی اشرف نوری 8- رمضان شعبانی ساروئی 9- حمید ابیا 10- طاهره زرنگار 11- علی امینی 12- تیمور امین ناصری 13- رحیم لیالی 14- فرشته حشمتیان 15- مهدی شعبانی.
در این نشست ترسیم فعالیت و رقابت سیاسی مطلوب و در تراز انقلاب اسلامی و توأم با رعایت اخلاق سیاسی و انتخاباتی مورد تأکید قرار گفت و نسبت به الگوهای تحزب غربی هشدار داده شد. کـادر سازی و کادر پروری با رویکرد شایسته‌سالاری از اولویت‌های این جمعیت  به شمار می‌رود، بر چهار راهبرد مطرح شده توسط رهبر حکیم انقلاب اسلامی «مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت» تأکید شده است.
برخی از اولویت‌های جمعیت تحول عبارت‌اند از: جریان سازی تراز انقلاب اسلامی، بصیرت افزایی، ترویج و گفتمان سازی ارزش‌ها و آرمان‌های دینی و انقلابی و ملی مانند مردم‌سالاری دینی و ولایت مداری و انقلابی گری و...، دولت سازی و ملت‌سازی، تنظیم و تقویت رابطه مردم با حاکمیت به‌عنوان حلقه واسط، بسیج مردم، تشکیل و یا تحکیم حکومت و نظام سیاسی مطلوب و کارآمد، اطلاع‌رسانی و بصیرت افزایی و معرفت افزایی، فرهنگ‌سازی و هنجار سازی، ائتلاف حداکثری و حمایـت و پشـتیبانی از احزاب، نهادها و تشکل‌های هم گفتمان و همسو با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، مرزبندی با دشمنان انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران و امثال آن.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۶۴۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۵     ساعت: ۲۳ : ۳۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024