صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

روایت سفره پربرکت بانوی کارآفرین زنجانی برای ۲۵ خانوار نیازمند

بانوی کارآفرین کمیته امداد با راه‌اندازی کارگاه خیاطی و ۲۵ کارگر که بیشتر از خانواده‌های تحت حمایت هستند، یک خانواده باصفا ساخته است.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد،  فاطمه سلیمی، سن و سال زیادی ندارد، اما کسب و کار خودش را با وام کمیته امداد راه انداخته است. او کارگاه خیاطی دارد و با ۲۵ کارگر که بیشتر از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد هستند، یک خانواده باصفا ساخته است. در این کارگاه باصفا همه کارگران احساس می‎کنند که صبح از خانه، به خانه دوم‌شان می‌آیند و همه این‌‎ها باعث شده است که این دختر جوان و خیاط، به عنوان کارآفرین برتر استان زنجان، انتخاب شود.

تازه در دهه سوم زندگی‎اش قرار دارد، زندگی اما برای او بالا و پایین زیادی داشته است. با این وجود او شکست نخورده و دلیرانه به جنگ با مشکلات زندگی رفته و اتفاقا سربلند هم از رفع مشکلات آن، بیرون آمده است.

کارگرها از فضای کارگاه می‎‌گویند

کارگرهای کارگاه خیاطی که فاطمه دلشان گرم است به مهربانی و دست و دل بازی او. به جایی که هر روز صبح، با عشق و علاقه در آنجا آشنا می‎شوند تا روزی حلال روزانه‎شان را کسب کنند.

خانم جعفری یکی از این کارگران است که بیش از ۴۰ بهار از عمرش می‌گذرد و سرپرست خانواده است. او در کارگاه خیاطی فاطمه کار می‎کند، در جایی که دوخت بالای دوخت می‌زند تا سر ماه، با حقوق دست‌رنجش، نان حلال پای سفره، خانواده‎اش بگذارد. او می‌گوید که پول خیاطی در این کارگاه خیاطی، پربرکت و این هم به خاطر فضای صمیمانه و دوستانه‎ای است که در کارگاه حاکم است.

برای بهزاد محمدی هم که یکی دیگر از کارگران این کارگاه است، کار عار نیست، او خرج سه سر عائله را می‎دهد و دو فرزند دارد. در کارگاه فاطمه، خیاطی می‎کند و سرش بالاست. از نظر این مرد، ۳۰ ساله، سفره کارگاه پرروزی است و نان کارگری پربرکت.

برای آقای صداقتی این مهم بود که بعد از دوران بازنشستگی‎اش، در جایی آرام کار کند، شاید به همین دلیل بود که کارگاه فاطمه را انتخاب کرد، جایی که مردان و بانوان کارگر آنجا، با هم حکم خواهر و برادر و یک خانواده را دارند.

از دریافت وام تا موفقیت

چشم‎های فاطمه حالا می‌خندد. او شاد است از نقطه‌ای از زندگی‌اش، از جایی که در آن قرار گرفته دارد. سلیمی حالا به عنوان کارآفرین برتر شهرش، شهر زنجان شناخته می‎شود. فاطمه برای ۲۵ نفر، اشتغال‌زایی کرده است، برای افرادی که سرپرست خانواده‌اند و به قول خودشان، به دنبال روزی حلال. ده سال قبل اما حال و روز فاطمه این طور نبود. او در گوشه اتاقش، با چرخ خیاطی یادگار مادر، کار می‎کرد و سرویس آشپزخانه می‌دوخت. با همین روش هم کسب و کار کوچکش را داشت و زندگی‎اش را می‎گذراند. یک روز اما دوست این دختر کارآفرین، او را با کمیته امداد آشنا کرد و به  او گفت که می‌تواند، از این نهاد خیریه و کمک‎رسان، کمک دریافت کند. فاطمه به فکر رفت و اتفاقا، دست به کار شد و برای دریافت وام اقدام کرد. اولین وامی که این دختر کارآفرین دریافت کرد، ۱۰ میلیون تومان بود که آن زمان هم برای گستردگی کسب و کارش صرف شد و با یک کارگاه و چند دستگاه چرخ خیاطی خرید و چند کارگر هم استخدام کرد.

زندگی فاطمه در این ۱۰ سال، بالا و پایین‎های زیادی داشته، با این وجود اما پا شل نکرده است و به کسب و کارش چسبیده و آن را رونق داده است. حالا به قول خودش و همه ۲۵ کارگری که با او کار می‌‎کنند، یک خانواده بزرگند که در فضای دوستانه و مهربانه‎ای که مشغول‎ به کارند، برای یک هدف کار می‎کنند، برای این که بهترین و با کیفیت‎ترین جنس را به دست مشتری برسانند. به خاطر همین فضای دوستانه و هدف است که این دختر جوان، در استان زنجان به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شده است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۷۳۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۹     ساعت: ۱۲ : ۱۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
  • ٢٢ شوال ١٤٤٥
  • May 01 2024